De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Mijn hartslag van wahoo begint na 3j ook kuren te vertonen.
Hier was het probleem altijd roest
Dat was mijn persoonlijk gevoel na de overstap ook, maar ik dacht dat het aan mij lag.
In de virtuele races die op tv zijn uitgezonden was dat echter ook een heel duidelijke constante.

Dus ik vermoed dat er iets van klopt
Suito duid volgens dc rainmaker alvast niet meer aan dan een quarq en power tap p2 powermeter.
image_thumb-21.png

De andere modellen heb ik nog niet opgezocht maar ik betwijfel het sterk.

Mijn Garmin hrm die bij mijn Edge 500 kwam in 2012 doet nog steeds wat hij moet doen.

Enige nadeel is dat die geen bluetooth verbinding kan maken waardoor ik mijn HS niet zie als ik Trainerroad op mijn gsm gebruik. Aangezien mijn broer redelijk wat horrorverhalen heeft met nieuwere Garmin's (zo'n meter moet gewoon werken) ging ik voor een Tickr gaan, maar die zijn blijkbaar ook niet zonder fout...

Mijn Garmin hrm die bij mijn Edge 500 kwam in 2012 doet nog steeds wat hij moet doen.

Enige nadeel is dat die geen bluetooth verbinding kan maken waardoor ik mijn HS niet zie als ik Trainerroad op mijn gsm gebruik. Aangezien mijn broer redelijk wat horrorverhalen heeft met nieuwere Garmin's (zo'n meter moet gewoon werken) ging ik voor een Tickr gaan, maar die zijn blijkbaar ook niet zonder fout...
Ik zelf gebruik reeds jaar en dag (min 7-8 jaar) een polar borstband met Garmin sensor opgeklikt. Mijn garmin borstband ligt hier nog steeds ongebruikt.

Heb al gehoord van mensen dat elite gratis watts heeft? Dat deze m.a.w. meer wattages aangeeft dan een Wahoo...Iemand enig idee of dit klopt? Anders kan ik beter een elite aanschaffen voor de e-races 🤪
Voor gratis vermogen moet je naar een Tacx Vortex zien, tot 50W right there. Was altijd grappig bij de live events... die mannen reden thuis in de qualifiers op hun Vortex mee voor de prijzen en dan kwamen ze bij de Lives op een Kickr/Neo/Hammer terecht en trapten ze bij wijze van spreken geen deuk in een pakje boter.

Elite zou vrij accuraat moeten zijn en naar mijn ervaring under reporten de units. Ik heb vorig jaar de sprint race van het Zwift live event op de elite gereden en ik had het gevoel dat die trainer "sleepte", Koen Van Geyt reed nadien op diezelfde trainer zijn tijdrit bij de A's en hij klaagde ook dat die trainer sterk onder-rapporteerde. Denk dat het sowieso ook wat hit & miss is... van de andere 3 elite trainers die er stonden waren er geen klachten voor zover ik weet.

Wat zou deze nog waard zijn: https://www.thebikelist.co.uk/cube/ltd-29-2014 (maat 21"/XL)
Mechanisch staat deze goed, optisch na 6 jaar natuurlijk wat minder. Als ik er nog wat deftig voor kan krijgen zou ik deze eventueel verkopen bij aankoop nieuwe MTB. Indien deze bijna niets meer waard is, wil ik er een baan/gravel-hybride van maken (vaste voorvork vanop ali, dunnere banden met minder profiel, recht stuur zou ik wel behouden).

Wat zou deze nog waard zijn: https://www.thebikelist.co.uk/cube/ltd-29-2014 (maat 21"/XL)
Het is een sellers-market tegenwoordig, dus je gaat meer voor je fiets krijgen dan hij waard is. 6 jaar is wel aan de oudere kant voor een fiets, en de voorderailleur gaat ook mensen afschrikken. Je kunt hem altijd eens op 2ehands zetten en zien wie er bijt. Omvormen tot een gravelbike is misschien wel de leukste optie.

Mechanisch staat deze goed, optisch na 6 jaar natuurlijk wat minder. Als ik er nog wat deftig voor kan krijgen zou ik deze eventueel verkopen bij aankoop nieuwe MTB. Indien deze bijna niets meer waard is, wil ik er een baan/gravel-hybride van maken (vaste voorvork vanop ali, dunnere banden met minder profiel, recht stuur zou ik wel behouden).
als ge een el cheapo 1x12 upgrade overweegt, ik heb een NX setje (shifter, derailleur, cassette, ketting - die laatste recent vervangen) dat je voor een vriendenprijsje mag overnemen ;) En dat past op je huidige body

Staat die fiets toevallig bij Van den Hauwe in Melle? Zag daar gisteren een gelijkaardige staan...

Idd op 2dehands zetten. Met deftige foto's en genoeg info geraak je die wel kwijt nu. Vraagprijs (500€?) met wat biedingsmarge en afwachten é.
Ik heb onlangs ook mijn (carbon) ht met 2x11 uit 2017 snel verkocht gekregen (ik had er wss nog wel meer voor kunnen krijgen, maar ijzer smeed je wanneer het heet is :sneaky:).

als ge een el cheapo 1x12 upgrade overweegt, ik heb een NX setje (shifter, derailleur, cassette, ketting - die laatste recent vervangen) dat je voor een vriendenprijsje mag overnemen ;) En dat past op je huidige body
Heb daarover ook al nagedacht (prijs mag je altijd doorgeven, eventueel via PM), maar wil het toch zo goedkoop mogelijk houden. Is allemaal extra budget die van de nieuwe fiets komt. En ben niet de handigste daarin 😬

Staat die fiets toevallig bij Van den Hauwe in Melle? Zag daar gisteren een gelijkaardige staan...

Idd op 2dehands zetten. Met deftige foto's en genoeg info geraak je die wel kwijt nu. Vraagprijs (500€?) met wat biedingsmarge en afwachten é.
Ik heb onlangs ook mijn (carbon) ht met 2x11 uit 2017 snel verkocht gekregen (ik had er wss nog wel meer voor kunnen krijgen, maar ijzer smeed je wanneer het heet is :sneaky:).
Het is een sellers-market tegenwoordig, dus je gaat meer voor je fiets krijgen dan hij waard is. 6 jaar is wel aan de oudere kant voor een fiets, en de voorderailleur gaat ook mensen afschrikken. Je kunt hem altijd eens op 2ehands zetten en zien wie er bijt. Omvormen tot een gravelbike is misschien wel de leukste optie.
De mijne staat voorlopig toch nog in mijn garage, hoop ik :p. Gravelbike optie is natuurlijk het leukst maar als ik er nog 4-500€ voor kan krijgen zou ik toch serieus twijfelen.

Ik zie precies altijd meer af in ERG mode
Voor de benen, moordend. Bij kortere blokken in ERG slaag ik er amper in om boven mijn overslag te geraken, mijn benen begeven het eerder. Een ramptest is een ander gegeven omdat je langzaam versmacht wordt. Ik zou ook nog is een test moeten doen, stel het altijd maar uit 😛

Het wordt dus letterlijk op de lange baan geschoven...
Vandaag nog is een FTP test gedaan, het viel wel mee die lange baan :). 259w aka 3.84w/kg.
Ik snap alleen niet waarom die test met blokken van 20w werkt. Bij mij is het altijd over & out als het naar een nieuwe blok gaat. Zo heb ik deze keer exact 1 blok meer gedaan als 1 maand geleden. Je kan je dan toch afvragen hoe accuraat dit is? Tenzij ik de enige ben die 9 vd 10 stopt bij een overgang.
Als ik nu zelf een training maak met een ramp in, van 50% tot 175% FTP over 20 minuten, dan stop ik tenminste wanneer het voor mij helemaal op is ipv doodgeklopt te worden bij een overgang. Ik neem mijn laatste minuut, 75% daarvan en heb took mijn FTP. Ik denk dat het accurater gaat zijn én ik dieper kan gaan. Ik ben nog maar 2 weken wat blokjestraining aan het doen en daarvoor staat mijn FTP op 270w ...

Terug
Bovenaan