Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Omdat voor mij de voordelen niet opwegen tegen de nadelen (en heb nog binnenbanden genoeg voor als ik lek rijdt wat zelden gebeurd)Ik heb het effectief over een roadbike, excuses
En waarom niet? Omdat de banden moeilijker te steken zijn?


)Welk gebruiksgemak? Moeilijker op te leggen, vaker op te pompenHier ligt alles wat tubeless kan liggen tubeless. Met Vittoria Airliner inserts in de wegfiets om de band op de velg te houden bij een klapband. De nadelen (specifieke banden, beetje meer wringen bij het opleggen) wegen echt niet op tegen de grote voordelen van gebruiksgemak, rolweerstand,... (en je kunt zonder stress/schaamte bandenwippers gebruiken om een band er mee op te leggen bvb).
Den Deze: dat hangt echt af van uw band-velg combinatie. WTB met DT-Swissvelgen (haakvelg) zit ZO muurvast dat ik een vise-grip nodig heb om die bead los te maken. Maar een Schwalbe met een hookless Stealthwheel rim komt ook spontaan los. Als je deftige sealant gebruikt, is er trouwens niets mis met je band terug op te pompen met de ijskoude CO² (MucOff kan daar perfect tegen). Je hebt van LeZyne ook "high volume" pocketpompjes waarmee het ook lukt.



Oftewel beschik ik over buitengewoon sterke handen, maar ik heb tot hiertoe alle tubeless banden zonder gereedschap gemonteerd gekregen (Schwalbe, WTB, Continental, Panaracer, Maxxis, ENVE,...). De enige waar ik problemen mee had, was een set kraakverse Challenge Strada Bianca banden, die ironisch genoeg voor binnenbandjes waren. En qua oppompen: met de juiste sealant die ook de zijwand van de band coat, moet ik die niet vaker oppompen dan een gewone butyl binnenband. De tubeless wielen van MrsFingers (StealthWheels + Schwalbe Pro One + MucOff sealant) houdt de lucht veel beter bij dan mijn setup van Fulcrum + Schwalbe One + Vittoria Latex binnenband.Moeilijker op te leggen, vaker op te pompen

Tips rond het Antwerpse om voor de eerste keer eens wat hoogtemeters te maken? Ik dacht zelf om vanuit Mechelen richting Leuven door te fietsen?
Fietskleding is bij mijn weten nochtans niet toegestaan met ecocheques maar als je ze daaraan moet besteden fiets je duidelijk te weinigLeve de ecocheques, gisteren gaan winkelen:
- broek van Vermarc
- broek van assos
- 2 paar kousen
Nog wel eens een nieuwe helm zoeken want die helmen stonden mij niet aan.

3k per jaar. Niet veel, ik weet het.Fietskleding is bij mijn weten nochtans niet toegestaan met ecocheques maar als je ze daaraan moet besteden fiets je duidelijk te weinig![]()
Niet iedereen is zo nen beer zoals gij die dag in dag uit door noodweer, storm, regen en andere neerslagvormen het tarmac trotsee... ahnee, wacht.als je ze daaraan moet besteden fiets je duidelijk te weinig
3k per jaar. Niet veel, ik weet het.
Aan materiaal voor zelf te sleutelen bedoel je? Remblokken en keer een andere band steken.. Aan de aandrijving blijf ik nog af.
Haha ja hier vliegt helaas nogal wat door.Niet iedereen is zo nen beer zoals gij die dag in dag uit door noodweer, storm, regen en andere neerslagvormen het tarmac trotsee... ahnee, wacht.