De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik zit door mijn voorraad gelletjes door. Waar kopen jullie er? Wielervoeding.be is precies nog het goedkoopste. Op veel plaatsen is het 2 euro per gelletje en dat vind ik er toch over. Meestal koop ik er dan ook tijdens Black Friday ofzo en ben ik redelijk zuinig met die dingen (voor lange ritten of een snelle boost in noodgeval ofzo). Veel meer dan een euro per stuk wil ik daar niet aan geven.
Ik altijd op Wielervoeding, maar ik neem deze die bijna vervallen zijn. Kosten bijna niks en zoiets komt toch niet echt slecht.

Ik zit door mijn voorraad gelletjes door. Waar kopen jullie er? Wielervoeding.be is precies nog het goedkoopste. Op veel plaatsen is het 2 euro per gelletje en dat vind ik er toch over. Meestal koop ik er dan ook tijdens Black Friday ofzo en ben ik redelijk zuinig met die dingen (voor lange ritten of een snelle boost in noodgeval ofzo). Veel meer dan een euro per stuk wil ik daar niet aan geven.

Opgelet, gekocht en vervaldatum maar tot juli
En er komen nog verzendingskosten ook bij, dan is het niet meer zo interessant. iBOOD is enkel goed als je meerdere dingen koopt.

Klopt, maar zie ook post van @Str8_6 hierboven (is trouwens altijd "ten minste houdbaar tot" - echt slecht wordt dat dus idd niet meteen).
Ik durf repen en gelletjes wel tot maanden na de vervaldatum nog opeten.

Ik durf repen en gelletjes wel tot maanden na de vervaldatum nog opeten.

Gels oké. Al kunnen bij sommige wel de consistentie was aangetast worden.

Maar repen zijn echt niet meer smakelijk als ze te ver over datum zijn. Als ze heel taai worden en moeilijk weg te krijgen dan vervalt het nut ook wel voor een groot stuk.

Staat nu los van sportvoeding. Maar houdbaarheidsdatums zijn soms wel wat overroepen.
Tot je is serieus ziek bent van iets slecht te eten, dat gevoel is echt traumatisch :P

Ge moet nu ook geen repen meer eten die een jaar of langer over datum is. Ge zult er wellicht niet van ziek worden maar goed smaken zullen ze niet meer doen.
Ik zal ze ook niet weggooien na juli :) Maar ik gebruik dat nu ook niet elke rit en het zijn er 24 dus ik ben wel even zoet (letterlijk)
Als je elke rit zou 2 gelletjes of een reep per uur eten dan wordt het een heel kostelijke hobby ook. Dat is misschien nuttig in een koers of gran fondo maar overkill voor een gewone rit vind ik. Ik had eens een pak van 30 gelletjes en ik heb er een jaar over gedaan.

Als je elke rit zou 2 gelletjes of een reep per uur eten dan wordt het een heel kostelijke hobby ook. Dat is misschien nuttig in een koers of gran fondo maar overkill voor een gewone rit vind ik. Ik had eens een pak van 30 gelletjes en ik heb er een jaar over gedaan.
Ik heb eigenlijk enkel gellekes mee op ultra's in geval van 'nood' (man met de hamer). Voor gewone ritten neem ik liever wat energy bars van decathlon mee, of gewoon wat ik in de koekenkast vind. Voor ritten van meer dan 5 uur neem ik soms gewoon koffiekoeken mee. Ik ben niet zo'n fan van die specifieke sportvoeding, mijn maag is daar niet altijd blij mee.

Op een ritje van 4u tempo, wat typisch de zondagse rit is neem ik
2 *750ml bidon met +-75kh mee en ook nog eens 3-4 gellekes. Allemaal van Nnduranz, dus de prijs valt wel mee.

De meesten onderschatten denk ik ook hoe duur poeder is

bv:

1776152723584.png

€36 voor 1kg of 955gr KH. Dat is 27gr KH per euro

Bij onderstaande gels (die altijd aan -50% staan, altijd) krijg je 16*45gr KH voor €20. Per euro heb je 36gr KH binnen

1776152238417.png

Zelfs de goedkope ISO + van Decathlon (2kg, 1720gr KH) is "maar" 57gr per euro.

Dit is en blijft de best buy (ook altijd aan -50 of -60%)
1776152497676.png

1080gr KH voor €9,99 ofte 108gr KH per euro

Ik wijt al mijn goeie gains van het laatste jaar (minder gefietst dan ooit, maar wel veel betere waarden) aan het feit dat ik nu voldoende fuel tijdens en na de rit.

Die NRGY Drink en Gels verteren ook zo makkelijk dat ik makkelijk 80-90gr per uur kan innnemen, tijdens mijn triatlon in augustus zat ik zelfs aan +120gr zonder enig probleem.

2 *750ml bidon met +-75kh mee en ook nog eens 3-4 gellekes. Allemaal van Nnduranz, dus de prijs valt wel mee.

bv:

Bekijk bijlage 49591
Dat is de lijstprijs, als je niet op de officiele site koopt betaal je veel minder: https://www.newpharma.be/apotheek/e...rmance-carbo-gy-energydrank-poeder-1000g.html

Komt dan ook op 36gr/€ :)

Ik koop altijd de gewone isotone poeder van Etixx en is zelfs 44g/€ maar is minder geconcentreerd.

bv:

Bekijk bijlage 49591

Bij onderstaande gels (die altijd aan -50% staan, altijd) krijg je 16*45gr KH voor €20. Per euro heb je 36gr KH binnen

Bekijk bijlage 49589

Zelfs de goedkope ISO + van Decathlon (2kg, 1720gr KH) is "maar" 57gr per euro.

Dit is en blijft de best buy (ook altijd aan -50 of -60%)
Bekijk bijlage 49590

1080gr KH voor €9,99 ofte 108gr KH per euro

Ik wijt al mijn goeie gains van het laatste jaar (minder gefietst dan ooit, maar wel veel betere waarden) aan het feit dat ik nu voldoende fuel tijdens en na de rit.

Die NRGY Drink en Gels verteren ook zo makkelijk dat ik makkelijk 80-90gr per uur kan innnemen, tijdens mijn triatlon in augustus zat ik zelfs aan +120gr zonder enig probleem.
Voor Etixx heb ik nog nooit meer dan 24€ betaald. In de apotheek en Colruyt enzo zit er altijd nog een ferme korting op.

@poeperman Op Instagram word ik overladen met reclame van dat merk. Qua prijs is het echt wel goedkoop.
Ik maak soms zelf poeder. Dan kost het je iets van €6,25 per kilo. En dan doe ik er nog een scheutje grenadine bij om het smaak te geven.

Ik ga eens horen bij vrienden of ze ook poeder willen, om aan de gratis verzending te geraken. Qua smaken blijft het natuurlijk altijd wat gokken...

@poeperman Op Instagram word ik overladen met reclame van dat merk. Qua prijs is het echt wel goedkoop.
Ik maak soms zelf poeder. Dan kost het je iets van €6,25 per kilo. En dan doe ik er nog een scheutje grenadine bij om het smaak te geven.

Ik ga eens horen bij vrienden of ze ook poeder willen, om aan de gratis verzending te geraken. Qua smaken blijft het natuurlijk altijd wat gokken...
Tis lekker. Zeker de gels vind ik.

Maar als je effectief 90gr in uw bidons doet als het warm is buiten dan heb je wel plakboel.

Ik vind de 90gr versie wel sowieso aanzienlijk beter dan de 45gr versie. Dat is in de basis hetzelfde poeder (maar 4 scoops ipv 2), maar met gehalveerde mineralen en smaakstoffen (denk ik). Dus: 2 scoops van de 90gr variant, maakt 45gr per bidon. Voor tempo pak ik 3 scoops, voor pittig ga ik voor 4 scoops.

Tis lekker. Zeker de gels vind ik.

Maar als je effectief 90gr in uw bidons doet als het warm is buiten dan heb je wel plakboel.

Ik vind de 90gr versie wel sowieso aanzienlijk beter dan de 45gr versie. Dat is in de basis hetzelfde poeder (maar 4 scoops ipv 2), maar met gehalveerde mineralen en smaakstoffen (denk ik). Dus: 2 scoops van de 90gr variant, maakt 45gr per bidon. Voor tempo pak ik 3 scoops, voor pittig ga ik voor 4 scoops.

Lekker is toch wel een zware uitspraak :P

Ze zijn niet super slecht, maar mochten ze duurder zijn dan kocht ik ze alvast in geen enkel geval.
Een 6d om er maar 1 te noemen is toch echt vele malen beter, op elk vlak, buiten prijs en aantal CHO.

Gaat ook op voor de drank trouwens.
Maar het doet wat het moet doen en de prijs is zeer gunstig dus dat doet ook veel.

Terug
Bovenaan