De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb mijn leynze lamp voor de eerste keer vanochtend gebruikt met een go pro mount op de hidemybell computer houder. Daar zit toch wel serieus wat beweging in als die ‘vast zit’. Dit zowel voor en achter als naar de zijkanten. Al geprobeerd om elastiekjes in de mount te steken en is al iets beter maar zit zeker nog niet vast. Iemand die weer hoe ik dit kan vermijden?
+ mijn lamp zakt continue naar beneden tijdens het fietsen door de trillingen. Die blijft dus niet staan in de hoek waar ik hem zet? De schroef is nochtans maximaal aangespand

Bizar, waarom geen Flash 800 lamp, die past mooi onder de GPS. Ideaal voor woon-werkverkeer in de winter.

Voor opberging van mijn fiets heb dit gekocht en dat doet zijn werk :) Het moest compact zodat mijn trainer er onder kon passen.
https://www.bike-discount.de/en/pro-universal-bike-wall-mount-sport
op zich een handig systeem, ge hangt u pedaal erin en daarmee hangt hij aan de muur, er zijn ook 2 plateaukes voor u wielen. Maar dat hangt dus scheef waardoor het minder ruimte inpakt.
Ik heb die ook voor de gravel, dan vind ik de systemen zoals die Stasdock veel handiger.

Voor de 2de week op een rij +100km gefietst. Terug een mooie ochtend en de monteberg en kemmel via klokhofweg mee genomen. Ik verteer de 2 avondtraingen (1 treshold en 1 vo2max) en de weekend duurtraining goed. Zeer blij met de opbouw voor het moment.

Voor de duurtraining in z2 en nu en dan eens iets extra op hellingen of tegen wind maar alles samen zelfs nog gemiddeld z2 pak ik 50gr koolhydraten per uur maar nu zit ik toch al 3u hier van alles op te fretten wat ik tegenkom toch maar die koolhydraten wat opkrikken. Hoeveel pakken jullie per uur in duurtraining/z2 van +-3u30m?

Voor de duurtraining in z2 en nu en dan eens iets extra op hellingen of tegen wind maar alles samen zelfs nog gemiddeld z2 pak ik 50gr koolhydraten per uur maar nu zit ik toch al 3u hier van alles op te fretten wat ik tegenkom toch maar die koolhydraten wat opkrikken. Hoeveel pakken jullie per uur in duurtraining/z2 van +-3u30m?

Varieert een beetje.
Pure duurtrainingen tussen de 40 en 70g. Maar het is ook net zo belangrijk om voor en na goed te eten. Dat je veel honger hebt na is ook vrij normaal als je nog niet zo heel goed getraind bent, uw lichaam is die inspanning gewoon niet gewoon. Dat verbetert nog wel als je het vaker doet en beter getraind bent.
All is het ook een stuk mentaal. Als ik wil kan ik ook een hele dag dooreten.

Voor de 2de week op een rij +100km gefietst. Terug een mooie ochtend en de monteberg en kemmel via klokhofweg mee genomen. Ik verteer de 2 avondtraingen (1 treshold en 1 vo2max) en de weekend duurtraining goed. Zeer blij met de opbouw voor het moment.

Vanaf 3u ga ik gewoon naar 90gr/h. Ook al absorbeer je niet alles is het overschot gewoon al een goeie start voor herstel.

Waarom is die Canyon New Bike Day zo prijzig als ze enkel basic assembly doen? 150 euro betaald. Ik had dit speciaal genomen omdat ik een andere T-Bar als accessoire had bij besteld zodat deze gemonteerd kan worden. Maar dit kost dus nog eens 100 euro extra laten ze weten.

Waarom is die Canyon New Bike Day zo prijzig als ze enkel basic assembly doen? 150 euro betaald. Ik had dit speciaal genomen omdat ik een andere T-Bar als accessoire had bij besteld zodat deze gemonteerd kan worden. Maar dit kost dus nog eens 100 euro extra laten ze weten.
Omdat ze het liefst hebben dat jij een standaardfiets koopt en dat je voor alle veranderingen en onderhouden naar de fm om te hoek gaat? Zo kunnen zij 20% van hun personeel ontslaan in Amsterdam en Koblenz.

Als je als Canyon zijnde de miljoenenverliezen opstapelt moet je ergens iets doen. Of het de juiste keuze is zullen we over enkele jaren weten.

Als je als Canyon zijnde de miljoenenverliezen opstapelt moet je ergens iets doen. Of het de juiste keuze is zullen we over enkele jaren weten.

De prijs die je betaalt als je een prijsbreker wil zijn en elke halve influencer of iemand met meer dan 3 volgers op Instagram gratis fietsen geeft.

Voor mijn verjaardag Favero Assioma RS-2 pedalen gekregen :)

Van uw vrouw?
Waar haal je zo een exemplaar? Want zo wil ik er ook wel 1!
Beste cadeau dat je iemand kan geven!

Nijn vrouw had dit weekend een verrassingsfeestje georganiseerd voor mij en de gasten hadden allemaal samengelegd voor die pedalen.
Het idee kwam van mijn schoonbroer, ik ga daar wekelijks mee gaan fietsen.
Ik ben al 21 jaar met mijn vrouw samen dus ik weet niet of die dezer dagen nog bestaan :)

Ideaal kado want dat is iets dat ge ni kunt verantwoorden om dat geld daaraan te geven, maar als ge het kado krijgt natuurlijk..

Ideaal kado want dat is iets dat ge ni kunt verantwoorden om dat geld daaraan te geven

Let’s agree to disagree.
Als ik de uren die ik met mijn powermeter spendeer, en het plezier en nut ik eruit haal uitreken dan is het een non-cost.
Even vervelend om af te tikken initieel, maar assioma’s zijn de goedkoopste optie en de beste optie. Dus beter kan je niet zitten.

Let’s agree to disagree.
Als ik de uren die ik met mijn powermeter spendeer, en het plezier en nut ik eruit haal uitreken dan is het een non-cost.
Even vervelend om af te tikken initieel, maar assioma’s zijn de goedkoopste optie en de beste optie. Dus beter kan je niet zitten.
Aan mijzelf kan ik dat wel verantwoorden, aan mijn vrouw niet :)

Ik ben in de markt voor nieuwe wielrenschoenen.
Ik wil graag schoenen waarvan de hak vervangbaar is aangezien ik best wel wat moet wandelen na aankomst op mijn werk.

Budget max €200.

Altijd wel tevreden geweest van Northwave.
Kan van deze de hak gewisseld worden? Het lijkt me wel op de foto’s, maar ik ben niet zeker:

Ik wil graag schoenen waarvan de hak vervangbaar is aangezien ik best wel wat moet wandelen na aankomst op mijn werk.

Budget max €200.

Kan van deze de hak gewisseld worden? Het lijkt me wel op de foto’s, maar ik ben niet zeker:

Net even gekeken, idd los te maken met een kleine inbus.

Budget max €200.

Waarom niet gewoon schoenen met spd? Sowieso veel makkelijker, en voor 200 vind je wel pedalen (pd m-520) én schoenen.

Terug
Bovenaan