De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

I second that. Tubeless is niet gemaakt om met zo’n hoge bandendruk rond te rijden.
Ik ga het niet te veel verkondigen maar ik ben dit jaar nog niet lek gereden met mijn tubeless, zelf nog niet moeten pluggen.. rij steeds op max 4 bar
Eerst maar 70.3 knokke overleven dit weekend 😅
Dat is dan met een 32mm ofzo?

amai even andere pressure calculator gebruikt en ik kom ook lagere drukken uit. Laat ons zeggen, gekleed en met fiets en uitrusting kleine 80 kg, kom ik rond de 4,5bar voor 28mm.

Ik rij met 28mm op mijn racefiets en 32mm op triatlon fiets gezien ik daar velgen heb met een grotere interne velgbreedte

Denk dat ik volgens de calculators ongeveer op 4.5bar moet staan maar vind de sweet spot op 4. Scheelt wel qua comfort
Heb je gewisseld van wielen op je triatlonfiets?

Triatlonfiets: 28mm, 5.15 bar vooraan en achteraan.
Koersfiets staat eigenlijk wat te hard als ik alles zo lees. Ik moet het eens berekenen.

Is het echt zo'n groot verschil tussen TPU en butyl?
ja is echt wel een heel merkbaar verschil, vooral in comfort is TPU hetzelfde als tubeless vind ik. Het zou al serieus tegen moeten beginnen slaan eer ik terug naar butyl ga of naar de miserie die ik vaak had met tubeless.

ja is echt wel een heel merkbaar verschil, vooral in comfort is TPU hetzelfde als tubeless vind ik. Het zou al serieus tegen moeten beginnen slaan eer ik terug naar butyl ga of naar de miserie die ik vaak had met tubeless.
Welke TPU gebruik je dan, de goedkopere of eerder de bekende merken?
Wat met kans op lek rijden?

Welke TPU gebruik je dan, de goedkopere of eerder de bekende merken?
Wat met kans op lek rijden?
ik rij met die Ridenow van aliexpress. Denk dat die rond de 7€ per stuk kosten.
Ik heb er 1x lek mee gereden op een 2000 km, maar dat was een spijker die zelfs dwars door mijn carbon velg gegaan is dus een butyl band ging daar niets aan gedaan hebben.

Het zou me verwonderen dat je er meer lek mee zou rijden dan met butyl, want eens het door je buitenband zit dan sta je met een butyl band even goed lek. Ik neem wel de zwaarste versie van 35 gram.
Het belangrijkste om niet lek te rijden is volgens mij je buitenband op tijd vervangen.

Nee, dat was het resultaat dat uit Silca kwam.
Die silca komt bij mij ook hoger uit dan andere calculators.

Bon, vandaag toch nog gaan rijden met die band met die dikke tap in, op 4,5 bar gezet (stond nog op druk van gisterenavond en geen verlies van melk). Kan een goede dag geweest zijn, maar beste gemiddelde op 60km ooit gereden.

Ik heb nog maar 1 keer op een koersfiets gezeten. Ik heb een fiets geleend van iemand. Deze week zal ik wat aan fietsgewenning moeten doen. Gisteren eens in de straat 100 meter gefietst, ik wist niet waar ik mijn handen moest zetten.
Fiets kapot :unsure:

Aangesloten bij velo is velo. Na 5 km sleept er ineens iets. Kijken naar de remmen... niets te bespeuren. De band blijkt tegen frame te schuren. Dan ziet iemand dat frame gebroken is aan achterbrug te hoogte van de quick releases 😬

Leuk met iemand anders zijn fiets

Fiets kapot :unsure:

Aangesloten bij velo is velo. Na 5 km sleept er ineens iets. Kijken naar de remmen... niets te bespeuren. De band blijkt tegen frame te schuren. Dan ziet iemand dat frame gebroken is aan achterbrug te hoogte van de quick releases 😬

Leuk met iemand anders zijn fiets
Toen je die eerste post plaatste dacht ik nog “hopelijk gebeurt er niks met die fiets.”, wel enorm klote.

Toen je die eerste post plaatste dacht ik nog “hopelijk gebeurt er niks met die fiets.”, wel enorm klote.
Eigenaar is al op de hoogte gebracht en maakt er niets van, gelukkig.

't Is ook duidelijk niet van mij. Ik ben er niet mee gevallen.
Ik vermoed dat er al lang micro-scheurtjes in het carbon zaten en dat ze nu gekraakt zijn.

Terug
Bovenaan