De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vandaag perfecte rit kunnen gaan doen met de MTB. 1000x liever dit dan de overdreven modder van de laatste tijd. Alles was gewoon knoerhard. Op de voormalig vettigste stroken natuurlijk opletten dat je niet in een te diepe groef terecht kwam, maar aan de zijkanten lag het sowieso altijd plat.

Route van vandaag wat fel kapot gewandeld in de modder sommige stukken maar was wel leuk.

Wel wéér lek gereden.
Vraagje: latex bewaren in uw tuinhuis waar het vriest doet dat de latex naar de haaien? Want pas bijgevuld maar echt kleine gaatjes worden niet gedicht.

En eigenlijk bij uitbreiding. Uw tubeless fiets in een tuinhuis met vriestemperaturen = latex in de band naar de haaien?

Begin er een beetje onnozel van te worden....

Gewone Stan's werkt tot -7. Het is afgelopen week geregeld kouder geweest dus ik kan me wel inbeelden dat dat niet goed is voor het product. Uiteindelijk heeft het zijn textuur nodig om gaten te dichten.

Ik denk niet dat het binnen in een tuinhuis kouder is geweest dan -7. Zelfs niet in een niet-geïsoleerd tuinhuis.

Maar dan nog. Zelfs warmer dan -7 kan niet goed zijn volgens mij. Vanaf het vriest gewoon vloeibare producten op een andere plaats zetten kan nooit kwaad.

Mss is het toch atilletjes aan tijd om die versleten Racing Ralphs er af te gooien en te vervangen door die nagelnieuwe Pirelli's ;)

Als ze -7 zeggen is het natuurlijk ook niet dat -4 geweldig is voor het product en -8 volledig om zeep.
Er zijn ook gewoon sealants die slecht werken. Ik heb 1x een fiets tubeless gemaakt met de sealant van squirt, wat een rommel. No tubes bij gedaan om het dicht te krijgen.

Vandaag perfecte rit kunnen gaan doen met de MTB. 1000x liever dit dan de overdreven modder van de laatste tijd. Alles was gewoon knoerhard. Op de voormalig vettigste stroken natuurlijk opletten dat je niet in een te diepe groef terecht kwam, maar aan de zijkanten lag het sowieso altijd plat.
Zalig idd, hier in Herentals/Lichtaart leek het alsof ik ergens in Lapland door het bos aan het rijden was. Ten opzichte van eerder deze week lag het gisteren wel extreem glad. Ik zag vooral MTB'ers in groep die het moeilijk hadden en ten val kwamen. Beste in deze condities is om alleen te rijden, dan kies je zelf het goede spoor. De volgende dagen vermijd ik de bossen, gaat één grote pap worden nu de bovenste laag gaat smelten en daar nog eens op gaat regenen.

Ik heb zowel zadelpijn op mijn gewone ebike als op mijn koersfiets.

Ik heb een broekje van GCN (castelli of Assos weet niet precies welke). Op de ebike draag ik deze natuurlijk niet.

ik heb al van alles geprobeerd. En om nu een duurder broekje te kopen en dit ook niet te helpen vind ook ook niet zoon strak plan.

Ik sta ook op punt op een professionele Bike fitting te laten doen. Omdat ik eigenlijk nog nooit “pijn vrij” heb kunnen fietsen.

Ik hoor vanalles, foute positie, gewenning, slecht zadel (opgemeten zitbotten in de winkel), slechte broek.. op een duur weet je het niet meer 😂

Met die squirt sealant toch vlotjes de banden op mijn gravel tubeless gezet...

Het was prachtig vandaag. T zal weer voor een tijdje gedaan zijn eens de boel dooit...

cnOmt77l.jpg

Als ze -7 zeggen is het natuurlijk ook niet dat -4 geweldig is voor het product en -8 volledig om zeep.
Er zijn ook gewoon sealants die slecht werken. Ik heb 1x een fiets tubeless gemaakt met de sealant van squirt, wat een rommel. No tubes bij gedaan om het dicht te krijgen.
Schwalbe doc blue (dat is volgens mij dezelfde als no tubes maar dan met ne andere sticker op de verpakking).
Ik heb nu squirt besteld maar al 2 weken aan het wachten.

Ik heb ook de indruk dat het vooral die racing ralph is die niet dicht wil gaan (die overigens nog behoorlijk nieuw is). Voorheen had ik die Bontrager banden waar ik super content van was, maar die zijn los niet te vinden blijkbaar...

Ondertussen gedicht met zo een tubeless repair kit. Nog eens melk bijgevuld. Zag hem toch duidelijk dichten langs de velg nu... Dus blijkbaar zou dat spul toch nog moeten werken.

Ik heb zowel zadelpijn op mijn gewone ebike als op mijn koersfiets.

Ik heb een broekje van GCN (castelli of Assos weet niet precies welke). Op de ebike draag ik deze natuurlijk niet.

ik heb al van alles geprobeerd. En om nu een duurder broekje te kopen en dit ook niet te helpen vind ook ook niet zoon strak plan.

Ik sta ook op punt op een professionele Bike fitting te laten doen. Omdat ik eigenlijk nog nooit “pijn vrij” heb kunnen fietsen.

Ik hoor vanalles, foute positie, gewenning, slecht zadel (opgemeten zitbotten in de winkel), slechte broek.. op een duur weet je het niet meer 😂
Meh ik zei het ook al 2j van fietsmeting te laten doen, heb nu een afspraak geboekt voor half maart. Keer benieuwd hoeveel er gaat veranderen.
Zadelpijn na 3+ u blijft, ook op de gewone fiets. Op koersfiets vooral last van pols / nek na 100 km

Ik heb ook de indruk dat het vooral die racing ralph is die niet dicht wil gaan (die overigens nog behoorlijk nieuw is). Voorheen had ik die Bontrager banden waar ik super content van was, maar die zijn los niet te vinden blijkbaar...
Ook niet bij TREK dealer?

Ivm tubeless maken: hebben jullie gewone tape gebruikt of die van bontrager zelf (die hebben iets apart precies)

Van de week gezien dat Muc-off ook van die sealant melk heeft. Die zou je ook kunnen proberen want volgens mij heeft Muc-off toch heel goede producten.
Dit gezegd zijnde vind ik het vreemd dat hier iemand zo slechte ervaring heeft met die melk van Squirt. ik ken die sealant melk van Squirt niet, maar er gaat niks boven hun ketting wax dus is Squirt volgens mij toch ook gene rommel.
Ikzelf rijd met die docblue van Schwalbe en met Schwalbe Rocket Rons. Nog nooit lek gereden hier mee.

Laatst bewerkt:
Ook niet bij TREK dealer?

Ivm tubeless maken: hebben jullie gewone tape gebruikt of die van bontrager zelf (die hebben iets apart precies)
Misschien bij de TREK dealer wel ja. Maar niet zo hard gezocht. Altijd heel tevreden geweest van RacingRalphs (maar dan met binnenband).

Die van bontrager zelf. Maar denk niet dat het lint ermee te maken heeft? Altijd heel kleine gaatjes in het oppervlak. Melk spuit gewoon tegen mijne zadelpen/rug...

Met die bontrager band stak er eens een hele tak door mijne band. Eruit getrokken, wiel rondgedraaid en het was dicht. Dat gat was zeker 5 keer zo groot als waarvoor ik tegenwoordig altijd langs de kant sta.

Morgen komt die squirt sealant aan. Zal deze dan maar binnen bewaren :)
En volgende keer dat ik lek rij eens de buitenbanden wisselen.

Nee maar was gewoon om te weten wat ik moet kopen voor mijn (heb al docblue van vriendin haar Liv die tubeless is).
Moet toch om remblokjes (nou ja fiets even binnensteken want lease denk niet dat ze gewoon de blokjes willen geven :p) maar die hebben ook TREK dus even vragen of ze dat kunnen bestellen dan (leek me qua prijs niet absurd)

Is pas voor als deze banden op zijn en ik de Pirelli's er opgooi

Meh ik zei het ook al 2j van fietsmeting te laten doen, heb nu een afspraak geboekt voor half maart. Keer benieuwd hoeveel er gaat veranderen.
Zadelpijn na 3+ u blijft, ook op de gewone fiets. Op koersfiets vooral last van pols / nek na 100 km
Ja ik al na 30/60min. En na 1.5u kan ik Gwn Ni meer fietsen van de pijn. Kan me dan geen houding meer geven.

Ik gebruik MucOff sealant. De roze die ruikt naar bosbessen. Erg goede sealant die ook bij lage temperaturen goed z'n werk doet, en ook grotere gaten kan dichten.

Ik gebruikte Tesa 4289 (veel goedkoper van stans tape) na het lezen van veel Britse reviews, maar tegenwoordig gewoon duct tape (van de Action denk ik zelfs).

scheuren op de juiste breedte, 1 omtrekje rond en dat gaat perfect. Kost niks

Pols-nek heb ik na 3 bike fits nog steeds last van. Is omdat je je schouders optrekt en met gestrekte armen rijdt. Ik moet leren ontspannender zitten. Als ik daarop let dan heb ik er geen last van.

Terug
Bovenaan