De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik denk dat je in dat framesegment niet meer mag rekenen op 105 groep, dat is ook zo bij de Ultimate. De Aeroad is hier een uitzondering, waar ze instapgroepen als 105 en Rival aanbieden op een slx frame. De endurace zou ik nu zelf niet meer kopen, tenzij het voor woon-werkverkeer is. Die nieuwe endurace ziet er ook nog een pak luier uit qua geometrie, waardoor hij zich ontpopt tot damesfiets of racefiets voor de 60plusser.
Bizar genoeg heb ik nooit echt goed gezeten op mijn endurace. Die flex zadelpen trekt ook op niet veel. Ik zou dan eerder voor een Ultimate gaan.

Ik zoek een comfortable fiets, waarmee ik vooral in het weekend lange ritten kan doen (80-150) km en af en toe woon/werk, ik ben geen 25j meer, rugpatient en heb geen nood om tegen 33km/u gemiddeld rond te knallen.

Ik zoek een comfortable fiets, waarmee ik vooral in het weekend lange ritten kan doen (80-150) km en af en toe woon/werk, ik ben geen 25j meer, rugpatient en heb geen nood om tegen 33km/u gemiddeld rond te knallen.
Ook niet te veel waarde aan hechten.
Een endurace is een zeer goede fiets in het endurance segment. Ja dat zijn geen absolute toppers qua snelheid en aerodynamica.
Maar zijn nog altijd gewoon snelle fietsen en je hebt niks aan een zeer snelle fiets als je er niet comfortabel op zit, dan kan je toch niet goed presteren.

Inderdaad wel vreemd dat de SLX niet meer met 105 te krijgen is. Geen reden waarom ze dat niet zouden doen in feite.
Kan misschien gewoon iets tijdelijk zijn.

Ik wil al lang eens naar de mijnterril in Beringen.
Vandaag zal ik er heel toevallig zijn om te gaan snorkelen in een aquarium dat er vlak naast ligt.

Helaas is het vandaag duathlon op de terril en is hij dus ontoegankelijk.
Dit jaar toch eens werk van maken om er eens heen te gaan

De 2XS, XL & 2XL zijn nog beschikbaar in de outlet moest dat passen. :unsure:

Heb het ook al gezien. Was aan het hopen dat er binnenkort nieuwe kleuren zouden komen maar dat is niet het geval.
Was gisteren bij Canyon in Rotselaar en heb daar ook eens gepolst.

Ben aan het twijfelen tss de Endurace CF SLX 8 Di2 en de Endurace CF SLX 8 AXS Aero. De Aero is iets goedkoper momenteel en heeft 45mm wielen maar de Stealth (mat) kleur is niet beschikbaar, wel in New Stealth (glanzend).

Ik wil al lang eens naar de mijnterril in Beringen.
Vandaag zal ik er heel toevallig zijn om te gaan snorkelen in een aquarium dat er vlak naast ligt.

Helaas is het vandaag duathlon op de terril en is hij dus ontoegankelijk.
Dit jaar toch eens werk van maken om er eens heen te gaan

ziet er superleuk uit. Bij mooi weer kom ik zeker eens terug met de fiets

Zo de eerste 100km-rit van het jaar zit er ook op.
Dank aan de man die me deel tegenwind op sleeptouw heeft genomen, was wel iets sneller dan de bedoeling maar bon was dat of alleen 5km/u trager rijden :lol:

Zalig weertje gisterenvoormiddag, beetje fris maar dat zonnetje :love:. Wel op het asfalt gebleven want alles ligt nog kletsnat...

oSaaK1sl.jpg

nochtans, gisteren met de mtb op pad, en de modder viel heel goed mee! Zo goed, dat ik zelfs niet gekuisd heb achteraf!
Welke regio? Ik zag in de omgeving (Merelbeke - Oosterzele - Gavere - Zottegem) toch nog behoorlijk veel plassen en slijk off-road.
2 weken geleden nog een vtt gereden in Landegem, en toen was het ook serieus baggeren op sommige stukken...

Volgend weekend normaal naar Bertem (Drie Valleien), t zou deze week droog moeten blijven.

Iemand hier uit het Gentse met materiaal om wiellagers te trekken en te persen? Meer bepaald 15267 lagers (dus 15mm interne diameter)?

Dat is zo vervelend dat er zo veel verschillende lagermaten zijn, en dat je daar telkens ook weer andere tools voor nodig hebt. En een deftige set binnenlagertrekkers en een pers met de juiste drifts kost een godsvermogen.

Iemand hier uit het Gentse met materiaal om wiellagers te trekken en te persen? Meer bepaald 15267 lagers (dus 15mm interne diameter)?

Dat is zo vervelend dat er zo veel verschillende lagermaten zijn, en dat je daar telkens ook weer andere tools voor nodig hebt. En een deftige set binnenlagertrekkers en een pers met de juiste drifts kost een godsvermogen.
Passeer maar eens in het mondaine Merendree, ik heb alles

Iemand hier een kortingsbon liggen voor futurumshop? Ik ga mij een setje Favero Assioma PRO MX-2's bestellen.

De 4iiii op mijn Endurace is opnieuw kuren aan het vertonen. Al 2x terug naar 4iiii gestuurd, al 24049 keer factory reset, zeker 15 batterijen per jaar, etc. Het stopt ergens :cry2:

Welke regio? Ik zag in de omgeving (Merelbeke - Oosterzele - Gavere - Zottegem) toch nog behoorlijk veel plassen en slijk off-road.
2 weken geleden nog een vtt gereden in Landegem, en toen was het ook serieus baggeren op sommige stukken...

Volgend weekend normaal naar Bertem (Drie Valleien), t zou deze week droog moeten blijven.
Noordwesten van Gent, regio Lievegem, Eeklo, Waarschot. Er waren plassen he, en sommige stukken waren modderig, maar het viel goed mee (spartbordjes doen ook veel natuurlijk). Ik was ook bang voor modderploeteren, maar ik was aangenaam verrast. En hoe zalig het is om met zo'n weer te kunnen bollen. Enige spelbreker was mijn kapotte naaf - al maanden weet ik dat ze zal falen, en al maanden negeer ik het. 't Is niet de moeite om geld te steken in een slechte naaf/wiel (velg is ook niet veel waard). Nu zit ze echt los, en bijgevolg kon ik mijn 11t kransje niet meer gebruiken zonder altijd over te slippen. Tijd om een nieuw wiel te vlechten!

Iemand hier een kortingsbon liggen voor futurumshop? Ik ga mij een setje Favero Assioma PRO MX-2's bestellen.

De 4iiii op mijn Endurace is opnieuw kuren aan het vertonen. Al 2x terug naar 4iiii gestuurd, al 24049 keer factory reset, zeker 15 batterijen per jaar, etc. Het stopt ergens :cry2:
Dat je het nog zo lang volgehouden hebt.
Blij dat ik van die sleur af ben. Gelukkig ook geen cent aan verloren, en nu gelukkig gebruiker van PRO MX'en! Je gaat het u niet beklagenè

Oh ja het goede weer is er weer.
Gisteren na 't werk, zo rond 17u30, nog vertrokken voor een kort ritje wat ik anders op Zwift zou doen.
Net op tijd terug voor 't donker maar wel mispakt aan de koude wind :LOL: . Zou eens moeten investeren in een goede windvest.

Zijn er hier al die zo’n elektrische fIetspomp gebruiken? Indien ja, welke ervaringen hebben jullie hiermee en wat zijn goede merken?

Zijn er hier al die zo’n elektrische fIetspomp gebruiken? Indien ja, welke ervaringen hebben jullie hiermee en wat zijn goede merken?
Ik had de Cycplus gekocht via Decathlon, 80 euro.
Heeft 2x gewerkt, daarna niets meer.
Ondertussen mijn geld al terug.

Ik wou dat vooral om digitaal de bandendruk te kunnen lezen.
Bij een gewone pomp vertrouw ik die wijzer niet.
Maar als je het opzoekt blijken die digitale er toch ook vaak naast te zitten...

Terug
Bovenaan