De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ja idd. De vork nog spierwit maar het frame werd echt geel aan de voorkant.
Moet eens kijken hoe ik hier een foto upload morgen
Amai en ik dacht dat het aan mijn ogen lag toen ik gisteren aan het fietsen was. Zal het hier ook nog maar eens bekijken. Heb al gevloekt op dat wit, prachtige kleur, maar die vuile banen hier 🤬maken het in no-time een zwart frame.

Nu black friday in aantocht is: wat zijn de fietscomputers om eens naar te kijken? Ik zit nogal in het Garmin ecosysteem (met een horloge en een Varia radar) maar ik vraag me af of het toch de moeite is om daar eens buiten te zoeken.
Ik fiets al jaren rond met een Edge 530 maar ik frustreer me mateloos in de navigatie (zoals dat die me 3km vooruit stuurt om daar dan te U-turnen en terug te gaan en ook het-in en uitzoomen is te veel gedoe voor mij om tijdens het fietsen te doen).

Nu black friday in aantocht is: wat zijn de fietscomputers om eens naar te kijken? Ik zit nogal in het Garmin ecosysteem (met een horloge en een Varia radar) maar ik vraag me af of het toch de moeite is om daar eens buiten te zoeken.
Ik fiets al jaren rond met een Edge 530 maar ik frustreer me mateloos in de navigatie (zoals dat die me 3km vooruit stuurt om daar dan te U-turnen en terug te gaan en ook het-in en uitzoomen is te veel gedoe voor mij om tijdens het fietsen te doen).
Er zijn maar 3 echte merken die degelijke fiets gpsen maken

-Garmin
-wahoo
-Hammerhead (SRAM)

Alle "budget" merken die ook fiets gps toestellen maken hebben gigantische gebreken en zijn 99% een miskoop

Ben je Garmin gewoon is er momenteel geen goede reden om te veranderen.

Er zijn maar 3 echte merken die degelijke fiets gpsen maken

-Garmin
-wahoo
-Hammerhead (SRAM)

Alle "budget" merken die ook fiets gps toestellen maken hebben gigantische gebreken en zijn 99% een miskoop

Ben je Garmin gewoon is er momenteel geen goede reden om te veranderen.
Ik hoor toch ook heel positieve geluiden over de Coros Dura - dat zou toch de optie zijn de ik volgende keer zou verkiezen, vooral omdat de batterijduur simpelweg fenomenaal is (en ik verlang vooral goede routing van een GPS).
Hammerhead heb ik momenteel, heel goede ervaringen mee, super gemakkelijk en vlot toestel om mee te werken (beste interface dat ik tot nu toe ben tegengekomen). Enig nadeel: ik heb die in 2021 gekocht, en nu stoppen ze met ondersteuning. Zou toch langer mogen, vind ik persoonlijk.

Garmin Edge 840 voor €350 wanneer je code BF-20 nog gebruikt. Moest ik geen GPS hebben kocht ik nu dit.

Bijlagen

• Screenshot_20251121_121919_Proton Mail.jpg
    Screenshot_20251121_121919_Proton Mail.jpg
    282,3 KB · Weergaven: 18
Als je al een 530 hebt maar een eerder kleine update.
Een 850 daarentegen is toch al wat meer upgrade. Maar het blijven toestellen die hun tekortkomingen hebben als het op navigatie aankomt natuurlijk.

Garmin en wahoo zou ik altijd als go-to nemen. Al de andere zijn toch echt wel minder goed als je het totaal neemt.
Al scoren ze inderdaad op sommige vlakken wat beter, als je net die functie belangrijk vindt dan snap ik de keuze daarvoor wel.

Tip voor de poetsers onder ons (en iedereen die wel eens met de fiets rijdt hangt daar vroeg of laat toch aan): ik heb deze week (o.a.) een Dynamic Supersoaper gekocht (met een fles badass bubbles), en dat ding is echt geweldig. Net op 5min mijn commuter, die echt wreed vuil was, spik en span gewassen. En met de code bf30 krijg je 30% korting.

Tip voor de poetsers onder ons (en iedereen die wel eens met de fiets rijdt hangt daar vroeg of laat toch aan): ik heb deze week (o.a.) een Dynamic Supersoaper gekocht (met een fles badass bubbles), en dat ding is echt geweldig. Net op 5min mijn commuter, die echt wreed vuil was, spik en span gewassen. En met de code bf30 krijg je 30% korting.
Link?

Ik hoor toch ook heel positieve geluiden over de Coros Dura - dat zou toch de optie zijn de ik volgende keer zou verkiezen, vooral omdat de batterijduur simpelweg fenomenaal is (en ik verlang vooral goede routing van een GPS).
Hammerhead heb ik momenteel, heel goede ervaringen mee, super gemakkelijk en vlot toestel om mee te werken (beste interface dat ik tot nu toe ben tegengekomen). Enig nadeel: ik heb die in 2021 gekocht, en nu stoppen ze met ondersteuning. Zou toch langer mogen, vind ik persoonlijk.
Coros dura software was maar halfslachtig toen die juist uitkwam, verder niet opgevolgd dus kan zijn dat die ondertussen wel zijn geld waard is.

Maar neen, daar komt geen hoge druk uit hoor. Gewoon een mooie laag schuim (met maar een beetje zeep).
Gebruik je ook zoveel badass bubbles als in het filmpje op de site?
Want dan loopt het wel in de papieren :P

Sowieso heel tevreden van de producten van dynamic. Gebruik de badass bubbles al even en is echt een goeie shampoo.
Hun tools zijn wel wat hoog qua prijs, maar goed de rest van hun producten zijn dan weer correct qua prijs. En ze doen ook vaak kortingen.

Gebruik je ook zoveel badass bubbles als in het filmpje op de site?
Want dan loopt het wel in de papieren :p

Sowieso heel tevreden van de producten van dynamic. Gebruik de badass bubbles al even en is echt een goeie shampoo.
Hun tools zijn wel wat hoog qua prijs, maar goed de rest van hun producten zijn dan weer correct qua prijs. En ze doen ook vaak kortingen.
Een scheutje is echt genoeg voor vol en stevig schuim. Ik heb zelfs 2 fietsen ingespoten met 1,5l water en een scheutje badass.

merci voor de melding.

Ik ben op zoek naar de warmste winterschoenen.
Woensdagavond al rondgereden met ijzige tenen, terwijl het echt nog niet zo koud was.

Iemand tips?
Het zijn uiteindelijk de Shimano MW502 schoenen geworden.

Ik was naar Decathlon gereden om daar te kijken wat ze in de aanbieding hadden... niets.
Ik bestel niet graag kleren zonder ze te kunnen passen. Ik heb dan maar beslist om voor Shimano te gaan omdat ik daar vrij zeker weet welke maat mij zal passen en de schoenen die zijn toegekomen zitten bij eerste indruk heel comfortabel.

Morgen worden ze misschien al getest op het strand (geen race).

Terug
Bovenaan