De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Pfff. Donderdag lek gereden op weg van werk naar huis, snee te groot en de melk kreeg het niet gedicht. Er zat al een plug in die band, dus tijd voor een nieuwe. Daarnet wil ik de band verwijderen, springt er ineens een spaak los :oink:. Nippel afgebroken…

Dus in plaats van gewoon een bandje te wisselen, zitten prutsen om het stuk van de nippel uit de velg te krijgen, alle velglint verwijderen, nieuwe spaaknippel monteren (gelukkig had ik er liggen), nieuw velglint plakken…

Inderdaad.
Aan de kust kun je misschien uit de voeten met een 42, maar vanaf je naar echt mountainbike gebied gaat zullen de tranen wel vloeien. En dat hoeft niet de Alpen te zijn.

Profs rijden WK-parcours met een 36 of 38.
De beachraces worden door de meeste goeie ook wel gereden met een 40+ blad.
Beachraces gaat al naar de 50T, de zwaardere amateurs zitten ook al aan 46T. Die gasten rijden daarmee ook de singletracks in de duinen hier.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Heb je ooit al ritten gedaan met steil klimmen en dalen?
Ja, met de koersfiets en MTB met 34T blad. Het 42T blad ligt er nog maar net op.

We mogen vaak lezen dat je bent gaan fietsen en thuiskomt met zotte gemiddeldes (en persoonlijk geloof ik die wel), maar ooit al naar de Ardennen gegaan? Daar zijn er toch muren bij die je met die 42 sowieso niet naar boven fietst.
Ja in de beginjaren van die mtb, nu geen ambitie meer om met de mtb nog weg te trekken van de kustregio, dus in dat opzicht een goede keuze. Zoals de mtb nu staat is hij totaal niet meer geschikt om hem in de Ardennen te gebruiken: vaste vork, strandbanden.

Misschien dat Chauffagist zijn MTB gebruikt om op de baan te rijden in de winter , zoals velen dat doen. Maar dan verlies je toch een deel van de veelzijdigheid van een MTB. Dat is geen fiets om snelheid mee te maken.
Als je dan weer gaat klimmen mag je weer een kleiner kettingblad steken.
Zelfs hier in het veld heb ik geen groter blad nodig vanvoor, het is pas op de weg dat het zou van pas komen. Maar daar dient een MTB ook niet voor ...
goh ja, je kan moeilijk spreken van punchen als je geen klims doet.

Zijn hier mensen met een Tackx Neo smart bike of gelijkaardig? Zijn ee goedkopere alternatieven van vergelijkbare kwaliteit?

Ik hoef geen ultra fancy features zoals dat hij begint te schudden op kasseien etc. Gwn goed in maat af te stellen en correcte weerstand met zwift etc.

Zijn hier mensen met een Tackx Neo smart bike of gelijkaardig? Zijn ee goedkopere alternatieven van vergelijkbare kwaliteit?

Ik hoef geen ultra fancy features zoals dat hij begint te schudden op kasseien etc. Gwn goed in maat af te stellen en correcte weerstand met zwift etc.
Zwift ride. Prijs/kwaliteit moeilijk te kloppen volgens mij.

We reden met 2 een baan in, eenrichting uitgezonderd fietsers. Was dus vrij smal plots reed er ene uit een parking, mijne maat kon hem nog ontwijken, maar dienen auto bleef vooruitgaan en ik kon hem niet meer ontwijken.. we reden nochtans rechts maar we konden niet meer rechts.
Dienen is direct uigestapt om hem te excuseren. Hiuj zei dat hij alleen naar links keek omdat het een eenrichtingsstraat was.
In snap het wel, maja.. Wij mochten daar wel rijden. Ik snap niet dat diene niet onmiddelijk alles toe smijt als em mijne maat zag passeren, dienen bleef gewoon voortbollen.. Ik was al serieus aan het remmen waardoor het niet supersnel was.

We reden met 2 een baan in, eenrichting uitgezonderd fietsers. Was dus vrij smal plots reed er ene uit een parking, mijne maat kon hem nog ontwijken, maar dienen auto bleef vooruitgaan en ik kon hem niet meer ontwijken.. we reden nochtans rechts maar we konden niet meer rechts.
Dienen is direct uigestapt om hem te excuseren. Hiuj zei dat hij alleen naar links keek omdat het een eenrichtingsstraat was.
In snap het wel, maja.. Wij mochten daar wel rijden. Ik snap niet dat diene niet onmiddelijk alles toe smijt als em mijne maat zag passeren, dienen bleef gewoon voortbollen.. Ik was al serieus aan het remmen waardoor het niet supersnel was.
Klote is dat!

Van die eenrichting uitgezonderd fietsers vind ik echt kut.
Hier in Diksmuide ook zo'n baantje. Als er daar een auto van in de andere richting komt is het bijna onmogelijk om veilig te passeren.
Als er geen geparkeerde wagens staan gaan de aankomende auto's meestal wel opzij.

Maar als ik het goed begrijp, hou je er maar 1 iets aan over:

giphy.gif

Sinds vorige week verhuisd naar Waregem. Fietsen is wel een irritante hobby op dat vlak. Ik ken hier geen meter baan, niemand van kennissen waar ik een route van kan nemen. Ik had er zelf getekend maar bijna overal wegenwerken waardoor ik ze dan niet kan volgen en heel mijn training op de zak trekt.

Ik ga gewoon mijn fiets in de auto steken en terug naar Ieper rijden denk ik een paar keer per week want zo gaat het ook niet opschieten en ben meer gefrustreerd dan dat ik er genot van heb op die manier.

Je zit vlakbij de Vlaamse Ardennen, zelf Pays de Collines is dichtbij. Dat is gewoon ideaal fietsterrein. En als je gewoon vlakke kilometers wilt malen dan kan zit snel langs de Leie waar je langs het jaagpad ofwel richting Kortrijk ofwel richting Gent vlot kunt rijden. Veel beter kan je echt niet zitten hoor. Maar als je iedere keer richting Ieper trekt, ga je nooit je weg leren kennen natuurlijk.

Ik heb sinds een kleine 3 jaar een Kickr Smart Bike (v1). Ik heb wel een Certified Reconditioned gekocht recht van Wahoo voor €2k en op dat moment was er nog geen sprake van de Zwift Ride, Zwift zat toen nog op het pad van de RL Tron smart bike die ze later naar de prullenmand verwezen hebben.

Voor die prijs VS Wahoo & Garmin/Tacx die los €3.5-4k vragen voor hun smart bikes is de keuze denk ik héél snel gemaakt. De reviews voor de Zwift Ride (ook van forumleden hier) zijn overwegend lovend. De geïntegreerde Kickr Climb is een leuke feature maar echt geen extra €2k+ waard. Vandaag denk ik dat de Zwift Ride gewoon de logische keuze is...

Sinds vorige week verhuisd naar Waregem. Fietsen is wel een irritante hobby op dat vlak. Ik ken hier geen meter baan, niemand van kennissen waar ik een route van kan nemen. Ik had er zelf getekend maar bijna overal wegenwerken waardoor ik ze dan niet kan volgen en heel mijn training op de zak trekt.

Ik ga gewoon mijn fiets in de auto steken en terug naar Ieper rijden denk ik een paar keer per week want zo gaat het ook niet opschieten en ben meer gefrustreerd dan dat ik er genot van heb op die manier.
Ik heb exact hetzelfde gehad toen ik ben verhuisd van het Waasland naar Nevele. Ik woon er nu 5 jaar, ik ken mijn baan ondertussen wel een beetje, zeker in de onmiddellijke omgeving maar eerlijk gezegd: de regio komt niet in de buurt. Het lijkt hier op kiezen tussen ofwel een kluitrechte vaart of verhakkelde betonnen landbouwwegjes vol punten/bulten/puin en langs de andere kant kan je niet echt weg want daar zit Gent in de weg. Maar misschien romantiseer ik het Waasland wel gewoon: no place like home zeker? :unsure:

Terug
Bovenaan