De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

heb ook al platte batterij gehad met mijn Di2, maar dan fiets je toch gewoon door? bij mij viel die uit na 10km en ik wou een rit doen van +-80 dus gewoon doorgefietst aangezien ik nog naar klein blad kon schakelen

Mensen hier die SPD (mtb) pedalen gebruiken op de koersfiets?

Lijkt me weinig tot geen verschil te maken qua comfort?
Bij de meeste northwaves kan je de driepunt bevestiging vervangen door een spd compatibel systeem.

Ik heb de indruk dat bij de meeste mtb schoenen de zool iets minder stijf is.

Mensen hier die SPD (mtb) pedalen gebruiken op de koersfiets?

Lijkt me weinig tot geen verschil te maken qua comfort?
Qua comfort zal mtb pedalen en schoenen comfortabeler zijn, maar qua krachtoverbrenging is race wel een pak effectiever door het grotere contactoppervlak en stijvere zool.

Vraagje TT zwift: moet je al trappen voor je vertrekt? Heb specifiek uur maar moet je stilstaand vertrekken of zien dat je 5-10sec ervoor al richting startwattage gaat?

Bij een TT schiet Zwift je uit de startblokken, richting 40 per uur zowat. Je moet dus niet zoals bij een wegkoers als een zot beginnen sprinten nog voor je vertrokken bent. Uiteraard valt het wel aan te raden om al je normaal wattage te zitten vanaf de start zodat je na de lanceerfase meteen aan je normale tempo verder kan fietsen.

Is het eigenlijk aan te raden om nu te fietsen op de weg qua gladheid? Zoals morgen in de namiddag?

Het laatste wat ik wil is nu tegen dek gaan want ik heb een paar belangrijke weken voor de boeg.

Is het eigenlijk aan te raden om nu te fietsen op de weg qua gladheid? Zoals morgen in de namiddag?

Het laatste wat ik wil is nu tegen dek gaan want ik heb een paar belangrijke weken voor de boeg.
Ik ben de laatste dagen zelf aan het twijfelen. Moet volgens mij perfect lukken als ge geen kleine baantjes opzoekt & op de weg rijdt als het fietspad slecht ligt. De wegen liggen er toch droog bij meestal. Ben echter een eeuwige twijfelaar en ga het risico niet nemen, heb maar wat meer gelopen & gezwommen deze dagen :p

Ik ben heel de week met de fiets naar het werk gereden. Je moet rekening houden dat er op sommige plekken nog ijs ligt, sneeuw aangedrukt door auto's / fietsers op bepaalde plekken, en dan plaatsen die geen zon gezien hebben.
Ik heb enkele kilometers die er onberispelijk bij liggen, maar ik heb ook een paar 100m dat blinkt als een spiegel. Gewoon rechtdoor fietsen en niet remmen :D. En ik rijd ook niet met de koersfiets naar het werk voor alle duidelijkheid.

Met smalle bandjes zou ik het precies toch niet aanraden. De kans dat je ergens achter een hoek uitkomt en je op ijs belandt is erg groot.

Ook hele week met de fiets naar het werk.
Maandag was het schuiven.
Vanaf dinsdag lag het hier er eigenlijk perfect bij
Ik vond het net iedere dag gevaarlijker worden, door het aangedrukte ijs. Maar vanaf gisteren begonnen de fietspaden hier ook sneeuw/ijsvrij te worden. Wel van Antwerpen Noord, waar (samen met de Kempen) volgens mij een stuk meer sneeuw gevallen is dan in de rest van België
Maandag was met de poedersneeuw vooral hard trappen, zeker in de terugrit als die sneeuw dan begint te bevriezen tegen je spatborden. :D

Edit: Met een hybride fiets (met belt drive) voor alle duidelijkheid. Je ziet nu duidelijk ook wel de zoutafzetting van de voorbije week. Met ketting/racefiets lijkt me dat allemaal minder ideaal.

Terug
Bovenaan