De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Wat is een goeie korte broek van rond de 150€ (max 200€ indien echt groot verschil). Zoek één die goed blijft zitten aan de benen en ook niet te kort (ben 1m90). Heb nu een broek van ekoi, zit goed, goeie zeem maar kruipt constant omhoog.

Iemand ervaring met de cleats van Van Rysel ? https://www.decathlon.be/nl/p/schoe...look-keo-speling-4-5deg/380871/c1c3c4m8999878

Heb nog een bon bij Decathlon en de normale cleats die ik koop zijn daar dubbel zo duur: https://www.decathlon.be/nl/p/mp/pa...rip/d3cde8df-fac5-421a-8ea9-e2275b09bd7e/c251

Ligt er wel aan met welke pedalen je rijdt.
Bijvoorbeeld in de assioma’s passen niet alle niet originele look cleats en de bijgeleverde bij de assioma’s passen niet in de keo max.
Testen lijkt me de enige optie.
die heeft dat voor 33 euro hersteld en het gedoe van een nieuw ding te wisselen op zich genomen??

Volgens mij zal er vanuit Shimano wel een vergoeding tegenover staan voor de FM.
Of toch iets in die trend. Goed ja voor een iet of wat FM is een crank wisselen amper werk natuurlijk.

Lijkt me nu niet dat die mens zijn broek hier aan gescheurd heeft :P

Wat is een goeie korte broek van rond de 150€ (max 200€ indien echt groot verschil). Zoek één die goed blijft zitten aan de benen en ook niet te kort (ben 1m90). Heb nu een broek van ekoi, zit goed, goeie zeem maar kruipt constant omhoog.
Grote fan van Santini-broeken, ben zelf ook 1m95. Ik heb uiteraard een fantastisch paar lange benen, maar met zo'n Assos broek ziet dat er toch niet helemaal proper uit.

Bij Ekoi zit er ook verschil in de reeksen

Ben zelf 1m95 met goed "geïsoleerde" benen en bij sommige van mijn broeken zie ik inderdaad dat ze niet veraf zijn van omhoog te willen kruipen terwijl andere perfect blijven zitten.

Is de Saapjesmarathon niet wat een spirituele opvolger

Hoezo? Andere regio é.
Biking@ronse classic is ook een goeie in de streek. En sinds vorig jaar ook een langere rit (vorig jaar 98km).

Er zijn gelukkig nog wel wat organisaties die langere ritten organiseren...

Is de Saapjesmarathon niet wat een spirituele opvolger?

En voor de MTB liefhebbers zonder facebook?
HIWP4Ta.png

Neen, Saapjesmarathon heeft niets met ons te maken, is inderdaad ook totaal andere regio (Herzele).

Pffff, spijtig zeg. En Meerdaal 2000 (Bierbeek) is ook al gestopt… Rest nog de Brabantse Wouden Challenge en de Wringers in Bertem zeker?
Yup, Haasrode is er ook nog begin september.
Zowel van Haasrode als Brabantse Wouden hoor ik dat het ook niet heel lang meer zal duren. De harde kern die 55 a 60 is.

Sinds corrona is de opkomst bij georganiseerde ritten veel slechter geworden. mensen hebben toen allemaal met een gps leren werken.

Gisteren aan het dokkeren op betonbaantje. Dekseltje van 4iiii powermeter vermoedelijk daar verloren onderweg, pas na 8 km had ik door dat het weg was. Niet meer terug gereden, hoogst waarschijnlijk is het al kapot gereden door de mannen van het Ijzerpeloton en is er nu een milieuramp in de maak in Reninge door een lekkende cr2032 knoopcel.

2 weken geleden E-bike gekocht van Cube, zeer tevreden van. Maar ik kom zot van gekraak in de Bosch motor (zie filmpjes).
Is dit normaal? Ik weer natuurlijk wel dat er altijd ergens een wrijving is maar dit gekraak is om van zot te worden.

Al binnen gestoken bij de fietsenwinkel, maar probleem blijft…..

Terug
Bovenaan