Shimano PD-ES600 Pedalen
De Shimano ES600 pedalen zijn de vernieuwde, veelzijdige SPD-pedalen voor een breed scala aan rijders. De pedalen zijn erg lichtgewicht, maar toch oerdegelijk.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Idem, zeer content van.Ik heb deze pedalen op de racefiets. Gewoon SPD maar beetje de look van een SL. Ook om geen 5 verschillende schoenen te hebben.![]()
Shimano PD-ES600 Pedalen
De Shimano ES600 pedalen zijn de vernieuwde, veelzijdige SPD-pedalen voor een breed scala aan rijders. De pedalen zijn erg lichtgewicht, maar toch oerdegelijk.www.mantel.com
Des te meer reden om op de koersfiets ook spd te gebruikenIk rijd al spd op mijn gravel en mountainbike
Sneller stappen, wat hij blijkbaar toch aanzienlijk moet doen, zal dan weer wel veel sneller en gemakkelijke gaanDes te meer reden om op de koersfiets ook spd te gebruiken
Je fiets echt niet sneller door spd-sl te gebruiken.

.Je fiets echt niet sneller door spd-sl te gebruiken.
Nu kwam hij af met een training 5x8min op ftp rijden met telkens 3min z2 ertussen. Naast het feit dat dit een zware belasting is vraag ik me ook het nut ervan van. Geven andere plannen een degelijke training? Zo lang zo zwaar? Join bijvoorbeeld? Om dan 2 dagen later een "ronnestad" 30/15 blokken te doen? Gewoon eens polsen. Ik train voor een 300km rit binnen 3 maanden ter info
Vijf (?) jaar geleden zeiden alle profrenners dat schijfremmen veel te gevaarlijk waren voor het profpelotonEven meegeven dat bijna alle serieuze mannen in een gravelrace met SPD-SL of equivalent wegpedaal rijden.
Dus voor je afkomt met zo een uitspraak even nadenken daarover.
Goh ja, ik train nu sinds januari met join en krijg toch ook pittige trainingen met 4 dagen beschikbaarheid. Ik doe meestal 2 dagen 1,5u op de rollen, de zaterdag 2u en de zondag plan ik zelf een duurtraining in van minimum 3u. Wel de zondag zit er ook niets meer op dan duurtraining want ik heb echt vermoeide benen.Even meegeven dat bijna alle serieuze mannen in een gravelrace met SPD-SL of equivalent wegpedaal rijden.
Dus voor je afkomt met zo een uitspraak even nadenken daarover.
Nee dat is geen training die je bij join gaat krijgen. Maar met louter deze informatie weten we nog niet alles, hoe lang is de totale duurtijd van de training?
Dus hoe lang rij je nog voor en na het werkblok? Als het een training van 3u is dan is het geen immens zware training is TSS, je kan wel gekker gaan.
Het is uiteindelijk ook maar 8minuten op omslagpunt. Maar het rustige gedeelte na de blok is kort met maar 3 minuten. Dat is vooral niet zo goed. Je zou toch op zijn minst 5minuten verwachten en nog beter gewoon 8minuten.
Blokken van 20minuten op omslagpunt zijn al iets anders, wat join wel zal laten doen. Je kan ook 5x5 minuten VO2max rijden, wel een training die je bij join kan krijgen. Dat is echt wel zwaarder dan 8minuten omslagpunt.
2 dagen later 30/15's doen kan. Maar alles hangt af van hoe uw totale week eruitziet natuurlijk.
Ik zou durven zeggen dat AI u wel training kan geven die op iets slaan, al frons ik bij die training van 5x8min maar bon, maar dat het in een logische en nuttig schema zetten nog wel iets anders is.
De training op zich is maar één ding, dat is vrij geisoleerd. Wanneer en waarom je deze doet is veel belangrijk, waar het dus past in een groter geheel.
Nu kwam hij af met een training 5x8min op ftp rijden met telkens 3min z2 ertussen. Naast het feit dat dit een zware belasting is vraag ik me ook het nut ervan van. Geven andere plannen een degelijke training? Zo lang zo zwaar?
Je ftp moet je een uur kunnen wegtrappen, dan is 40' aan ftp met rust tussenin toch helemaal niet zo lang en zo zwaar? Zoals MrKend54l zegt zou ik enkel de rust tussenin verlengen.
Wat is het nut van een uur sweetspot? Waarom zou die wel nuttig zijn en die 40' aan ftp niet?
Uiteindelijk kan je van 1 losse training ook niet zeggen of die nuttig is. Het draait om de opeenvolging van training en rust, en progressive overload.
Je doet bv een uur sweetspot omdat je de dag ervoor een 3u endurance ride hebt gedaan. Vo2 doe je best als je echt fris bent.
De definitie van ftp is het maximale vermogen dat je kunt volhouden voor een uur.Je ftp kan je nooit een uur wegtrappen. Komt eerder overeen met 35-40 minuten.
Je ftp kan je nooit een uur wegtrappen. Komt eerder overeen met 35-40 minuten.
8x5min kan zeker als training maar is echt wel behoorlijk zwaar. Zeker met 3 min rust. Heel vaak worden intervallen in een 2:1 ratio gedaan maar die 3 minuten zitten daar nog onder.
Zo’n training doe ik misschien 4x per jaar als laatste serieuze prikkel heel dicht bij een wedstrijd
Er is wel degelijk een verschil tussen indoor en outdoor als het op presteren aankomt.Volgens mij is er een serieus verschil ook in ftp buiten en binnen. 280 watt kan ik binnen een half uur -40 minuten volhouden en buiten kan ik dat zeker dubbel zo lang.