Chauffagist
Well-known member
Die verende vork is onnodig zwaar, dus die heb ik overboord gegooid en vervangen door een vaste vork.Niet normaal hoe ik altijd gigantisch uit het wiel gereden word aan de start. Ik heb de omroeper horen zeggen dat er 400 man mee deed aan de race, ik denk dat ik na 3 kilometer op plek 370 reed ofzo. Wat een drama.
Geen strandbanden opgelegd en ik rij ook rond met een verende vork, die ook amper lockt. Ik vraag mij echt af hoeveel watt ik hier verspeel. Als ik mijn inspanning vergelijk (naar gevoel) met wat ik duw op de trainer denk ik niet dat ik lage wattages trap.
Banden zijn dan nog meer een bepalende factor. De snelste banden voor het strand zijn de Schwalbe G-one pro, nadeel 1 natte zeedijkpassage te schuin insturen en zwiep.
Ik heb de vittoria tattoos gelegd, hiermee kan je vlot brommeren op het strand en ze kosten 2 keer niks.
Het voorblad was met 34T veel te klein, zelf de 42 is nog vrij beperkt op sommige vlakken.
Ik heb wel mijn stock xr1700 velgen gehouden. Die zijn eigenlijk wat aan de smalle kant, beter is een 30mm of meer interne als interne velgbreedte. strandraces worden ook niet meer gewonnen met rechte sturen. Van de mensen waar ik soms met fiets ben ik de enige die nog met een relatief standaard mtb set-up rijdt. De rest heeft allemaal een dropbar stuur, meestal nog met een stuurpen met sterk negatieve flare.
De winnaar in de Panne reed op een gravelracer.
Misschien moet je zoeken achter een nieuw frame en de componenten overbouwen, langs de andere kant kost een strandfiets ook de wereld niet.