De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Hoeveel uur/week rijden de mannen met Trainerroad hier zoal?

Hier max 3-4u per week, maar dat zijn toch altijd pittige trainingen.

Door de week ook iets van een 3u30-4u. En dan op zondag een "lange" duurtraining. Al zijn die dit jaar grotendeels op zwift gebeurd, wegens elke zondag teveel regen 🙈.
Vorige jaren deed ik meer uren door de week maar met de dochter en bijhorende slaapgebrek, kan ik niet meer aan want dan zakt de weerstand te veel en hebben de crèche beestjes teveel invloed.

Vanaf nu zal het met JOIN zijn, toch eens een kans geven.
Maar in dezelfde grootorde als jij, wel nog een langere duurrit in het weekend. Ik zou de frequentie hoger kunnen krijgen, maar ik kies nu voor variatie, ipv enkel te fietsen

Vandaag de 125km gereden van de Gent-Wevelgem cyclo. Zelden zo afgezien.

Enorme wind (6 bft), regen, hagel. De laatste 50 km zag ik enkel nog lijken rondom mij 🤣

Ik hoor héél veel goeds van favero assioma duo pedalen. Lijken me prijs/kwaliteit ook wel vooraan te staan als ik de reviews lees.

Iemand ervaring met de Giant Contend SL (disc 1). Ik heb een kleine testrit gereden op een M/L. Ben zelf 1.85m en het voelde goed maar volgens de site is een L toch aangewezen. Iemand een ervaring hier omtrent of tips?

Iemand ervaring met de Giant Contend SL (disc 1). Ik heb een kleine testrit gereden op een M/L. Ben zelf 1.85m en het voelde goed maar volgens de site is een L toch aangewezen. Iemand een ervaring hier omtrent of tips?
Als het goed aanvoelt en je kan het zadel op een goede hoogte zetten, lijkt het me zeker ok. Desnoods moet je eens proberen voor een langere testrit, of hebben ze ergens een L van een gelijkaardig model?
Ter vergelijking, ik ben zelf 1m90 en rij op een Giant TCR maat L, maar heb 3 jaar geleden Korea doorkruist op een Giant Contend M/L die ik daar had gehuurd en daar zat ik ook best goed op :)

De nieuwe Endurace (nuja nieuw, lijkt me al enkele jaren dezelfde) toch echt heel goeie bang for buck als je dat ziet. Ik heb 3 jaar geleden de CF 8 gekocht voor 2.500, deze is nu 3.000 maar met powermeter en de (naar mijn smaak) iets mooiere carbon cockpit. Sterk werk van Canyon, hadden deze makkelijk 500 EUR meer kunnen prijzen en dat zou nog altijd goed verkopen.

De nieuwe Endurace (nuja nieuw, lijkt me al enkele jaren dezelfde) toch echt heel goeie bang for buck als je dat ziet. Ik heb 3 jaar geleden de CF 8 gekocht voor 2.500, deze is nu 3.000 maar met powermeter en de (naar mijn smaak) iets mooiere carbon cockpit. Sterk werk van Canyon, hadden deze makkelijk 500 EUR meer kunnen prijzen en dat zou nog altijd goed verkopen.
De CF is wel niet hetzelfde als de CF SL, de CF is nog wat meer gericht op comfort. In maat M staat het stuur bvb 1cm hoger en 1cm dichter bij de CF dan bij de CF SL. De CF heeft bvb ook bevestigingspunten op de bovenbuis voor een frametas.

De CF SL 8.0 komt binnenkort ook terug op voorraad, die is zelfs maar €2799.

https://www.canyon.com/nl-be/racefi...l-8/3364.html?dwvar_3364_pv_rahmenfarbe=GY/BK

Beiden wel met de 'oude' Ultegra, die is natuurlijk niet plots slechter geworden door het uitbrengen van de nieuwe.

De CF is wel niet hetzelfde als de CF SL, de CF is nog wat meer gericht op comfort. In maat M staat het stuur bvb 1cm hoger en 1cm dichter bij de CF dan bij de CF SL. De CF heeft bvb ook bevestigingspunten op de bovenbuis voor een frametas.

De CF SL 8.0 komt binnenkort ook terug op voorraad, die is zelfs maar €2799.

https://www.canyon.com/nl-be/racefietsen/endurance-racefietsen/endurace/cf-sl/endurace-cf-sl-8/3364.html?dwvar_3364_pv_rahmenfarbe=GY/BK

Beiden wel met de 'oude' Ultegra, die is natuurlijk niet plots slechter geworden door het uitbrengen van de nieuwe.
Ik heb vorig jaar die CF SL 8 gekocht, bijzonder tevreden van. Maar ik zou er niet op rekenen dat die terug beschikbaar zal worden voor 2799 euro als ze de CF8 LTD op 2999 plaatsen.

Nieuwe remkabel gestoken en dat oud krengt remt nog voor geen hol achteraan. Zit nog genoeg op de blokjes ook. Eerste paar keer remmen ging het goed en dan precies wat extra speling, hoewel alles vast zit achteraan...

Gelukkig niet meteen geen ambitie om heuvels/bergen te beklimmen.

Fiets was vroeger blijkbaar ook 3x8 origineel en nu 2x10. Kan zo blijven prutsen om de versnellingen perfect af te regelen maar blijft altijd eentje skippen achteraan...
Kan wel een 10 speed derailleur op de kop tikken maar of die dan zeker past is nog de vraag.

Laatst bewerkt:
Ik heb vorig jaar die CF SL 8 gekocht, bijzonder tevreden van. Maar ik zou er niet op rekenen dat die terug beschikbaar zal worden voor 2799 euro als ze de CF8 LTD op 2999 plaatsen.
Waarom niet?
De endurace cf 8 kost maar 2299€ eh. Dus voor 700€ meer iets betere wielen, powermeter, VCLS zadelpen en cockpit daarover kan je u de vraag stellen of dat het geld waard is. Lijkt me gewoon een correcte meerprijs voor wat je krijgt.

Maar langs de andere kant koop je de CF 8 en daarna een setje full carbon zipp’s, assioma duo’s en een carbon stuur en stuurpen dan heb je wel ineens een betere fiets dan de LTD.

Waarom niet?
De endurace cf 8 kost maar 2299€ eh. Dus voor 700€ meer iets betere wielen, powermeter, VCLS zadelpen en cockpit daarover kan je u de vraag stellen of dat het geld waard is. Lijkt me gewoon een correcte meerprijs voor wat je krijgt.

Maar langs de andere kant koop je de CF 8 en daarna een setje full carbon zipp’s, assioma duo’s en een carbon stuur en stuurpen dan heb je wel ineens een betere fiets dan de LTD.
Lees mijn post eens opnieuw. De CF SL8 heeft ook alles wat je daar optelt, dus waarom zouden ze die goedkoper aanbieden dan die LTD?

Als het goed aanvoelt en je kan het zadel op een goede hoogte zetten, lijkt het me zeker ok. Desnoods moet je eens proberen voor een langere testrit, of hebben ze ergens een L van een gelijkaardig model?
Ter vergelijking, ik ben zelf 1m90 en rij op een Giant TCR maat L, maar heb 3 jaar geleden Korea doorkruist op een Giant Contend M/L die ik daar had gehuurd en daar zat ik ook best goed op :)
Bedankt! Voor de zekerheid toch nog de TCR L gaan testen deze week. Jammer genoeg wel met velg- i.pv. schijfremmen.

Terug
Bovenaan