De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand naar de uitverkoop van tietema geweest in centrum ronde van vlaanderen? Ik hoorde dat er redelijk goede koopjes te doen waren. Powermeter pedalen voor 60euro bijvoorbeeld. Nieuwe spullen aan een derde van gewone prijzen,...

Ging handig zijn had ik het geweten voor dat het voorbij was ook 😩. Hoe weten jullie eigenlijk wanneer er van die uitverkopen zijn?

Iemand naar de uitverkoop van tietema geweest in centrum ronde van vlaanderen? Ik hoorde dat er redelijk goede koopjes te doen waren. Powermeter pedalen voor 60euro bijvoorbeeld. Nieuwe spullen aan een derde van gewone prijzen,...

Een setje rally’s voor 60€ zou me sterk lijken.
Ik was er niet dus kan het noch bevestigen noch weerleggen.
Maar die mannen zijn niet simpel eh, die wete ook dat elektronica zijn waarde houdt.
Zo de branded kledij zal je inderdaad wel voor een zeer lege prijs kunnen kopen. Ook de fietsen zullen relatief goedkoop aangeboden zijn geweest.
Ging handig zijn had ik het geweten voor dat het voorbij was ook 😩. Hoe weten jullie eigenlijk wanneer er van die uitverkopen zijn?
Socials in de gaten houden.
Deze uitverkoop was ruim op voorhand op de socials aangekondigd.

Een setje rally’s voor 60€ zou me sterk lijken.
Ik was er niet dus kan het noch bevestigen noch weerleggen.
Maar die mannen zijn niet simpel eh, die wete ook dat elektronica zijn waarde houdt.
Zo de branded kledij zal je inderdaad wel voor een zeer lege prijs kunnen kopen. Ook de fietsen zullen relatief goedkoop aangeboden zijn geweest.

Socials in de gaten houden.
Deze uitverkoop was ruim op voorhand op de socials aangekondigd.
Dan moet je bijna iedere ploeg toch gaan volgen?

Ik heb het ook maar te laat gehoord. Van wat ik hoorde van iemand die er was:
Dubbelzijdige powermeting pedalen met shimano pedalen maar welk merk de powermeter zelf was wist hij niet (de gast is een beginner en kent weinig van de techniek)
Veel fiets accessoires en veel nog nieuw in verpakking aan 1/3 van nieuwprijs of minder indien niet nieuw. Kettingen, cassettes, brackets, schoenplaatjes,...
Zeer veel kleding ook neutrale santini kleding nieuw aan 1/3 van nieuwprijs. Hij was er vrijdagmiddag als 1 van de eersten de zaterdag zal al redelijk leeg geweest zijn waarschijnlijk.

Ik hoor toch ook heel positieve geluiden over de Coros Dura - dat zou toch de optie zijn de ik volgende keer zou verkiezen, vooral omdat de batterijduur simpelweg fenomenaal is (en ik verlang vooral goede routing van een GPS).
Hammerhead heb ik momenteel, heel goede ervaringen mee, super gemakkelijk en vlot toestel om mee te werken (beste interface dat ik tot nu toe ben tegengekomen). Enig nadeel: ik heb die in 2021 gekocht, en nu stoppen ze met ondersteuning. Zou toch langer mogen, vind ik persoonlijk.
Heb deze zomer een Coros gekocht vlak voor een grote reis omdat ik mijn Garmin 1030 niet meer vond (uiteindelijk avond voor vertrek uiteraard gevonden) en ik moet zeggen dat ik fameus onder de indruk was van de batterijduur. Ik heb 'm op 5 weken tijd twee keer opgeladen maar had dat ook gewoon niet kunnen doen en (als ik nareken) nog altijd op ruim 50% batterij gezeten op het einde van de trip. Gestoord. Die zonnecel maakt daar wel een groot verschil bij fietsen in zonnige omstandigheden, er zijn dagen geweest dat ik met meer batterij eindigde dan 's ochtends bij vertrek.

Uitzoomen en kaart slepen niet 100% maar bruikbaar. Verder geen klachten, al mis ik soms de mogelijkheid van de 1030 om zelf van punt A naar punt B te navigeren.

Nota: ik gebruik mijn gps vooral voor navigatie maar zag er toch ok uit naar training toe.

Is het geen idee om een apart topic te maken waar er uitverkopen/kortingen/kortingscodes in gepost worden op sport/fietsdingen?

Veel nuttiger dan een aparte Smarttrainer thread alleszins
162 pagina’s, 3268posts. En dat op 1476 dagen.
Goed voor een gemiddelde van 2,21 posts per dag. En dat voor iets wat in de zomermaanden bij velen op een laag pitje staat.
Ik denk dat het nut dan niet ter discussie staat.

162 pagina’s, 3268posts. En dat op 1476 dagen.
Goed voor een gemiddelde van 2,21 posts per dag. En dat voor iets wat in de zomermaanden bij velen op een laag pitje staat.
Ik denk dat het nut dan niet ter discussie staat.
Als die thread er niet was, waren er in deze thread 162 pagina's en 3268 posts meer. 2.21 posts per dag extra voor deze thread.
Dan was deze thread nog nuttiger dan dat ze nu al is. Alweer een stapje dichter bij de ideale wereld.

Ze stoort mij ook niet hoor. Maar het nut ontgaat mij wel.

Edit: Als iemand een goeie prijs ziet voor de Shimano XT wireless upgrade kit, mag die altijd een linkje droppen. Ik heb het voortdurend uitgesteld door onvoorziene kosten wanneer ik ze wilde kopen, maar nu wil ik wel overstag gaan.

Garmin 1050 gekocht, schoon toestel, op het werk tussendoor al wat met liggen prullen.
Kom ik thuis, effe op de rollen en 1050 past niet op oude fiets met oud model out front houder, geen erg zit een lelijk nieuw model in de doos voor een rond stuur.

Na de rollen toch maar even op de ´goede´ fiets zijne outfront houder testen, past diene rommel ook niet. Onderste boven wel 😡🤬. Dat is er toch voor gedaan!

Nu aant twijfelen, terugsturen en 850 nemen of nieuwe outfront houder kopen.

Moet me eens een paar goede handschoenen kopen voor de winter, die die ik heb zijn maar goed tot 5°C, en mijn paar skihandschoenen van Reusch begint gebreken te vertonen :)

En wat extra winterkleding kan ik ook gebruiken. Veel van mijn kledij begint tekenen van slijtage te vertonen , of de rits is kapot ...

Moet me eens een paar goede handschoenen kopen voor de winter, die die ik heb zijn maar goed tot 5°C, en mijn paar skihandschoenen van Reusch begint gebreken te vertonen :)

En wat extra winterkleding kan ik ook gebruiken. Veel van mijn kledij begint tekenen van slijtage te vertonen , of de rits is kapot ...
Tip: merino liners onder de 'dikke' handschoenen.

Garmin 1050 gekocht, schoon toestel, op het werk tussendoor al wat met liggen prullen.
Kom ik thuis, effe op de rollen en 1050 past niet op oude fiets met oud model out front houder, geen erg zit een lelijk nieuw model in de doos voor een rond stuur.

Na de rollen toch maar even op de ´goede´ fiets zijne outfront houder testen, past diene rommel ook niet. Onderste boven wel 😡🤬. Dat is er toch voor gedaan!

Nu aant twijfelen, terugsturen en 850 nemen of nieuwe outfront houder kopen.
Wat had je ervoor en welke mount heb je?

Dat het ondersteboven past zegt niet zoveel, ik vermoed dat Garmin zoveel mogelijk gewicht aan de kant van de fiets wilt en zo weinig mogelijk voorbij de koppeling om de kans op afbreken te minimaliseren. Een probleem dat er wel was bij de 1040 als ik mij niet vergis.

Terug
Bovenaan