De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Bioracer met oranje zeem van de club rij ik toch makkelijk bijna 5u zonder dat ik van iets last heb. Dat is dezelfde versie als de team Belgium broek. Voor 80€ ga je niet veel beters vinden. Ook hele goeie grippers.
 
Bioracer met oranje zeem van de club rij ik toch makkelijk bijna 5u zonder dat ik van iets last heb. Dat is dezelfde versie als de team Belgium broek. Voor 80€ ga je niet veel beters vinden. Ook hele goeie grippers.
40 euro doltcini is wat mij betreft beste prijs/kwaliteit. Alleen kwaliteit van de kleur is minder slijtvast
 
Druk voorrem op zo een 100km tijd van goed naar zo goed als volledig weg. Pompen Enzo helpt niet.

Heeft het nut om die te ontvluchten/olie te vervangen? Of gaat daar een lek opzitten?
 
Je kan die wel eens ontluchten, maar kans is groot dat er toch ergens een lekje zit.

Ik heb het ook net voorgehad met mijn achterrem. 2x laten bleeden, maar steeds opnieuw geen druk na enkele km's. Uiteindelijk na lang zoeken (en pompen met de rem) een lekje gevonden aan de bajonet bij de remklauw. Remleiding is nu net vervangen en hopelijk blijft het nu goed.
 
Vriendin heeft van die Giant wielen (PR2-disc) maar vindt daar niet zoveel info over.
Zijn dat ook met hookless technology?

Heb nieuwe achterband nodig dus keek op https://www.giant-bicycles.com/global/hookless-technology
Cadix en giant zelf online precies niet eenvoudig te vinden, dus dacht schwalbe te nemen. Nu ligger er 28 op dus dacht zelfde maar bij de one tle staat geen 'bolleke', wel bij de 25 en 30 en voor de pro ook bij de 28
Dan zal de gewone one tle 28 ook wel gaan zeker? :unsure:
 
Ik heb momenteel 11-28 op mijn fiets achteraan icm 34-50 vooraan. In september ga ik naar Italië waar ik ook regelmatig wil fietsen, onder andere in de bergen. Aangezien ik nog niet zo heel lang fiets verwacht ik wel dat het heel pittig kan worden, en dus denk ik eraan om achteraan een 11-32 of zelfs een 11-34 te installeren. De moeite of niet nodig?

En hoe moeilijk is het om dit zelf te installeren? Het is een nieuwe fiets dus wil er ook niks verkeerd met doen...
 
Ik heb momenteel 11-28 op mijn fiets achteraan icm 34-50 vooraan. In september ga ik naar Italië waar ik ook regelmatig wil fietsen, onder andere in de bergen. Aangezien ik nog niet zo heel lang fiets verwacht ik wel dat het heel pittig kan worden, en dus denk ik eraan om achteraan een 11-32 of zelfs een 11-34 te installeren. De moeite of niet nodig?

En hoe moeilijk is het om dit zelf te installeren? Het is een nieuwe fiets dus wil er ook niks verkeerd met doen...
Moeilijk is dat niet maar
1) heb je een lange kooi? Want anders kan je in theorie maar max 30 steken
2) stappen tussen zijn veel groter wat imo ook niet altijd handig is

Gewoon zien dat je geen steile puisten doet :unsure:
 
Wat zijn de verschillen tussen deze twee?
STAGES SHIMANO ULTEGRA R8000 POWER METER LEFT

4IIII PRECISION ULTEGRA FC-R8000 POWER METER LEFT

Iemand ervaringen met de bovenvermelde?
En ik vermoed dat dit zelf ook niet al te moeilijk te plaatsen is.
4iiii was ik echt content van! Zelf installeren is vrij simpel. Eerst de buitenste "plastiek" trekvijs lichtjes aanspannen, en dan de 2 vijsjes op de crankarm. Heb al gehoord toch best met momentsleutel, ik deed vroeger wel zonder en ging ook.
 
Wat zijn de verschillen tussen deze twee?
STAGES SHIMANO ULTEGRA R8000 POWER METER LEFT

4IIII PRECISION ULTEGRA FC-R8000 POWER METER LEFT

Iemand ervaringen met de bovenvermelde?
En ik vermoed dat dit zelf ook niet al te moeilijk te plaatsen is.

Hmm heb eens de batterijtest gedaan bij mijn Trek Emonda en helaas past deze er niet tussen, het is echt net niet... Kan ik iets aan mijn crankarm aanpassen of kijk ik beter naar pedaal powermeters? Iemand een idee?

Moeilijk is dat niet maar
1) heb je een lange kooi? Want anders kan je in theorie maar max 30 steken
2) stappen tussen zijn veel groter wat imo ook niet altijd handig is

Gewoon zien dat je geen steile puisten doet :unsure:

1) hoe kan ik dat controleren? Tips?
 
Die 4iii schuurde ook soms tegen mijn frame, ik denk dat ze bij de fietsenmaker toen een spacer tussen de crank en het frame gestoken hebben. Sindsdien opgelost (en de crank is er nog niet van gevallen)
 
Ik heb momenteel 11-28 op mijn fiets achteraan icm 34-50 vooraan. In september ga ik naar Italië waar ik ook regelmatig wil fietsen, onder andere in de bergen. Aangezien ik nog niet zo heel lang fiets verwacht ik wel dat het heel pittig kan worden, en dus denk ik eraan om achteraan een 11-32 of zelfs een 11-34 te installeren. De moeite of niet nodig?

En hoe moeilijk is het om dit zelf te installeren? Het is een nieuwe fiets dus wil er ook niks verkeerd met doen...
Zeker de moeite. Ik ken uw ervaring niet in het hooggebergte, maar voor dergelijke reizen zou ik nooit met een 28 achteraan vertrekken. Genoeg volk hun knieën zien kapotrijden op langere cols.
 
Hmm heb eens de batterijtest gedaan bij mijn Trek Emonda en helaas past deze er niet tussen, het is echt net niet... Kan ik iets aan mijn crankarm aanpassen of kijk ik beter naar pedaal powermeters? Iemand een idee?



1) hoe kan ik dat controleren? Tips?
Door het typenummer te checken, staat erop
Door een foto te nemen en te posten
Door de afstand tussen de 2 pulleywieletjes te meten en te posten
 
Terug
Bovenaan