De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Nieuwe rollen gekregen? Op zich is het normaal dat de rollen wat lager zitten. 4w is ook een verwaarloosbaar verschil, dan spreek je dus over dik 1% verschil.
Ja op 2d gewisseld dus qua service dik ok!
Voor calibreren zaten rollen iets hoger, zeker op lagere wattage :p

Over rollen gesproken. Het wordt nu toch wel heel extreem. Nog altijd nergens rollen te verkrijgen, overal uitverkocht zonder zicht op wanneer er terug stock zal zijn.
Dat begrijp ik nu toch echt wel niet. En op 2dehands gaan rollen van 1j oud gewoon voor de msrp over de toonbank, hallucinant.

Bij decathlon was de direto onlangs ook op voorraad. Wss gaat het telkens maar om een aantal stuks, die direct weer weg zijn.

het is waanzin é. Bij vaneyck wisten ze mij onlangs te vertellen dat een gravelfiets gemiddeld binnen de drie uur is verkocht....

Over rollen gesproken. Het wordt nu toch wel heel extreem. Nog altijd nergens rollen te verkrijgen, overal uitverkocht zonder zicht op wanneer er terug stock zal zijn.
Dat begrijp ik nu toch echt wel niet. En op 2dehands gaan rollen van 1j oud gewoon voor de msrp over de toonbank, hallucinant.
Ik zou eigenlijk echt beter mijne Neo verpatsen en dan als ik in het najaar definitief verhuisd ben ne Neo of Kickr Bike kopen. Tis de moment om dat met minimaal verlies te doen eigenlijk. :sneaky:

Paar dagen geleden eindelijk die Kickr op stock gevonden, er zijn er redelijk wat geleverd her en der blijkbaar! Eindelijk!
De oude Tacx Vortex Smart nog voor een mooie prijs kwijt geraakt, het is de moment voor rollen 2e hads te verkopen, ik werd overspoeld met berichten op 2ehands.be

Er zijn nog steeds redelijk wat landen die in strikte lockdown zitten, ( ofterug overgegaan zijn op), en waar zelfs fietsen niet echt toegestaan is, buiten dan een lusje van een postzegel groot voor je voordeur, en/of voor een erg beperkte tijd (Frankrijk met zijn 1/1/1 regeling bvb). En met de Europese eenmaking en het vrij verkeer van goederen wil dat zeggen dat die inwoners gewoon over de grenzen gaan winkelen voor hun spullen.

Ik zou eigenlijk echt beter mijne Neo verpatsen en dan als ik in het najaar definitief verhuisd ben ne Neo of Kickr Bike kopen. Tis de moment om dat met minimaal verlies te doen eigenlijk. :sneaky:
Heb het zo gedaan. Dit jaar kon ik niet rijden dus ja de keuze was snel gemaakt.

Wat is er daar beter aan?
-opvouwbaar
-voeten in hoogte regelbaar

Edit:
Ik zie juist dat de direto Xr goedkoper is dan de wahoo core
En accurater 1,5% vs 2%
En hogere % kan simuleren 16% tegen 24%
Dus behave als je een kicker climb hebt zie ik geen goede reden om de wahoo te kopen.

Laatst bewerkt:
-opvouwbaar

Edit:
En accurater 1,5% vs 2%
Dus behave als je een kicker climb hebt zie ik geen goede reden om de wahoo te kopen.
Je kan de climb toch ook combineren met een andere trainer? Zie niet meteen verband
Accuraatheid is verwaarloosbaar en die steilste/wattages denk ik niet dat iemand hier wakker van ligt (die van de core is voor mij voldoende)

Die voeten kan voordeel zijn geen idee heb er geen last van. Dacht mss dat die stiller was ofzo

Zoon zijn MTB mag vervangen worden. Trainer zei dat hij aan de krappe kant aant raken is.
Kon nog even afwachten als ik een langere stuurpen zou plaatsen en kijken als de zadel nog omhoog kon.

Wou volgend jaar pas een nieuwe aanschaffen voor hem. Kan dat mits voorgaande 'lapmiddelen'?

-opvouwbaar

Edit:
En accurater 1,5% vs 2%
Je hebt ze duidelijk niet beiden gebruikt.
Ik had een Direto die ik naar volle tevredenheid gebruikte. Op de belachelijk slechte app van Elite na, geen opmerkingen.
Tot ik op een dag een testritje deed op een Core. WAT.EEN.VERSCHIL.

dacia vs BMW verschil.

Dat hij veel (maar dan ook echt veel) stiller zou zijn, dat had ik al vernomen. Maar het instant responsieve is verbluffend vgl. met een Direto. Op die laatste kan je eigenlijk geen echte intervals in ERG doen, want tegen dat de weerstand op niveau is, is het interval al de helft voorbij. Letterlijk 0.5 vs 4 seconden.

En de build quality... full metal jacket vs losse flodder.

Nope. Sorry, komt niet in de buurt. Heb mijn Direto meteen ingewisseld, 150 euro bijbetaald en geen seconde spijt.

Eén dingetje: de customer service van Elite is wel écht goed. Ik had een gevalletje met de aansturing van de weerstand (bij de Direto van een kameraad) en na een paar mailtjes werd kosteloos een nieuwe printplaat + handleiding opgestuurd. En dat voor een tweedehands toestel.

Mijn reconditioned core is ook ingeruild dus ook wahoo was daarin goed.

Maat heeft voor zijn vrouw een suito gekocht en die is stiller dan zijn (oude) kickr (omdat die geen vliegwiel heeft?)

Had vandaag in zwift eens powermeter als poweroutput genomen maar dan leek ERG me ook trager op gang te komen, nu bij lange tempo's is dat geen ramp. Kan dit of zit dat tussen mijn oren? 😂

Terug
Bovenaan