ns_man
Well-known member
Zijn er nog mensen die dit al voor gehad hebben?
Ketting is niet zo oud en goed gewaxed.
Gaat het over een gewone (niet herbruikbare quick link)? Dan kan het dat door het hergebruiken deze wat scheef is getrokken.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zijn er nog mensen die dit al voor gehad hebben?
Ketting is niet zo oud en goed gewaxed.
Ik heb nu, net gecheckt, 8400 km op mijn Supersix met SRAM ForceGaat het over een gewone (niet herbruikbare quick link)? Dan kan het dat door het hergebruiken deze wat scheef is getrokken.
Zeer eigenaardig dat een link tijdens een rit vast zou komen te zitten. Waarschijnlijk zal die een beetje gewrongen zitten, op een bepaald moment schakelproblemen gehad? In elk geval niet meer gebruiken.
Gaat het over een gewone (niet herbruikbare quick link)? Dan kan het dat door het hergebruiken deze wat scheef is getrokken.
Ik zou dit risico toch niet nemen.Geen weet van schakelproblemen
Het gaat over een gewone link, er zit wel een quicklink tussen die al een maar x gebruikt is maar deze is nog ok.
Heb wel eens per ongeluk bij een rit van 170km mijn 11 speed ketting op mijn 12 speed gelegd, toen was mijn derailleur pad krom getrokken.
Maar die is ondertussen vervangen en we zitten al minstens 1000km verder.
De ketting zelf is nog vrij nieuw, dus ik ga gewoon die link vervangen door nog een quick link denk ik.
Ik hoop gewoon dat ik het niet nog eens tegen kom
Niks gevaarlijk aan een quick link die in goeie staat is. De hamvraag is hier vooral waarom die ene link blokkeert.Ik zou dit risico toch niet nemen.
Voor wat een ketting 'maar' kost (afhankelijk van wat je gebruikt natuurlijk), is het risico op breuk en bijhorende valpartij of andere schade het niet waard.
Het zijnMaar kan het de metershoge geitenkak ook aan?
, geen geiten. Ze zitten er wel nog niet.Die kettingen zijn overigens alle drie nog héél ver verwijderd van de 0.75 rek (eigenlijk merk ik niet eens verschil met een nieuwe), dus met hotwax kan je volgens mij makkelijk +5000km doen met een ketting. Of het moet zijn dat die flattops merkbaar sterker zijn dan gewone kettingen.
Bedoel je Wipperman Connex? Die werden idd aangeraden door Cyclowax, mocht ik ooit een nieuwe moeten kopen ga ik dat ook doenIk zweer momenteel bij conimex quick links, ideaal voor waxers.
Wat is daar zo goed aan?
Die link kost bijna evenveel als een ketting.
Fietsenmakers, en zeker de oudere garde, zweert nogal snel bij alles wat ze zelf wel kennen en al het nieuwe is niet goed genoeg.Mijn fietsenmaker is tegen dat hotwaxen en zweert bij goede olie.
Nogal logisch dat uw FM tegen is, die kan minder onderhoud doen dankzij hotwaxMijn fietsenmaker is tegen dat hotwaxen en zweert bij goede olie.
Moet je die ketting eigenlijk reinigen? Of kan je die gewoon na 500km in die ketel stoppen voor nieuwe wax?

Ik denk dat ik iets teveel aziatische sauzen heb gegeten: https://conimex.nl/Bedoel je Wipperman Connex? Die werden idd aangeraden door Cyclowax, mocht ik ooit een nieuwe moeten kopen ga ik dat ook doen

Ik mag het hopen, ik deed al 4000-4500km met dry lube, dan 6500-7000km met squirt drip wax, ik gebruik nu Effetto Mariposa Flowerpower (drip wax) en hoop daar toch 8000-9000km per ketting uit te halen.Ik heb nu, net gecheckt, 8400 km op mijn Supersix met SRAM Force
Ik heb meteen na aankoop 2 extra kettingen gekocht, en ik roteer die elke 300-400km, en ik "smeer" met cyclowax.
Elk van die kettingen heeft nog steeds zijn originele quicklink, en die zijn zogezegd ook singe use. Als je ze telkens juist monteert zou dat dus nooit een issue mogen zijn. Als je ze niet goed vastklikt heb je idd mogelijk een probleem.
Die kettingen zijn overigens alle drie nog héél ver verwijderd van de 0.75 rek (eigenlijk merk ik niet eens verschil met een nieuwe), dus met hotwax kan je volgens mij makkelijk +5000km doen met een ketting. Of het moet zijn dat die flattops merkbaar sterker zijn dan gewone kettingen.

is een jonge gast dat met de nieuwste trends mee is en zelf koerst.Fietsenmakers, en zeker de oudere garde, zweert nogal snel bij alles wat ze zelf wel kennen en al het nieuwe is niet goed genoeg.