De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Deze week bij het afstoffen van mijn MTB ontdekt dat de achterband (Schwalbe Rapid Rob) er al jaren in de verkeerde richting opligt.
Haha, ooit een continental crossking verkeerd opgelegd. Meteen na monteren gezien. Foert gezegd, en nooit iets van gemerkt...

'k heb twee dagen Houffalize achter de rug met de mountainbike.
Er gaat toch nog wat gesleuteld moeten worden aan de voedingsstrategie. Op dag één ging het goed tot kilometer 65 van de 93. Op kilometer 65 zitten zoeken naar waar mijn gps me wilde sturen, maar niet gevonden. Ik vermoed dat het pad niet meer bestaat. Dan maar afgeslagen en nog twee rondes op het oude WK-parcours erbij genomen om af te klokken 77 km en 2300 hoogtemeters

Dag twee korter parcours, 61km met 1600 hoogtemeters. Het was helaas ook niet heel erg veel soeps. Dat belooft niet veel goeds voor de vijf dagen die ik na elkaar moet verteren in juni :shy:

Nog een koe tegengekomen met haar hoofd geklemd tussen twee bomen. Stond er zeker al een hele tijd, enorm veel kwijl onder haar bek. Even wat geprobeerd om ze wat op te jutten zodat ze vele moeite deed om naar achter te gaan. Geen beweging. Uiteindelijk 'fuck it' een 112 gebeld :tongue: "Quelle est votre urgence?" kreeg een ietwat vreemd antwoord. Coördinaten doorgegeven en ze stuurden de brandweer erop af. Een minuut nadat ik heb gebeld schiet dat beest gigantisch in paniek, begint haast te steigeren en raakt vrij.

Teruggebeld naar 112 dat het in orde was :)

Goh, ik vind dat toch niets om u over te schamen hoor. Dat zijn toch twee stevige ritten naeen. Ik doe het je vast niet na :shy:.

Schamen doe ik me zeker niet, maar recuperatie gaat tegen midden juni wel nog wat moeten verbeteren.

Wat zou een Edge Explore 820 nog waard zijn?
Na 6u navigeren + hartslagmeter met helderheid op 10% backlight gaat hij in battery save mode. Meestal wel voldoende dus voor de stevige ritten, maar ik heb liefst nog wat overschot. Ik ga dus kijken om te upgraden naar 530 of 830 na wat in te lezen / afhankelijk van waar ik al dan niet een deal vind

Vandaag fietsmeting laten doen: 2cm omhoog, 2mm kortere stuurpen en stuur wat naar beneden kantelen. Hopelijk volgende week eens kunnen testrijden.

Vandaag fietsmeting laten doen: 2cm omhoog, 2mm kortere stuurpen en stuur wat naar beneden kantelen. Hopelijk volgende week eens kunnen testrijden.
2 millimeter? Larie en apekool
Allez ja, wil goed geloven dat dat het cijfertje is dat als optimaal uit de fit komt, maar dat is toch het vermelden niet waard?

2 millimeter? Larie en apekool
Allez ja, wil goed geloven dat dat het cijfertje is dat als optimaal uit de fit komt, maar dat is toch het vermelden niet waard?
Was van 11 naar 9, zal wel 2 cm zijn. God ja waarom doen ze het dan? Stond wel omgekeerd ook.

Bike Republic (van Colruyt) is hier geopend in de streek. Eens langsgegaan, heel ruim aanbod, alles nieuw. Maar als ik eens op hun website ga kijken:
vs

Zijn dat vaste prijzen bij Bike Republic of de adviesprijzen waar je nog wat korting op krijgt? Want die Trek kost €100 minder dan de Canyon, maar is wel een volle kg zwaarder (Trek=alu; Canyon=carbon). Voor de rest zijn ze vergelijkbaar uitgerust.

Adviesprijs. Korting zal wellicht wel beperkt/nihil zijn op dit moment met de hoge vraag.

Daarnaast heeft men mij wijsgemaakt, dat gewicht niet alles is. Het zou wel een heel goede aluminium frame zijn. Hoe zich dat vertaalt, kan hopelijk iemand anders meer informatie over geven.
(Zo is de SL6 (carbon variant), die 900 euro duurder is, ook maar 260 gram lichter.)

Tot welke lichaamslengte zou dit zijn?
Kan dat precies niet terug vinden

Dochter wordt dit jaar 8. En die is al iets groter dan 130 cm.
dus twijfel wat om deze te kopen.
Maar groter gaat al onmiddellijk ‘Groot’ zijn

Bike Republic (van Colruyt) is hier geopend in de streek. Eens langsgegaan, heel ruim aanbod, alles nieuw. Maar als ik eens op hun website ga kijken:
vs

Zijn dat vaste prijzen bij Bike Republic of de adviesprijzen waar je nog wat korting op krijgt? Want die Trek kost €100 minder dan de Canyon, maar is wel een volle kg zwaarder (Trek=alu; Canyon=carbon). Voor de rest zijn ze vergelijkbaar uitgerust.

Mijn huidige bestelling bij Bike Republic is ook exact de adviesprijs van op de Cube website,
helaas was die net voor mijn bestelling zelf net gestegen en hanteren verschillende webshops nog de vorige adviesprijs.
Over korting is niet gesproken, wist toen zelf ook niet dat dat gebruikelijk was. Was ook wel het allerlaatste van dat model dat ze hadden en pas voor 2 maand later.

Laatst bewerkt:
Mijn huidige bestelling bij Bike Republic is ook exact de adviesprijs van op de website (van Cube),
helaas was die net voor mijn bestelling zelf net gestegen en hanteren verschillende webshops nog de vorige adviesprijs.
Over korting is niet gesproken, wist toen zelf ook niet dat dat gebruikelijk was. Was ook wel het allerlaatste van dat model dat ze hadden en pas voor 2 maand later.
Welke besteld?
Ik hoop voor volgend / binnen 2jaar een mooie occasie te vinden op 2de hands van al de corona fietsers :clap:

Terug
Bovenaan