Weer op het punt om tubeless overboord te gooien voor de racefiets. Een dynaplug van juni begon plots weer te lekken, paar keer thuisgekomen met frame vol spetters. Niet veel aandacht aan gegeven, maar uiteindelijk begon het toch erger te worden.
Uiteindelijk dat gisteren half dichtgekregen met een dikkere dynaplug met zo een ronde tip, maar ben bijna zeker dat het rond 5,3bar weer zal beginnen lekken. Tubeless voor Racebanden, ik blijf het toch tricky vinden voor de gewone amateur die niet over een volgwagen met ander wiel of fiets beschikt. De Continental gp 5000str wil ik ook eens stilaan overboord gooien.
Initieel was het de bedoeling om de velgen van banden te ontdoen eind oktober om ze op te sturen naar dt swiss (ik rij nog altijd gewoon verder met die wielen) en nadien de pirelli pzero race rs te leggen in tlr versie.
Ik lees gemengde reviews, van extreem moeilijk te leggen, tot slechte grip in nat weer.
Nu zwaar aan het twijfelen om de gewone variant te plaatsen en weer tpu binnenbanden te plaatsen. Iemand ervaring met deze Pirelli banden? Op vlak van lekbestendigheid zou de gewone variant iets beter scoren dan de tlr variant. Qua gemak naar plaatsen toe lijkt het me ook makkelijker om een band te hebben die je er snel opfloept en weer afhaalt. TLR band met binnenband kan natuurlijk ook, maar onderweg lijkt het mij niet ideaal om daar te staan vechten met een band die je amper op de velg krijgt.
Full side by side tire comparison: Pirelli P Zero Race RS 28 vs Pirelli P Zero Race TLR RS SpeedCore 28. This page includes all data collected by our tests including all size measurements and rolling resistance and puncture resistance test results.
www.bicyclerollingresistance.com
Ook geen idee hoe ik de "straf" in rolweerstand moet interpreteren in een werkelijke situatie? De volledige data is niet beschikbaar zonder account, dus moeilijk te zeggen.