Str8_6
Well-known member
Heb je een link naar waar die te koop staat?
Reden dat je hem wegdoet?
Gewoon wegens teveel brillen mag die weg.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb je een link naar waar die te koop staat?
Reden dat je hem wegdoet?
. Voor een aantal fietsen gaat dat dus al een afwijking zijn van de standaard cockpit maar voor alle fietsen moeten de cranks vervangen worden van 175mm... heb jij dat gewoon kunnen regelen in de fietsenwinkel? 
Die endurace zou ik echt niet meer kopen, tenzij je van een spaghettiframe houdt of een fiets zoekt om over de kasseien te knotsen en waarbij de zadelpen weg en weer flext. Ultimate en Aeroad hebben dezelfde geometrie.@poeperman ik heb mijn top 3 (4) teruggekregen van Kristof. Ik snap u verwijzing naar het nogal chaotische ondertussen volledig
* Cube Agree C62
* Cannondale Supersix Evo
* Canyon Endurace/Ultimate (hier ben ik wel een beetje verschoten dat hij mij daar ondanks 1m97/98cm binnenbeenlengte toch nog op nen XL zet.)
Maar dan moet het: stuurbreedte 420mm & cranklengte 172,5mm zijn. Voor een aantal fietsen gaat dat dus al een afwijking zijn van de standaard cockpit maar voor alle fietsen moeten de cranks vervangen worden van 175mm... heb jij dat gewoon kunnen regelen in de fietsenwinkel?
![]()
Ik ben echt benieuwd wat voor power jij uit je benen schudt, een Endurace een spaghettiframe noemenDie endurace zou ik echt niet meer kopen, tenzij je van een spaghettiframe houdt of een fiets zoekt om over de kasseien te knotsen en waarbij de zadelpen weg en weer flext. Ultimate en Aeroad hebben dezelfde geometrie.

Orbea zal voor ons stervelingen meer dan voldoende zijn.Ik twijfel tussen de Orbea Ordu en de Trek Speed Concept. Mijn hart zegt Speed Concept, maar de Ordu voldoet volgens mij zeker voor het niveau dat ik haal en is ruim goedkoper (omdat er een 105 Di2 opstaat ipv SRAM Red of Ultegra Di2).
Tips om deze beslissing te helpen maken? Ervaringen met Orbea als merk? Behalve dat Seppe Odeyn en Lotto er mee rijden heb ik geen onafhankelijke referenties.
(Canyon is geen optie.)
Hmmm, zou mij zelfs niet opgevallen zijn. Intrinsiek zou ik denken dat de reach van de Aeroad langer is door die optisch vlakkere bovenbuis.Die endurace zou ik echt niet meer kopen, tenzij je van een spaghettiframe houdt of een fiets zoekt om over de kasseien te knotsen en waarbij de zadelpen weg en weer flext. Ultimate en Aeroad hebben dezelfde geometrie.
Aeroad en ultimate hebben dezelfde geometrie. Maar de endurace totaal niet.Hmmm, zou mij zelfs niet opgevallen zijn. Intrinsiek zou ik denken dat de reach van de Aeroad langer is door die optisch vlakkere bovenbuis.
En kwa zitpositie? Identiek hetzelfde dan?Aeroad en ultimate hebben dezelfde geometrie. Maar de endurace totaal niet.
Ik heb de Aeroad en ultimate en het rare is dat ze dezelfde geometrie hebben maar toch compleet anders aanvoelen door het verschil in wielbasis. De ultimate is veel speelser en de Aeroad dan weer sneller op het vlakke en rechtdoor.
Misschien perceptie, maar ik voel een groot verschil in stijfheid met de endurace die ik had en de aeroad die ik nu heb. Alsof met de endurace meer energie verloren ging aan flex van het frame. Vooral merkbaar bij acceleratie en klimmen.Ik ben echt benieuwd wat voor power jij uit je benen schudt, een Endurace een spaghettiframe noemen![]()
Heb je al wielen?Ik twijfel tussen de Orbea Ordu en de Trek Speed Concept. Mijn hart zegt Speed Concept, maar de Ordu voldoet volgens mij zeker voor het niveau dat ik haal en is ruim goedkoper (omdat er een 105 Di2 opstaat ipv SRAM Red of Ultegra Di2).
Tips om deze beslissing te helpen maken? Ervaringen met Orbea als merk? Behalve dat Seppe Odeyn en Lotto er mee rijden heb ik geen onafhankelijke referenties.
(Canyon is geen optie.)
Bedankt. Dan koop ik een Quadlock. Er zijn wel veel modellen van €20-€30-€40 dus ik zie wel welke ik koop.Erg handig zijn zo'n houders niet. Quadlock is waarschijnlijk de beste optie
Ik zou de fiets zeker met de wielen nemen die uiteindelijk voor de race dienen. Ik heb een dedicated fiets voor de rollen, dus ook daar is compatibiliteit geen issue.Heb je al wielen?
Bij Bataia hebben ze dat idd gewoon gedaan, anderen stonden daar minder voor te springen.@poeperman ik heb mijn top 3 (4) teruggekregen van Kristof. Ik snap u verwijzing naar het nogal chaotische ondertussen volledig
* Cube Agree C62
* Cannondale Supersix Evo
* Canyon Endurace/Ultimate (hier ben ik wel een beetje verschoten dat hij mij daar ondanks 1m97/98cm binnenbeenlengte toch nog op nen XL zet.)
Maar dan moet het: stuurbreedte 420mm & cranklengte 172,5mm zijn. Voor een aantal fietsen gaat dat dus al een afwijking zijn van de standaard cockpit maar voor alle fietsen moeten de cranks vervangen worden van 175mm... heb jij dat gewoon kunnen regelen in de fietsenwinkel?
![]()
Qua afstelling wel maar het voelt niet hetzelfde. En het rare is dat ik de Aeroad comfortabeler vind.En kwa zitpositie? Identiek hetzelfde dan?
ik heb dit uit mijn analen gevist, toen dat ook continu beweerd werd door iemand uit de ploeg. Hij had net een Addict RC gekocht en zei dat zijn oude Ultimate daarmee vergeleken aanvoelde als een wet noodle. Het zijn modellen van een paar jaar oud (incl aerobonkers en een kneiterharde alu critbike), maar dit bewijst wel het tegendeel.Die endurace zou ik echt niet meer kopen, tenzij je van een spaghettiframe