Misterblort
Well-known member
Ik heb ne MTB maar diene moet in orde gezet worden xD
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat kan idd wel even duren. Bij mijn accident in april werd ik gewoon zot van al het papierwerk, terwijl ik zelf (relatief) ongedeerd was en mijn fiets ook. Ik heb na 3 maanden een schadevergoeding gekregen voor mijn helm en voor de administratieve last (150 euro in totaal) van de verzekering van de tegenpartij.zoiets jaDe vraag is wanneer ik mijn geld ga zien.. Ik zit zonder fiets nu :/
Sinds vorige week verhuisd naar Waregem. Fietsen is wel een irritante hobby op dat vlak. Ik ken hier geen meter baan, niemand van kennissen waar ik een route van kan nemen. Ik had er zelf getekend maar bijna overal wegenwerken waardoor ik ze dan niet kan volgen en heel mijn training op de zak trekt.
Ik ga gewoon mijn fiets in de auto steken en terug naar Ieper rijden denk ik een paar keer per week want zo gaat het ook niet opschieten en ben meer gefrustreerd dan dat ik er genot van heb op die manier.

Ik heb exact hetzelfde gehad toen ik ben verhuisd van het Waasland naar Nevele. Ik woon er nu 5 jaar, ik ken mijn baan ondertussen wel een beetje, zeker in de onmiddellijke omgeving maar eerlijk gezegd: de regio komt niet in de buurt. Het lijkt hier op kiezen tussen ofwel een kluitrechte vaart of verhakkelde betonnen landbouwwegjes vol punten/bulten/puin en langs de andere kant kan je niet echt weg want daar zit Gent in de weg. Maar misschien romantiseer ik het Waasland wel gewoon: no place like home zeker?![]()
En plus, met al die knips aan de dijken is het ook moeilijker geworden.Ik ken de regio rond Nevele niet. Maar het Waasland is toch ook armoe troef hoor.
Ik rij altijd naar Zeeuws-Vlaanderen ofwel naar kanten van Lier, Mechelen of Aalst. De grootste kutstukken zijn altijd die over wase wegen. Fietspaden in het Waasland zijn ofwel onbestaand, moordstrookjes of uit de tijd van Napoleon.
Nee het Waasland daar doe je geen toertje voor u plezier.
Vanuit zowel Beveren als Sint-Niklaas kon je toch altijd vlot richting Zeeuws-Vlaanderen of naar het Zuiden richting Schelde-Durme? Als je een klein beetje u baan kent kan je toch vrij autoluw daar geraken. Das hier veel minder het geval, hier zijn de kutbanen vooral de poort naar nog meer rotbaantjesJe zit op werkelijk een steenworp van de Vlaamse Ardennen.
Heatmaps historisch en van afgelopen weken leert me dat het daar krioelt van de fietsers in een straal van 50km rond Waregem. Als je daar geen routes kan maken dan doe je toch iets verkeerd
Kutbanen, verhakkelde betonen landbouwwegen, wegen vol putten en bulten, wegen waar je geen 500m kan rijden zonder te stoppen?
Sounds like het Waasland to me!
Ik ken de regio rond Nevele niet. Maar het Waasland is toch ook armoe troef hoor.
Ik rij altijd naar Zeeuws-Vlaanderen ofwel naar kanten van Lier, Mechelen of Aalst. De grootste kutstukken zijn altijd die over wase wegen. Fietspaden in het Waasland zijn ofwel onbestaand, moordstrookjes of uit de tijd van Napoleon.
Nee het Waasland daar doe je geen toertje voor u plezier.

Tis wel het walhalla voor de triatleet waar wij wonen.Vanuit zowel Beveren als Sint-Niklaas kon je toch altijd vlot richting Zeeuws-Vlaanderen of naar het Zuiden richting Schelde-Durme? Als je een klein beetje u baan kent kan je toch vrij autoluw daar geraken. Das hier veel minder het geval, hier zijn de kutbanen vooral de poort naar nog meer rotbaantjes
De ruime regio rond Lokeren is wel te mijden als de pest. Maar Lokeren is ook alleen maar Waasland om niemand anders het erbij wou pakken![]()
Waregem is prima om vanuit te fietsen, richting Vlaamse Ardennen via Anzegem / Kruisem / Wortegem.Sinds vorige week verhuisd naar Waregem. Fietsen is wel een irritante hobby op dat vlak. Ik ken hier geen meter baan, niemand van kennissen waar ik een route van kan nemen. Ik had er zelf getekend maar bijna overal wegenwerken waardoor ik ze dan niet kan volgen en heel mijn training op de zak trekt.
Als je in u beugels wil rijden in TT houding kan je weinig beter wensen idd, anders kan ik leukere dingen verzinnen dan kilometers quasi kluitrechtdoor langs een kanaal rijden.Tis wel het walhalla voor de triatleet waar wij wonen.
Het kruispunt van ononderbroken jaagpaden naar Brugge, de kust, Kortrijk, Oudenaarde, Gent en quasi verkeersvrij naar Terneuzen.
(En de Blaarmeersen en Vosselare Put vóór openwaterzwemmen op 5km)

Tenzij ge langs den Dender fietst.Voorlopig rijden zonder routebegeleiding, dus de route inladen maar begeleiding niet starten. Dan kan je gemakkelijk een ommetoer doen tot je terug op je route zit. Ik ben dit ook beginnen doen daardoor en rijd sindsdien altijd zo.Ja dat zal best dat het hier prima is als je de baan kent want de omgeving is idd zeer mooi. Maar na 5 blokkades met wegenwerken en mijn gps die me telkens terug wou sturen naar het punt voor de wegenwerken waardoor ik te voet wss 4 km in totaal gewandeld heb door gebrokkelde asfalt, steenpuin en modder om thuis te kunnen geraken na bijna 3 uur over 50 km was het plezier toch ver zoek.
Als je de baan niet kent zijn wegenwerken echt kloterij, als dat langs mijn kanten het geval is sla ik een ander baantje in en kom ik altijd ergens terecht waar ik mijn baan terug ken. Of tijdens het fietsen zeg ik dan van Aah hup eens hier of hierin. Nu hang ik vast aan die route in mijn gps of ik weer op geen honderd uur waar ik uit kom.
Ah ken ik niet, maar dan rij je constant met je scherm op kaart? Of hoe werkt dat?Voorlopig rijden zonder routebegeleiding, dus de route inladen maar begeleiding niet starten. Dan kan je gemakkelijk een ommetoer doen tot je terug op je route zit. Ik ben dit ook beginnen doen daardoor en rijd sindsdien altijd zo.
Ja, zo reed ik vroeger veel. GPS scherm op kaart met dan mijn snelheid/afstand er op. Als je soms wat afwijkt van het parcours is dat handiger. Bij mij probeert hij mij dikwijls omgekeerd op het parcours te sturen en dan doet hij me rechtsomkeer maken. Het is niet altijd logisch ... Hij probeert jou naar het parcours te sturen ongeacht de richting van de rit.Ah ken ik niet, maar dan rij je constant met je scherm op kaart? Of hoe werkt dat?
Ik heb wel een oudere Garmin GPS dus weet niet hoe het bij andere merken is maar je laadt de route/koers in en drukt op Rijden. Wanneer hij vraagt om de routebegeleiding te starten druk je op Nee. Dan zie je gewoon de kaart met de route in het paars en kan je die zo volgen.Ah ken ik niet, maar dan rij je constant met je scherm op kaart? Of hoe werkt dat?
aah ja de mijne vraagt dat idd ook, ik wist niet dat hij dan gewoon de kaart toonde.Ik heb wel een oudere Garmin GPS dus weet niet hoe het bij andere merken is maar je laadt de route/koers in en drukt op Rijden. Wanneer hij vraagt om de routebegeleiding te starten druk je op Nee. Dan zie je gewoon de kaart met de route in het paars en kan je die zo volgen.