De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Op die manier moet je niet langs die drukke baan langs het Citadelpark passeren. Het is ook niet 100% perfect maar als je door Gent rijdt is er helaas geen 100% perfecte oplossing. Deze komt eigenlijk wel het dichtste in de buurt imo.
Correct. Ik heb een paar jaar vlakbij St Anna gewoond en wat je beschrijft is inderdaad de aangenaamste route om die richting uit te gaan - zeker sinds de Coupure een fietsstraat is geworden, veel plaats zo. Wel steeds opletten geblazen want Gentenaars kunnen absoluut niet met de fiets rijden.

Kan maar zou verwachten dat meeste Road wielen hooked zijn?

Zipp en Enve zijn hookless.
Remember de val van Abreha in de Tirreno. Rijdt in een put, lek, band van de velg en de grond op.
Het lijkt me toch niet slecht dat er meer onderzoek gedaan wordt naar dit soort ongevallen. En wie weet naar de toekomst toe liners verplichten in een tubeless setup.

Cadex zijn ook hookless, wielen van giant zijn tegenwoordig ook allemaal hookless.

Zipp en Enve zijn hookless.
Remember de val van Abreha in de Tirreno. Rijdt in een put, lek, band van de velg en de grond op.
Het lijkt me toch niet slecht dat er meer onderzoek gedaan wordt naar dit soort ongevallen. En wie weet naar de toekomst toe liners verplichten in een tubeless setup.

Cadex zijn ook hookless, wielen van giant zijn tegenwoordig ook allemaal hookless.
Ok dan zoeken ze het zelf :p

Half uurtje te vroeg vertrokken (of teveel lussen afgesneden in begin) waardoor ik vanaf de terugweg alleen reed en helaas stond de wind daar pal op kop.

En de wegen lagen nog nat in Overijse en omstreken, had mijn fiets pas gekuist :(

Laatst bewerkt:
Ik ging vandaag in Desselgem de 120km rijden (mtb) maar 't zijn er maar 50 geworden. De ene baggerstrook na de andere, niet normaal. En dat op behoorlijk versleten Specialized FastTrak's, echt geen aanrader. Ik geef niet snel op, maar hier was mijn grens wel bereikt.
Net een kleine 2u bezig geweest met het schoonmaken van de mtb (van de gelegenheid gebruik gemaakt om de achterbrug eens uiteen te halen en schoon te maken)...

Ik ben deze ochtend in de regen vertrokken. Dat was even doorbijten. Achteraf bekeken was ik beter langer in mijn bed blijven liggen...

Toch pas laat vertrokken dan?
Ik heb nog in lange broek, lange mouwen+windstopper en lange handschoenen gereden!
Zelfs dan nog, ik heb een uurke gereden tussen half 3 & half 4 en met de wind die er stond was ik toch content met mijn thermisch onderlijfke en armstukken. Korte broek was ok maar er reden er toch betrekkelijk veel met lange broek rond en ik denk niet dat die mannen het nu veel te warm hadden gezien de 13° die het hier uiteindelijk waar was. De zon deed wel deugd.

Morgen terug minder qua temperatuur, geen zon en windkracht 4 :(
3,5u in lange broek en lange trui met zweetshirt dus.
Maar wel op de koersfiets :love:

Net de grizl een deep clean gegeven, gaat verhuizen naar de rollen en gaat eraf komen als er gaat gegraveld worden! :love:

Anderhalf uur gaan fietsen in kort en kort. Achteraf beter met mouwen gedaan.
Maar was een testrit, de last bij het lopen heb ik niet bij het fietsen dus kan ik terug beginnen 👍

Ben je dan niet een beetje te ver op voorhand aan het afbouwen? Mijn trainingsschema voor de Marmotte destijds stuurde mij 7 dagen voor de Marmotte nog naar Vlaamse Ardennen voor een training van 4u met intervals op de hellingen (wel bewust geen kasseien genomen die dag :unsure:)... dat was wel al minder dan 6-7u de 4 weekends voordien maar wel ver van 2-3u rustig.

In de laatste week zelf dan wel enkel 2x 45min héél rustig gereden en de dag voordien een uurtje rustig met halfweg 1x15min blok aan klimtempo (treshold).
Goh ik voel aan mezelf uit het verleden dat ik eerder gebaat ben met een week goed uitrusten.
Donderdagavond een serieuze interval training gedaan en Vrijdag net uitzonderlijk om 5u moeten opstaan voor het werk en redelijk fysiek werk moeten doen 's avonds maar om 1u30 in mijn bed geraakt (feestje waar ik moeilijk van onder uit kon) en vandaag dan maar 2u15 gefietst. Dat voelt mentaal beter dan moest ik nu nog 4u gefietst hebben met blokken erin. Deze werkweek ook nog redelijk lastig en dat is iets dat zelden wordt meegeteld in een trainingsschema.

Geen gratis ticket verkregen 🥲. Zal de gpx morgen wel zien passeren, rijd ik em later weleens.
Morgen naar Tangissart, als het weer meevalt... Momenteel 7 graden en kans op een beetje regen. Niet echt om happy van te worden.
Dus toch nog een optie voor grav(h)ell. 😉

Terug
Bovenaan