De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Mijn Carqon bakfiets is gestolen miljaar!

Kwas gaan eten in Yalo en we verlegden nog even naar de vrijdagsmarkt voor een paar pintjes. Stom genoeg mijn schermke laten zitten (want tis toch ni lang en hij stond min of meer in ‘t zicht?).

Kom ik aan de velo rond 01:30 met een half stuk in mijn kloten, schermke gepikt. Te lui om die 13km unassisted te doen (echt een serieuze uitdaging met een bosh motor en een fiets die 65kg weegt) dus Uber gepakt. Vanochtend gelopen naar daar om die afstand alsnog te doen (uitgeslapen en nuchter is dat niet zó erg) en hij is weg.

Aangifte gedaan maar politie zegt dat ik er zeker niet moet op hopen.

Voor dat geld kon ik nog een Speedmax gekocht hebben voor naast de Cervela 😭

Kwas gaan eten in Yalo en we verlegden nog even naar de vrijdagsmarkt voor een paar pintjes. Stom genoeg mijn schermke laten zitten (want tis toch ni lang en hij stond min of meer in ‘t zicht?).

Kom ik aan de velo rond 01:30 met een half stuk in mijn kloten, schermke gepikt. Te lui om die 13km unassisted te doen (echt een serieuze uitdaging met een bosh motor en een fiets die 65kg weegt) dus Uber gepakt. Vanochtend gelopen naar daar om die afstand alsnog te doen (uitgeslapen en nuchter is dat niet zó erg) en hij is weg.

Het stelen is erg genoeg, maar die mens heeft u wel de mogelijkheid gegeven om terug zonder schaamte onder de mensen te kunnen komen.

Das echt wel klote… ik heb hier thuis op de bakfiets en mijn 2 racefietsen een tracker verborgen.. ‘t is geen zekerheid maar misschien toch een sprankeltje hoop

Das echt wel klote… ik heb hier thuis op de bakfiets en mijn 2 racefietsen een tracker verborgen.. ‘t is geen zekerheid maar misschien toch een sprankeltje hoop

Beter een tracker in je ballen gestoken want die ben je precies wel al even kwijt als je op een bakfiets rijdt 🤣🤣🤣:oi22::evil:

Nee ze moeten met hun fikken van uw spullen blijven. Alleen geloof ik persoonlijk niet echt in een tracker op je fiets.
Ja je weet mogelijks waar hij is dan, maar wat dan?

Beter een tracker in je ballen gestoken want die ben je precies wel al even kwijt als je op een bakfiets rijdt 🤣🤣🤣:oi22::evil:

Nee ze moeten met hun fikken van uw spullen blijven. Alleen geloof ik persoonlijk niet echt in een tracker op je fiets.
Eerst over 'ballen verloren zijn' spreken en dan de ballen niet hebben om uw fiets terug te gaan halen als je weet waar die is? :evil:

Een bakfiets is nochtans een godsgeschenk als het goed weer is met de 2 kinderen. De ene wil dan eens naar het bos met zijn velooke om daar te crossen, maar je weet al op voorhand dat de terugtocht moeilijk zal worden = velo + kinderen in de bak.

Ideaal om ze te droppen op school en dan door te jetsen naar het werk. Als je een beetje je vermogen kent kan je daar zelfs prima een goeie workout van maken. De meeste (dure) ebikes komen tegenwoordig zelfs met een wattagemeter, dus why not.

Maar bon, sorry voor het intermezzo!

Een bakfiets is nochtans een godsgeschenk als het goed weer is met de 2 kinderen. De ene wil dan eens naar het bos met zijn velooke om daar te crossen, maar je weet al op voorhand dat de terugtocht moeilijk zal worden = velo + kinderen in de bak.

Ideaal om ze te droppen op school en dan door te jetsen naar het werk. Als je een beetje je vermogen kent kan je daar zelfs prima een goeie workout van maken. De meeste (dure) ebikes komen tegenwoordig zelfs met een wattagemeter, dus why not.

Maar bon, sorry voor het intermezzo!

I second that. Was ook eerst sceptisch maar ‘t is gewoon verdomme gemakkelijk.
Veel comfortabeler en veiliger dan een kind voor en achteraan op een fiets in een zitje.

Eerst naar politie en willen die niet handelen dan ga ik gewoon met een koevoet daar aanbellen. Dat meen ik ook gewoon echt, als die het lef heeft om aan me spullen te zitten dan sla ik gewoon die gast ze knie kapot

Da’s echt klote..
We wonen ook in een stad, en onze bakfiets is verzekerd via ENRA.
Als er een nieuwe in de plaats komt, misschien ook eens naar kijken.

Eerst naar politie en willen die niet handelen dan ga ik gewoon met een koevoet daar aanbellen. Dat meen ik ook gewoon echt, als die het lef heeft om aan me spullen te zitten dan sla ik gewoon die gast ze knie kapot
Dat is ook mijn eerste reflex, maar mijn maat heeft zelf mogen ondervinden wat de consequenties van zo'n heldengedrag kunnen zijn. Na aanbellen in Moeskroen om verhaal te halen binnen de 5 minuten omsingeld door 'vrienden' van de huisbewoner en met de staart tussen de benen terug naar de auto gelopen. Er daar dan met een gebroken ruit en een rondom bekraste auto vanaf gekomen. Daar sta je dan.

Het is zelf zo dat de politie niet zomaar de woning binnengaat omdat jouw tracker aangeeft dat de fiets daar staat. Je staat eigenlijk machteloos, daar komt het op neer. Ik vraag me vooral af wie dan de afnemer is van die gestolen fietsen. Zo een bakfiets van 65kg, dat moet dan al in een camionette vervoerd worden, zowel door de dief als door de koper, tenzij die lokaal koopt.

Geen lader, geen factuur. Dat koop je als normale mens toch niet zomaar, of je hebt geen scrupules of je hebt een iq van 80.

Misschien kan @poeperman eens op marketplace kijken.

Het is zelf zo dat de politie niet zomaar de woning binnengaat omdat jouw tracker aangeeft dat de fiets daar staat. Je staat eigenlijk machteloos, daar komt het op neer. Ik vraag me vooral af wie dan de afnemer is van die gestolen fietsen. Zo een bakfiets van 65kg, dat moet dan al in een camionette vervoerd worden, zowel door de dief als door de koper, tenzij die lokaal koopt.

Geen lader, geen factuur. Dat koop je als normale mens toch niet zomaar, of je hebt geen scrupules of je hebt een iq van 80.

yes, dat ben ik in de gaten aan het houden...

Een Bosch-lader is universeel hé, en dat schermpje ook (en ze hebben wrs het mijne ook). Als ze die voor €1500 zonder factuur zetten zal hij wel snel genoeg weg zijn in het buitenland.

Je zou verbaasd zijn hoeveel dergelijk 'gerief' er via tweedehands makkelijk zonder factuur verkocht wordt.
Tegenwoordig wordt je gewoon genegeerd als je achter betaalbewijs vraagt.

Dat is ook mijn eerste reflex, maar mijn maat heeft zelf mogen ondervinden wat de consequenties van zo'n heldengedrag kunnen zijn. Na aanbellen in Moeskroen om verhaal te halen binnen de 5 minuten omsingeld door 'vrienden' van de huisbewoner en met de staart tussen de benen terug naar de auto gelopen. Er daar dan met een gebroken ruit en een rondom bekraste auto vanaf gekomen. Daar sta je dan.
Ik ga niet zeggen dat ik zo’n held of stoer ben, maar ik zou daar in eerste instantie nu ook zeker niet alleen naartoe gaan, dat is toch echt wel zijn eigen schuld.

Ik ga niet zeggen dat ik zo’n held of stoer ben, maar ik zou daar in eerste instantie nu ook zeker niet alleen naartoe gaan, dat is toch echt wel zijn eigen schuld.
Ze waren met 2 hoor. Maar dat doet er zelfs niet toe. Al kom je daar met 5 toe, je zal het onderspit delven. Dat zijn vaak buurten die de politie ontwijkt.

Da’s echt klote..
We wonen ook in een stad, en onze bakfiets is verzekerd via ENRA.
Als er een nieuwe in de plaats komt, misschien ook eens naar kijken.
Vind ik echt een nobrainer, kost niet zo heel veel en geeft enorm veel gemoedsrust. Ik heb een goeie stadsfiets (1.500 EUR ofzo) maar direct een verzekering genomen waardoor ik geen moment twijfel om die te laten staan in de stad. Pikken ze hem? Geen probleem, morgen heb ik een nieuwe.

Op zondag doe ik mee aan de Corporate Cycling Challenge als invaller bij team voor een ander bedrijf.
Het bestaat uit een ploegentijdrit van 8 kilometer, een ploegensprint van 1 kilometer en een criterium van 35 kilometer.

Ik heb nog maar 1 keer op een koersfiets gezeten. Ik heb een fiets geleend van iemand. Deze week zal ik wat aan fietsgewenning moeten doen. Gisteren eens in de straat 100 meter gefietst, ik wist niet waar ik mijn handen moest zetten.

Ik heb sowieso al wat schrik van het criterium (in peloton rijden heb ik ook nog niet gedaan). Het zal ofwel kop doen zijn, ofwel helemaal vanachter hangen

yes, dat ben ik in de gaten aan het houden...

Een Bosch-lader is universeel hé, en dat schermpje ook (en ze hebben wrs het mijne ook). Als ze die voor €1500 zonder factuur zetten zal hij wel snel genoeg weg zijn in het buitenland
De doorsnee adidas trainingspakdief die dit doet om zijn leefloon aan te vullen met geld om drugs te kopen zal dit inderdaad voor 1500 verkopen. Lijkt me ook straf dat iemand dit zou stelen voor eigen gebruik.
Je zou verbaasd zijn hoeveel dergelijk 'gerief' er via tweedehands makkelijk zonder factuur verkocht wordt.
Tegenwoordig wordt je gewoon genegeerd als je achter betaalbewijs vraagt.
Ja, dat klopt inderdaad of een smoes dat ze de factuur kwijt zijn.

Terug
Bovenaan