De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Zadel kantelen lijkt me meer nut dan hoogte aanpassen. En anders drukmeting laten doen en ander zadel
Ik heb een meting laten doen voor de drukpunten. En op basis daarvan heb ik dit zadel. Met dit zadel is het al veel beter dan vroeger.

En kantelen, beetje naar beneden neem ik aan? ik probeer nu zelf een oplossing te te vinden voor ik bv een goeie bikefitting ga laten doen.

Koersfiets nog eens van zijn stal gehaald, zo buiten is toch even aanpassen terug zeker als je dag ervoor met MTB geweest bent (zwaarder en breder stuur/banden)

Absoluut. Zal bij mij ook terug even wennen worden, dit jaar nog geen kilometers gereden met een achterwiel in mijn fiets 😁.

Iemand die zondag meedoet aan de Ultima Fondo?

Absoluut. Zal bij mij ook terug even wennen worden, dit jaar nog geen kilometers gereden met een achterwiel in mijn fiets 😁.

Iemand die zondag meedoet aan de Ultima Fondo?
Ultima Fondo = Mega Pretzel blijkbaar... HARD PASS :p

Ik blijf het jammer vinden dat men niet meer moeite doet om nieuwe routes te creëren. Met al die klimeters weg die ze in Watopia hebben kunnen ze gerust elke maand iets nieuw maken. En ze kunnen gerust elk jaar in november dezelfde routes programmeren. Maar zo heb je tenminste elke maand iets nieuws en niet 5-6 keer per jaar diezelfde routes.

Ultima is 111km, 1650hm. Dubbel Epic Kom. Het gaat vriezen en (nat) sneeuwen dus het is niet dat ik veel anders kan doen :)

Ja ik snap ook niet waarom het iedere maand dezelfde parcoursen zijn. Tot 2 winters geleden was dat helemaal niet zo. En zoals je zegt zijn er sindsdien zoveel extra wegen bijgekomen. Zeer vreemd vind ik dat. Die Ultima is er maar op vraag van de community bij gezet.

Ultima is 111km, 1650hm. Dubbel Epic Kom. Het gaat vriezen en (nat) sneeuwen dus het is niet dat ik veel anders kan doen :)

Ja ik snap ook niet waarom het iedere maand dezelfde parcoursen zijn. Tot 2 winters geleden was dat helemaal niet zo. En zoals je zegt zijn er sindsdien zoveel extra wegen bijgekomen. Zeer vreemd vind ik dat. Die Ultima is er maar op vraag van de community bij gezet.
Er was schijnbaar een community vote (wrs op het forum) tussen Mega & Uber Pretzel voor de Ultima route.

Vroeger was de zFondo de gewone generische routes maar dat kon inderdaad nog wel eens wijzigen. Dan hebben ze die speciale Fondo only routes uitgebracht en dat was leuk, eens een andere aaneenschakeling. Maar ondertussen hebben die Fondo routes pakweg 10-12 keer de revue gepasseerd... beetje afgezaagd dus.

Ultima route zou wel wijzigen elke maand maar het is niet dat ze veel keuze hebben aangezien Ultima toch zwaarder/langer moet zijn dan de Gran Fondo (kleine 100km)

Zijn er nog plekken in België waar ge fatsoenlijk aan een direct drive smart trainer geraakt? 😕
De Tacx Flux 2 staat op Coolblue, maar wel wat boven de normale prijs precies...

Ik heb dus de zelfde zadelpijn op mijn gewone ebike.

zou het iets kunnen zijn met beenlengte ofzo? Ik heb al gepersonaliseerde steunzolen. Dus zou denken dat ze hier dan wel iets van gezegd zouden hebben ofzo?

Heb je hiervoor lang niet gefietst? Want da's volgens mij gewoon gewenning.
Ja maar het is een pijn die ik altijd gehad heb. En daardoor heb ik nooit echt lang kunnen fietsen. Begint vanaf 45min/1uur en Als ik 2u fiets ben ik half kreupel, en begint die pijn op mijn benen te slagen. Want 9/10 zijn mijn benen en conditie nog wel cava, maar moet ik Gwn stoppen van zadelpijn.

Ik heb een Tacx genius t2021 deze verzend geen bluetooth signaal, enkel een ant+ signaal.
Ik kan met mijn Samsung telefoon dit ant+ signaal ontvangen, zo maak ik gebruik van de Tacx cycling app.
Wanneer ik met bv Zwift mijn trainer wil connecteren lukt dit niet, waarschijnlijk omdat zwift aan het zoeken is naar een bluetooth signaal. Zou er een manier zijn om dit wel te laten werken?

Bijvoorbeeld door deze ( https://eu.wahoofitness.com/devices/bike-trainers/usb-ant-kit ) aan te sluiten op mijn ipad?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan