De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

ik heb nu net een specifieke remreiniger besteld en ga dat morgen ook al eens proberen. Over die pistons ga ik me moeten inlezen/youtuben want daar heb ik nog niet naar gekeken.
De fiets staat altijd binnen in een garage, dusja dat is wel vochtiger dan een living maar ook niet dat die in de regen staat.
Het zijn sowieso de juiste remblokjes, ze zijn van resin als ik me niet vergis. Is de andere optie beter?
Resin mag in elk geval op alle schijven, sintered/metallic mogen niet op goedkopere schijfjes.

Wiel gaan halen, na 15km weer spaak over (op ongeveer zelfde plaats, niet zeker of het exact zelfde is)

Aargh

(Deze keer was ik wel aan het doorrijden maar op splinternieuwe asfalt dus aan wegdek ligt het niet).

Ja, als er 1 spaak over is, en het is een ouder wiel, is de kans groot dat "van de snok" dat die andere spaken hebben ondergaan door die plotselinge breuk, dat die ook overbelast zijn geweest, en die gaan dan op hun beurt falen. Bij oude(re) wielen is het daarom ook aangeraden om ineens gans het wiel te herspaken met verse spaken.

Ja, als er 1 spaak over is, en het is een ouder wiel, is de kans groot dat "van de snok" dat die andere spaken hebben ondergaan door die plotselinge breuk, dat die ook overbelast zijn geweest, en die gaan dan op hun beurt falen. Bij oude(re) wielen is het daarom ook aangeraden om ineens gans het wiel te herspaken met verse spaken.
Wiel is 2j oud, dat is dus geen oud wiel.

En zondag reed ik los dus niet snel, denk dat ik op moment van breuk 25 reed en ben meteen gestopt en me laten ophalen

Ge kent het einde van uw krachten niet!!!

Ja, 't zal er zo wat vanaf hangen hé hoe uw wiel gebouwd is. Als het echt dunne spaakjes zijn op hoge spanning zullen daar veel gevoeliger aan zijn dan dikke metalen staven op een lagere spanning.

Ge kent het einde van uw krachten niet!!!

Ja, 't zal er zo wat vanaf hangen hé hoe uw wiel gebouwd is. Als het echt dunne spaakjes zijn op hoge spanning zullen daar veel gevoeliger aan zijn dan dikke metalen staven op een lagere spanning.
Ja reed wel 1000w daarnet (was wat spurtjes aan het doen) :D
https://www.feedthehabit.com/gear-reviews/ridley-forza-r45-19c-disc-wheelset-review/ dat wiel dus 'sapim CX Ray bladed spokes'

Op factuur stond wel 'dt swisse spaak' maar zag geen verschil dus kan ook kassa zijn :unsure:

Nog mensen die last hebben van een drinkbus die wat lekt / plekken maakt op de kader? of is dat standaard?
Die elite fly flessen zijn daar bij mij redelijk gevoelig voor. Maar als je flessen van 950ml wil heb je niet veel andere keuze.

Met de vorige modellen had ik daar minder last van

Allez nog iets van goed nieuws: van futurum krijg in 40% van de aanschafwaarde van mijn helm op aankoop van een nieuwe Bell. Dat compenseert grotendeels het prijsverschil tussen de promo dat ik em heb gekocht en de volle pot nu.
Ben er nog niet uit of ik terug een stratus zou kopen of wat bijleggen een een z20 nemen.

K
Allez nog iets van goed nieuws: van futurum krijg in 40% van de aanschafwaarde van mijn helm op aankoop van een nieuwe Bell. Dat compenseert grotendeels het prijsverschil tussen de promo dat ik em heb gekocht en de volle pot nu.
Ben er nog niet uit of ik terug een stratus zou kopen of wat bijleggen een een z20 nemen.
Ik heb een z20 Aero. Hoe persoonlijk een helm ook is, ik zou hem zwaar aanbevelen. Waanzinnig hoe goed dat ding zit. Mag wel voor €250, maar toch.

Geen ervaring, maar is zo'n waterzak wel handig in een heuptas? Je gaat wss niet kunnen drinken al rijdend...

Ik zou eerder neigen naar een Camelbak Podium Flow: https://www.asadventure.com/nl/p/camelbak-heuptas-podium-flow-belt-2361G00012.html?colour=4168. Iets kleiner dus minder lomp maar volgens mij voldoende om de meest essentiële zaken weg te steken, komt met een bidon en algemeen positief gereviewed...
Even mezelf quoten, maar vandaag de podium flow gekocht. Kan ik een bidon extra meenemen op de mtb + extra prul (eten, portefeuille, gsm).
Door mijn aanvaring met een betonnen paal vorig jaar verdraag ik een rugzak niet zo goed (pijnlijk sleutelbeen en schouder)...

Campa centaur vergelijken met tiagra :nono:. Veloce was toen de instapgroep bij campa en die zou ik eerder gelijkstellen met een shimano 105. De centaur is toch een stapje hoger, zeker toen het nog 10 speed was.
Bwa centaur was en is toch altijd de groep tussen 105 en ultegra. Chorus en centaur liggen zeer dicht bij elkaar, chorus is vooral lichter.

Het blijft wel jammer dat campa zo onpopulair is. Maar zo een record of een super record is werkelijk briljant. Dan is Shimano toch echt wel een groep voor boeren :P

K

Ik heb een z20 Aero. Hoe persoonlijk een helm ook is, ik zou hem zwaar aanbevelen. Waanzinnig hoe goed dat ding zit. Mag wel voor €250, maar toch.
Ik was op zich super tevreden van de Stratus, maar ik had die toen gekocht aan 110 EUR ipv 170 EUR.
Bij Bikester staat de Z20 (non-aero) aan 179 EUR in het zwart, ok dan is het niet flashy fluogeel maar dat is dus nog altijd minder als dat ik bij Futurum zou betalen. Tenzij ik hem daar kan combineren met 20 EUR korting op handschoenen, want die moet ik ook vervangen.
Tzal alleszins terug een Bell worden, pasvorm daarvan is voor mij perfect.

Op koersfiets draag ik enkel handschoenen voor de kou eigenlijk :p

Ik ben super tevreden van mij Oakley helm. Mss niet schoonste model maar hij zit goed

hU0y6GJ.png

Dit zijn mijn klikschoenen, en dit is mijn klikplaatje dat ik er op wil plaatsen;

414w82W.png

Nu begin ik te vrezen dat deze 2 niet compatibel zijn, onderste foto zie je in het midden waar ik een vijsje in moet draaien, maar mijn schoenen hebben precies 2 sleufjes en gaat net niet passen.

Correct in mjn veronderstelling?

hU0y6GJ.png

Dit zijn mijn klikschoenen, en dit is mijn klikplaatje dat ik er op wil plaatsen;

414w82W.png

Nu begin ik te vrezen dat deze 2 niet compatibel zijn, onderste foto zie je in het midden waar ik een vijsje in moet draaien, maar mijn schoenen hebben precies 2 sleufjes en gaat net niet passen.

Correct in mjn veronderstelling?

Zo moet je dat bevestigen (de rechtse).
Geen ervaring met Look maar lijkt me toch te gaan?

Terug
Bovenaan