De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Klinkt inderdaad als een aanrijding/hit&run. Collega heeft het ook meegemaakt (werd wakker in een veld, over de pinnekesdraad gekatapulteerd), ook waarschijnlijk van de weg gereden. En hij weet er niets meer van.

meer zeg ik niet

b09063a95d_Schermafbeelding_2019-12-05_om_11.23.39.png

Ik ben een leek daarin, heb een offerte gekregen van 140 euro. Mijn baas gaat berekenen wat er bruto/netto afgaat.

Maar eigenlijk moet ik dus stellen 140x36(looptijd)?

Is het onderhoudsbudget van 300 euro voor de 36 maanden?

Bon daarnet nog eens mijn route gevolgd en niks wijst er ergens op dat ik ergens over gevallen ben. Eerder dat ik door iets links ben geraakt en op mijn rechtse kan gevallen (een auto bv). Ik weet het niet meer dus ik kan er geen zekerheid over geven, maar er zijn nergens borduren of gevaarlijke stukken op het deel van mijn route waar het moet gebeurd zijn.

daarnet naar de huisarts geweest en die heeft toch een scan aanbevolen om zeker te zijn
Djeezes zeg. Hopelijk vallen de kwetsuren mee.

Kun je niets wat gaan rondhoren bij omwonenden? Mss heeft iemand iets gezien?

Djeezes zeg. Hopelijk vallen de kwetsuren mee.

Kun je niets wat gaan rondhoren bij omwonenden? Mss heeft iemand iets gezien?
Scan was alleszins geruststellend, geen hersenletsel en mijn hand geen breuken of barsten.
gaan rondhoren is lastig omdat ik niet exact weet waar het is gebeurd

Weird gevoel zeg zo wakkerworden met pijn en niet weten wat er gebeurd is. Toch? Creepy. Chance dat ge nog leeft.
ge beschrijft het heel goed. ik besef echt dat ik chance heb gehad, zeker omdat nog zonder geheugen ervan naar huis gereden ben. mijn helm is ook goed ingedeukt dus die heeft echt veel gered.
eigenlijk echt een heel vies gevoel. ik ben in mijn leven al vaak serieus op mijn bakkes gegaan: als kind veel gaan skaten, snowboarden, motocrossen, etc..., als volwassene is serieus onderuit gegaan met de moto. Maar ik heb echt nog nooit zo een black-out gehad waar ik nog op automatische piloot heb gefunctioneerd.

tis ook de eerste keer in mijn leven dat ik met twijfels zit of ik er nog mee wil doorgaan. zelfs met goede bescherming blijft ge enorm fragiel.

Ja dat zal wel 140x 36 zijn denk ik hè? Onderhoudsbudget hangt ervanaf best uw baas vragen dan. Alle details vragen ook overname kost, verzekering enz.
Hmmm,

Dus 140x36= 5040 euro, voor een fiets van 3700 euro is dat toch veel extra dat je betaald? Er zit een onderhoudsbudget op van 300 euro, geen idee of dit jaarlijks is of 300 euro voor de 3 jaar.

Of bekijk ik het nu te simplistisch?

Hmmm,

Dus 140x36= 5040 euro, voor een fiets van 3700 euro is dat toch veel extra dat je betaald? Er zit een onderhoudsbudget op van 300 euro, geen idee of dit jaarlijks is of 300 euro voor de 3 jaar.

Of bekijk ik het nu te simplistisch?
je moet dat bedrag bruto bekijken he, en dan nog zien wat er netto van overschiet als je het uitbetaalt (ale, dat was bij mij toch zo), dan valt het ineens best wel mee.

Op zeer rustige banen fietsen waar bijna geen auto's komen kunt ge misschien doen.
Dan nog zijt ge fragiel maar toch iets minder kans dat net voor een traktor voorbij rijdt uw stuur los komt.
Ik ben ook nog niet zolang bezig en grootste schrik heb ik toch bij rechte fiets'routes' (ga het geen fietspad noemen) waar je dan af en toe een baan kruist.
Als je daar tegen 30km/h aankomt, ofwel ben je voorzichtig en ga je zelf afremmen ofwel rij je (als je effectief voorrang hebt) en hoop je natuurlijk dat er niets gebeurd.

voorbeeld (als dat werkt): https://www.google.be/maps/@50.9642...4!1srD_YDTXxc1hhRrvzOf9jjg!2e0!7i16384!8i8192

Ik ben ook nog niet zolang bezig en grootste schrik heb ik toch bij rechte fiets'routes' (ga het geen fietspad noemen) waar je dan af en toe een baan kruist.
Als je daar tegen 30km/h aankomt, ofwel ben je voorzichtig en ga je zelf afremmen ofwel rij je (als je effectief voorrang hebt) en hoop je natuurlijk dat er niets gebeurd.

Beslissen wat je het belangrijkste vindt he. Je gemiddelde of in één stuk thuis komen.
Op een rustige straat die ik geregeld doe heb je een kruispunt met voorrang van rechts en op 2 hoeken staan huizen, dus die halen je zicht weg naar gelang van waar je komt.
Vorige zomer passeer ik daar, ik heb zicht op rechts en er komt niks dus ik kan in principe door rijden. Ik rem toch maar, vliegt daar een oude BMW met een Poolse plak los over dat kruispunt. In het midden van het kruispunt is in kasseitjes zo'n mini rotonde gemaakt, daar los over. Ik was vet geweest met mijne voorrang...

Beslissen wat je het belangrijkste vindt he. Je gemiddelde of in één stuk thuis komen.
Op een rustige straat die ik geregeld doe heb je een kruispunt met voorrang van rechts en op 2 hoeken staan huizen, dus die halen je zicht weg naar gelang van waar je komt.
Vorige zomer passeer ik daar, ik heb zicht op rechts en er komt niks dus ik kan in principe door rijden. Ik rem toch maar, vliegt daar een oude BMW met een Poolse plak los over dat kruispunt. In het midden van het kruispunt is in kasseitjes zo'n mini rotonde gemaakt, daar los over. Ik was vet geweest met mijne voorrang...
Klopt idd als ik geen overzicht heb of twijfel stop ik liever een keer te veel dan te weinig. Zelfs al let je op heb je nog vaak geluk nodig.

Maar wel met de speedelec? :unsure:
Ja.

Ik wil wel eens proberen van Hemiksem naar Morkhoven met de koerstfiets maar eerst ff checken of onze pa mij mss dan toch niet naar huis kan brengen met den auto als dat echt moest tegenslagen.

Nu ik denk dat dat sws wel zal meevallen :D (uiteindelijk moete m'n met een speedpedelec ook trappen eh)

Vandaag rondje in het Gentse gefietst met de mountainbike.
Op sommige stukken waren trokken twee gasten gigantisch hard door. Moest telkens lossen terwijl mijn conditie eigenlijk ook wel op peil zit.
Een van die twee gasten fietst niet eens zoveel.... de klootzak :)

Talent, het is toch iets

Reed jij bij de A's?

Kameraad van mij zit ook in een A-poule met daarin ook gigantische talenten. 30% blijkbaar met een rood vinkje naast hun naam, dus in een of andere 'officiële' organisatie ofzo. Rij daar als gewone sterveling eens tussen.
Ja ik rij bij de A's. Ik merk ook op dat er renners achter mij eindigen die bij echte buitenwedstrijden een stuk beter zijn dan mij (maar ze wegen meer).

Na deze wedstrijd het wel even gehad met de slechte Zwift dynamics. Mooi weer, dus lekker buiten fietsen nu.

Vandaag rondje in het Gentse gefietst met de mountainbike.
Op sommige stukken waren trokken twee gasten gigantisch hard door. Moest telkens lossen terwijl mijn conditie eigenlijk ook wel op peil zit.
Een van die twee gasten fietst niet eens zoveel.... de klootzak :)

Talent, het is toch iets
Dat ligt puur aan het materiaal hoor :D .

"In het Gentse": waar trek je dan naartoe?

Terug
Bovenaan