Jep,Nog mensen die de Charly Gaul rijden deze zondag? Eerste x hier; iemand al ervaring/weetjes te delen?![]()
Niet te zot doen op die eerste klim
na die eerste klim lang stuk valei, zien dat je daar in goed groepje zit.Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jep,Nog mensen die de Charly Gaul rijden deze zondag? Eerste x hier; iemand al ervaring/weetjes te delen?![]()
na die eerste klim lang stuk valei, zien dat je daar in goed groepje zit.Hardtail is meer als voldoende. Seppe Odeyn rijdt geloof ik zelfs met een vaste voorvork. Bandenkeuze is afhankelijk van het weer en hoe het parcours er op dat moment bij ligt.Welk soort mountainbike heb je nodig voor de Hel van Kasterlee?![]()
Ik was net aan het zien, zou precies denken van wel? Aangezien daar een eerste schifting zou kunnen plaatsvinden + niet echt lange klim (+-10min all-out)?Jep,
Niet te zot doen op die eerste klimna die eerste klim lang stuk valei, zien dat je daar in goed groepje zit.
Ah je gaat voor bij de eersten te zitten? Dan wel uiteraard. Heb mij daar vorig jaar volledig opgeblazen en is niet meer goedgekomenIk was net aan het zien, zou precies denken van wel? Aangezien daar een eerste schifting zou kunnen plaatsvinden + niet echt lange klim (+-10min all-out)?

Ja, Chauffagist wist mij te vertellen dat ik daar best 7w/kg trap om mee te zijn.Ah je gaat voor bij de eersten te zitten? Dan wel uiteraard. Heb mij daar vorig jaar volledig opgeblazen en is niet meer goedgekomen![]()
Ik! Wel niet echt in forme dus weinig ambitie haha. Ik ben wel van plan om zo lang mogelijk bij de eersten mee te zijn tot ik moet lossenNog mensen die de Charly Gaul rijden deze zondag? Eerste x hier; iemand al ervaring/weetjes te delen?![]()
Dus inderdaad, eerste klim goed mee zitten en daarna hopen op een goede groep met harde werkers, want ik ben niet van plan om een meter kop te rijden dit keer
Erna overleven en misschien op de laatste klim iets proberen. Ik trek het zonder bevoorrading met 2x 1L bidons, heb dat in Etalle ook zo gedaan. Veel succes en als ik iemand met een dikke TCR zie zal ik u wel eens uit de wind zetten 
Je bedoelt een uur aan een stuk 7w/kgJa, Chauffagist wist mij te vertellen dat ik daar best 7w/kg trap om mee te zijn.

Degene die je hebt? Op zijn minst ene die je wat gewoon bent. Fully zou ik niet doen, niet nodig en ziet te veel af. Bandenkeuze zal bepalender zijn. Met een beetje geluk hebben we een koude, droge winter en ligt het hard. Met wat pech is het zoals vorig jaar:Welk soort mountainbike heb je nodig voor de Hel van Kasterlee?![]()
Ik heb er nog geen. Ik doet dit jaar niet mee, maar als ik ooit wil meedoen heb ik toch al de juiste mountainbike.Degene die je hebt? Op zijn minst ene die je wat gewoon bent. Fully zou ik niet doen, niet nodig en ziet te veel af. Bandenkeuze zal bepalender zijn. Met een beetje geluk hebben we een koude, droge winter en ligt het hard. Met wat pech is het zoals vorig jaar:
![]()

Allesinds klaarzitten om u in te schrijven, dit jaar was het uitverkocht op 5 minuten.Ik heb er nog geen. Ik doet dit jaar niet mee, maar als ik ooit wil meedoen heb ik toch al de juiste mountainbike.![]()
Ik ken de Hel wel, ben er ook al verschillende keren gaan supporteren. Ik heb gewoon geen mountainbike.Allesinds klaarzitten om u in te schrijven, dit jaar was het uitverkocht op 5 minuten.

Die mag toch instant een nieuwe BB steken na zo een ritDegene die je hebt? Op zijn minst ene die je wat gewoon bent. Fully zou ik niet doen, niet nodig en ziet te veel af. Bandenkeuze zal bepalender zijn. Met een beetje geluk hebben we een koude, droge winter en ligt het hard. Met wat pech is het zoals vorig jaar:
![]()
.Aan de kust, ok. Maar Vlaanderen is meer dan alleen strand en duinen natuurlijk.Die mag toch instant een nieuwe BB steken na zo een rit.
Wat vering betreft begin ik hier serieus over te twijfelen en ben ik van mening dat dit serieus overkill is in Vlaanderen.
Ik denk vaak met weemoed terug aan mijn eerste mtb eind jaren 90. Full rigid, met cantilever remmen. Er waren er toen in de klas die met fullys reden, met zo een dikke veer die zichtbaar was, uiteraard loodzwaar in die tijd.
Ik zie er hier anno 2025 soms met dure full-suspensions door de singletracks in de duinbosjes rijden of over het strand. Als je wiel hier op een hele rit 10cm van de zandgrond komt zal het veel zijn.
Dat klopt, veel van mijn kameraden hebben enkel een fully en rijden daarmee dus ook de toertochten met de typische Vlaamse boerenwegels maar ze zijn evengoed het weekend daarna op trot in Houffalize voor een of andere marathon. Het zou overkill zijn om daarnaast ook een hardtail aan te schaffen.Aan de kust, ok. Maar Vlaanderen is meer dan alleen strand en duinen natuurlijk.
Ik rij zelf zowel ongeveerd (gravel) als full suspension (mtb), beide hebben hun nut en bestaansrecht. Wat ik met de fully soms rij, zou ik niet zonder voorvering willen rijden en omgekeerd ben je met de fully uiteraard vaak "overbiked" maar het blijft ook dan super comfortabel.
Ik heb ook al aan de kust gereden met de fully, dat is ook plezant hoor. En nog een hardtail erbij zou er wat over zijn (been there, done that).
Agree to disagree......... En nog een hardtail erbij zou er wat over zijn (been there, done that).
Het is een gewaagde uitspraak, toegegeven. En moest ik meer ruimte (en geld) hebben...Agree to disagree.....

Ik! Wel niet echt in forme dus weinig ambitie haha. Ik ben wel van plan om zo lang mogelijk bij de eersten mee te zijn tot ik moet lossenDus inderdaad, eerste klim goed mee zitten en daarna hopen op een goede groep met harde werkers, want ik ben niet van plan om een meter kop te rijden dit keer
Erna overleven en misschien op de laatste klim iets proberen. Ik trek het zonder bevoorrading met 2x 1L bidons, heb dat in Etalle ook zo gedaan. Veel succes en als ik iemand met een dikke TCR zie zal ik u wel eens uit de wind zetten
![]()
Maar wel iets meer gecontroleerd (cfr. geen >20min in zone 4+). Ik heb dat ook al regelmatig gedacht, maar toch kan ik het niet laten... en al zeker niet als er gaten beginnen te vallen en niemand ze wilt toerijden -_-'.