De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik gebruik 6D poeder voor in men bidons, 6D repen (nougat) & Clif bloks. Die laatste zijn echt machtig, maar belachelijk duur. ICE heb ik ook nog wel een 6D gelletje thuis, maar dat vind ik vaak echt niet lekker.

Edit: als er thuis een banaantje ligt gaat die toch ook altijd wel mee.

Ik hou het bij SIS en concap, wissel regelmatig af tussen de twee.
Zeker concap is interessant als er promoties op zijn.
Meer moet dat allemaal niet zijn en het moet niet te duur zijn, ‘s morgens goed eten en tijdens de rit aanvullen.

Hoeveel vlakken heb je zo nog? ‘t Is een gel hé, geen 4-course dinner.

De verhouding glucose-fructose is de door Maurten beproefde 1:0,8.

En er zit bicarbonaat in. Of cafeïne (65mg of 130mg) afh. van het type. Voor een dikke euro

Gewoon hoe de gel smaakt en de consistentie, en de andere ingrediënten zoals je zegt.
Qua smaak en consistentie is een 6d echt wel beter, gaat veel vlotter binnen en smaakt beter.
Maar puur naar CHO inderdaad identiek.

De lemon gels zijn de enige die ik neem. De andere smaken zijn echt nog wel een pak minder smakelijk.
Zoals ik zei puur voor het geld. Als 6D even duur was pakte ik die altijd zonder te verpinken.

Heb net de 22,5 gels in huis, voornamelijk voor de madam. Ben eens benieuwd of er veel verschil in smaak en consistentie is.

Ik blijf toch ook fan van SiS voor zowel gels als drinken, een aan €29 (1,6kg bij mantel) voor 40 bidons van 500ml met 36g kh ook mooi van prijs

Etixx is de grootste vuiligheid wat er is, mijn bidons waren een keer gewoon verkleurd na een tocht! Heb ze kunnen weggooien :/

Zijn er hier nog mensen die Squadrats gebruiken?

Eenmaal ge de smaak te pakken hebt heel verslavend en zit nu heel de tijd routes de bouwen om de "gaten" in mijn squadrat te vullen.
Bedankt voor deze nieuwe OCD verslaving.
Deze week al 3 verloren baantjes in de buurt gedaan tijdens een wandeling om de Yardinho uit te breiden :unsure:

Etixx is de grootste vuiligheid wat er is, mijn bidons waren een keer gewoon verkleurd na een tocht! Heb ze kunnen weggooien :/
Decathlon iso+ doet dat ook...

Vandaag een gravelroute gereden, gemaakt met strava. Maar dat viel toch wat tegen, verschillende stukken waar je niet mag/kan fietsen... Dat is de bedoeling niet é. Volgende keer toch eerst nog eens checken in routeyou of komoot.

Decathlon iso+ doet dat ook...

Vandaag een gravelroute gereden, gemaakt met strava. Maar dat viel toch wat tegen, verschillende stukken waar je niet mag/kan fietsen... Dat is de bedoeling niet é. Volgende keer toch eerst nog eens checken in routeyou of komoot.
Strava is hier ook koppig en als ik er niet op let stuurt hij me telkens langs een moordstrookje of door centrum Eeklo.

Is dat niet omdat Strava heatmaps gebruikt en dus ook alle commuters hun routes meeneemt?

De paar keer dat ik dat heb gebruikt stuurde hij me altijd langs grote steenwegen

Is dat niet omdat Strava heatmaps gebruikt en dus ook alle commuters hun routes meeneemt?
Dat heeft er zeker mee te maken. Met de route builder kan je echt weinig mee. Ik vind dat enkel nuttig als je bv een weekend naar de Ardennen gaat en daar een route wil uitstippelen, in Vlaanderen worden alle wegen gebruikt.

Ik blijf altijd terugvallen op ridewithgps. Dat strava geen Google streetview heeft is een immense handicap. Ik wil direct kunnen zien wat voor weg ik kies.

ik maak altijd routes met Komoot maar ridewithgps lijkt alvast iets vlotter te gaan, enige idee wat het probleem zou zijn met een gratis account daar?

ik maak altijd routes met Komoot maar ridewithgps lijkt alvast iets vlotter te gaan, enige idee wat het probleem zou zijn met een gratis account daar?
Op de gsm kan je geen route maken en doorsturen naar de gps.
En met de IQ app voor Garmin kan je enkel de laatste 10 routes opladen.

Beide voor mij geen probleem want ik maak mijn routes toch op de pc. En ik stuur ze meteen door naar mijn toestel, gewoon via de knop op de site. Werkt zonder te betalen.

Ik vind alles ook gewoon logisch werken. Zoals een bestaande route aanpassen, start of eindpunt aanpassen. Daar heb ik bij andere sites al serieus mee zitten knoeien.

Op de gsm kan je geen route maken en doorsturen naar de gps.
En met de IQ app voor Garmin kan je enkel de laatste 10 routes opladen.

Beide voor mij geen probleem want ik maak mijn routes toch op de pc. En ik stuur ze meteen door naar mijn toestel, gewoon via de knop op de site. Werkt zonder te betalen.

Ik vind alles ook gewoon logisch werken. Zoals een bestaande route aanpassen, start of eindpunt aanpassen. Daar heb ik bij andere sites al serieus mee zitten knoeien.
Gpx studio vind ik voor wat wijzigingen, splitten, start verleggen wel nog handig: https://gpx.studio

Ik ben eigenlijk zeer tevreden over de Strava route builder. Dat probleem met die steenwegen heb ik precies niet.
Idem hier. Zal misschien wat van de regio afhangen. Ook voor gravel werkt dat zeer goed, veel beter dan Komoot die mij tijdens quasi elke rit een verbodsteken wil laten negeren.

Gisteren mijn garmin edge 850 eens getest. Had een beetje schrik voor de reviews van batterijduur, maar na 4u slechts 30% batterij weg met powermeter, hartslagmeter, di2 en radar aangesloten lijkt me toch wel niet zo slecht.

Ik blijf toch ook fan van SiS voor zowel gels als drinken, een aan €29 (1,6kg bij mantel) voor 40 bidons van 500ml met 36g kh ook mooi van prijs
Heb me deze pack gekocht bij bol, komt op 1,12 euro per gel.

Nu zit ik weer goed voor een paar maand. Sommige vervallen wel eind juli, dus ineens heel veel bestellen is ook niet altijd een goed idee als je maar sporadisch eens een gelletje neemt.

Terug
Bovenaan