Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een zware ventilator zettenIs idd mentaal. Vanaf dat ik wind tegen voel kruip ik automatisch dieper. Op zwift rij ik nooit in de beugels.

Verhaal as in het verkoopspraatje voor die TrueKinetix?Dat is waar, maar als dat verhaal van wielerflits klopt ivm hamstrings en knieholtes snap ik waarom ik nu last heb van linkerknie na lopen
Ik zit toch nooit aero op de fiets (omdat ik absoluut niet lenig ben) dus dat boeit me minder![]()
. Maar je hoeft niet direct in u drops te gaan rijden voor Aero, in tegendeel zelfs. Er zijn voldoende testen die aantonen dat het aerodynamischer is van u plat te leggen op u hoods ipv in u drops (oa omdat u armen platter liggen en dus minder weerstand geven).
).Allemaal even betaalbaar met geld, maar hoeveel wilt ge er zelf aan geven?
Als er altijd iemand beter doet... is er ook altijd iemand slechter. Ik geraak toch wel tot halfweg mijn schenenTenen aanraken? Ik ben al blij als ik aan mijn knieën geraak![]()
(maar mijnen onderrug zit nog altijd wa geblokkeerd
)Ik denk dat de goedkoopste direct drive trainer de Tacx Flux S zal zijn, die gaat dus voor €599. Het zou kunnen dat er van andere niche merken goedkopere opties zijn.als ge zo kijkt in de zwiftcompatibele dingen staan daar trainers tussen van 3000 euro. Dat geef ik er dus ook niet aan.
Sub 500 wil ik nog overwegen.
Als er altijd iemand beter doet... is er ook altijd iemand slechter. Ik geraak toch wel tot halfweg mijn schenen(maar mijnen onderrug zit nog altijd wa geblokkeerd
)
Ik denk dat de goedkoopste direct drive trainer de Tacx Flux S zal zijn, die gaat dus voor €599. Het zou kunnen dat er van andere niche merken goedkopere opties zijn.
Go to artikel als je een nieuwe trainer wil kopen: https://www.dcrainmaker.com/2020/11/smart-cycle-trainer-recommendations-guide-winter.html/
Het rare bij mij is dat ik in de beugels met mijn ellebogen 90 graden geplooid gemakkelijk 2u kan rijden bij een intensieve training. Maar vraag me niet om met mijn armen op mijn stuur te liggen. Dat kan ik totaal niet.Verhaal as in het verkoopspraatje voor die TrueKinetix?
Uiteindelijk lees ik daar enkel en alleen "je gebruikt spieren die in andere situaties niet gebruikt" => kind of een non-issue omdat ik 75% van het jaar (minstens een deel) op de rollen train.
Ik ben overigens ook totaal niet lenig, mijn kinesist lachte vorige week nog met mij toen ze vroeg om mijn tenen aan te raken. Maar je hoeft niet direct in u drops te gaan rijden voor Aero, in tegendeel zelfs. Er zijn voldoende testen die aantonen dat het aerodynamischer is van u plat te leggen op u hoods ipv in u drops (oa omdat u armen platter liggen en dus minder weerstand geven).
Dieper gaan zitten op u fiets is wel by far het beste dat je kan doen om sneller te fietsen. Tis pas als je een trainingschema 'moet' volgen dat je hier misschien bewuster mee om gaat. Toen ik bij mijn schema voor de Marmotte gewoon duurtrainingen aan ~180-200W moest afwerken ben ik wel beginnen merken dat positie op de fiets een gigantische impact heeft, zelfs al ben je zo stijf als een plank (zoals ikzelf).
Vanaf een Tacx vortex smart kan het. Is wel nog een wheel on.wat is een betaalbare en toch goeie smarttrainer voor zwift?
dude... told you.En ik zit hier met mijne trek mountainbike die niet compatibel is met smart trainer :'(
Heb hem geannuleerd hoor, heb hem uiteindelijk niet gekochtdude... told you.
koop nieuwe endcaps voor 10 euro en ge zijt ervan af
Ben echt technisch niet vernuft genoeg om te zitten prutsenDat snap ik ook totaal niet. Tenzij je inderdaad maar 1u op Zwift kan rijden en buiten wel 3u rijdt.Goh ja ik rij ook op zwift, maar ik merk toch dat ik meer vooruitgang boek met mijn buitentrainingen hoor. Vooral omdat ik daar meer kan trainen om langer dieper te zitten en dat levert toch meer op dan mijn zwift trainingen. Zwift gebruik ik dit jaar meer om in de groepsritten wat los te rijden icm in het weekend buiten dan.
Nee bij elke kine ik al geweest ben is het 'jij bent by far de minst lenige patient dat ik ooit heb gehad'Als er altijd iemand beter doet... is er ook altijd iemand slechter. Ik geraak toch wel tot halfweg mijn schenen(maar mijnen onderrug zit nog altijd wa geblokkeerd
)

Heb je powermeter op je fiets? Want je hebt iets van vermogen nodig heMaar ga me toch die losse rollen kopen ook, maar dat zwift gedoe ziet er wel fijn uit.
Heb ik dat nodig voor rollen? Wil gewoon wat in beweging blijven.Nee bij elke kine ik al geweest ben is het 'jij bent by far de minst lenige patient dat ik ooit heb gehad'
Heb je powermeter op je fiets? Want je hebt iets van vermogen nodig he
Voor gewoon te fietsen nee maar voor zwift welHeb ik dat nodig voor rollen? Wil gewoon wat in beweging blijven.
Reverse periodizationDat snap ik ook totaal niet. Tenzij je inderdaad maar 1u op Zwift kan rijden en buiten wel 3u rijdt.
Ik rijd nu 4x per week op Zwift en in uren is dat meestal 7 a 8u. Als ik in het voorjaar tt's begin te rijden en de uren dus verder opdrijf dan word mijn conditie nog wel beter.
Als ik gewoon 8u fiets per week buiten fiets word men conditie gewoon minder als in de wintermaanden. Vooral omdat ik dan meer voor het plezier ga fietsen en minder 'train'.
. Ik heb de voorbije jaren gemerkt dat dat perfect werkt voor mij... veel beter dan het omgekeerde alleszins.Neen, als ge gewoon wilt losrijden met ondertussen filmpke heb je dat uiteraard niet nodig.Heb ik dat nodig voor rollen? Wil gewoon wat in beweging blijven.