Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
FASE 1 — Basis & cadans (week 1–4)
Doel: efficiënt leren draaien
Doel: motor wakker maken
In deze fase is Rit A belangrijker dan B.
FASE 2 — Tempo & duur (week 5–8)
Doel: hogere kruissnelheid
Doel: afstand opbouwen
FASE 3 — Richting 80 km (week 9–12)
Doel: lichaam laten wennen aan “lang”
Belangrijke regels
Wat je mag verwachten na 12 weken
Aan de ervaringsdeskundigen hier, wat is jullie gevoel/suggesties/...?
Merci!
In tegenstelling tot bij vermogen laat je normaalgezien uw nulwaarden niet meetellen bij cadans. Anders zou dat wel een heel vreemd beeld geven. Da’s ook de standaardinstelling bij de computers.want bij gravel of mtb (zeker zware offroad) stop je zo vaak eventjes met trappen dat gemiddelde cadans over de hele rit ook niet alles zegt.
Offroad is je cadans toch gewoon meer on/off?Niet trappen: meetellen bij gemiddeld vermogen, niet meetellen bij gemiddelde cadans
Je hebt gelijk hoor, ik had je opmerking eigenlijk maar half gelezen en daaruit (verkeerdelijk) gedestilleerd dat je dacht dat uw gemiddelde cadans naar beneden gaat door je benen stil te houden (wat dus niet zo is volgens de standaardsettings)Offroad is je cadans toch gewoon meer on/off?
Je hebt veel meer bochten waarbij je nog lichtjes trapt tot aan de bocht. Je snelheid gaat er veel meer uit waardoor je aan lagere cadans weer optrekt. Steilere kortere hellingen waar je ook aan een lagere cadans rijdt tov op de weg. Een helling omhoog rijden met wat boomwortels waar je je cadans soms wat verhoogt of verlaagt om deze vlot te pakken.
Zo ziet bijvoorbeeld een 60km gravelrit met 700hm's en zo'n 80% offroad in meerdaelbos er uit. Met de koersfiets zal ik nooit onder een gemiddeld cadans van 80 of 85 zelfs uitkomen.
![]()
Ik heb toch ook wel een schema nodig om tijdens de wintermaanden op de fiets te blijven. Gewoon wat fietsen is dan voor mij echt geen optie want dan doe ik helemaal niets .. Een schema is dan voor mij gewoon een doel om de fiets op te kruipen.Voor plezierritten tot 100km hoef je echt geen schema’s te volgen. Gewoon vaak fietsen en stelselmatig het volume opbouwen.
Hier het omgekeerde, ik doe niet liever dan gewoon op de fiets springen en zonder doel of schema rondfietsen. Zoals @Airjinx ook zegt is offroad minder te voorspellen en zit ik precies meer op dat schermpje te kijken en in die range te blijven dan dat ik geniet van het fietsen. Maar als het helpt om te trainen…Ik heb toch ook wel een schema nodig om tijdens de wintermaanden op de fiets te blijven. Gewoon wat fietsen is dan voor mij echt geen optie want dan doe ik helemaal niets .. Een schema is dan voor mij gewoon een doel om de fiets op te kruipen.
Inderdaad, een trainingsplan heeft weinig zin als je minder dan 15000km per jaar doet. Hopelijk doe je dit jaar beter zodat je ons niet opnieuw moet teleurstellen.Schema, vraag mij af of dat nog zin heeft om dat op mijn 37 te doen.
In de eerste plaats geen indoortrainer, dat haat ik, dus aangewezen op het weer.
MTB in de winter, koersvelo in de zomer of droog weer, daar komt dan hopelijk deze week nog een gravel bij om ook in de winter meer 100+ ritten te doen.
Ik zat aan kleine 14000km in 2025, dat is natuurlijk te weinig, dus hopelijk dit jaar 15000 of meer.
De speedmax héHeel teleurstellend, beetje beter je best doen of je gaat nooit aan 40 km/h geraken of je zal moeten hopen dat ze een nieuwe aeroad uitbrengen die tegen geitenkak kan en je meer uren kan trainen.
Ach, iedereen heeft andere doelen in het leven. Doelloos rondfietsen is ook maar tot op een bepaalde hoogt leuk.Schema's zucht, ik hang nog liever de fiets aan de haak dan dat ik nog ooit een schema zal volgen!
Niet zo moeilijk hoor - zijn posts geven genoeg info mee, hij is het in het echte leven Arne MaritIk vind dat we moeten eisen dat de chauffagist zijn identiteit bekend maakt, op boete van een ban!
Om te beginnen al eens een foto posten van zijn fietsen.Ik vind dat we moeten eisen dat de chauffagist zijn identiteit bekend maakt, op boete van een ban!
Of Timothy DupontNiet zo moeilijk hoor - zijn posts geven genoeg info mee, hij is het in het echte leven Arne Marit