De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Thank god voor zwift idd. Net een ritje met GXY gereden...

Dat is dan met de koersfiets wss? Met de mtb vind ik er stilaan geen fun meer aan om een voormiddag te fietsen en een namiddag te moeten kuisen en smeren.

Ja koersfiets, kms tellen ook wel een pak rapper weg ivm offroad
Deze namiddag wel nog eens de grizl uitgehaald omdat alles nat lag en heb me eigenlijk wel geamuseerd. Was toch ook al meer dan een maand geleden.

Ik ben aan het kijken om samen met mijn vriendin naar Zwitserland te gaan binnenkort (hebben nog geen exacte datum).
Nu gaan we er niet echt een fietsvakantie van maken aangezien zij niet fietst, maar ik ga mijn fiets wel meenemen en had graag 1 of 2 hele mooie klimmetjes meegepikt. (moet niet perse de zwaarste zijn maar liefst wel mooi)

Nu was ik aan het zoeken wat de mooiste plaats is om naartoe te gaan waar je wel wat bezienswaardigheden hebt (Natuur maar liefst ook wel wat mooie gebouwen of bruggen ofzo).
Eventueel zouden we naar 2 of zelfs 3 verschillende plaatsjes willen gaan in een kleine week.

Iemand goede tips of ervaringen?
:D
Streek rond Geneve, check maar eens de Ronde van Romandie die volgende week start.

Of streek rond Tour de stations:

Op hoogte richting Sankt Moritz, meer van Silvaplana. Berninapas richting Livigno.

Rond Luzern of rond Zurich ook heel mooi.

Vele mogelijkheden!

Iedereen heeft toch al eens een voedselvergiftiging gehad, dat is niet van eten waar uw neus en uw smaakpapillen alarm sloegen :p
Ik ga u moeten vragen twee minuten te bezinnen over de verschillen tussen een steriel verpakt en hermetisch afgesloten gelleke en iets als een geopende pot yoghurt die al drie dagen vrolijk staat te fermenteren of pasta die op het punt staat een eigen kapsel te beginnen kweken.

Hier toch ook al een kleine 4000km dit jaar. Niet te veel janken en in staat zijn een regenjasje aan te trekken helpt natuurlijk.

In Luik wast nochtans fantastisch weer mannen :cool:
Toch heb ik vanaf de la Redoute in de regen gereden. Vanmorgen was het zonnig en eigenlijk niet echt koud later werd het bewolkt maar als ik het thuisfront hoorde was het daar onder veel slechter weer.
Ik heb de 251km gedaan en eigenlijk nog redelijk fris binnengekomen. Veel minder afgezien als wat ik dacht. Rond 190km een dip gehad tijdens de klim na de Rosier maar vanaf de bevoorrading aan de voet van de Redoute er helemaal weer doorgekomen.

Hier toch ook al een kleine 4000km dit jaar. Niet te veel janken en in staat zijn een regenjasje aan te trekken helpt natuurlijk.
Leuk is dat toch ook niet?
Ik heb geen enkel probleem met eens een gillet aan te doen als het onderweg begint te regenen, maar op zo´n slechte dagen?
Het water dat langs de verluchting in u schoenen naar binnen komt, u drijfnatte sokken die je een paar uur voelt 'soppen' in u schoenen, remmen die niks doen (ik heb nog velgremmen), uwen bril die constant vol vuiligheid hangt... nee, ik kan mij leukere dingen inbeelden.

Toch heb ik vanaf de la Redoute in de regen gereden. Vanmorgen was het zonnig en eigenlijk niet echt koud later werd het bewolkt maar als ik het thuisfront hoorde was het daar onder veel slechter weer.
Ik heb de 251km gedaan en eigenlijk nog redelijk fris binnengekomen. Veel minder afgezien als wat ik dacht. Rond 190km een dip gehad tijdens de klim na de Rosier maar vanaf de bevoorrading aan de voet van de Redoute er helemaal weer doorgekomen.
Beest!
Hoe lang op gereden? Ik zag op mijn Strava ook enkele gasten die hem gereden had. Toch een beetje jaloers :drool:
Leuk is dat toch ook niet?
Ik heb geen enkel probleem met eens een gillet aan te doen als het onderweg begint te regenen, maar op zo´n slechte dagen?
Het water dat langs de verluchting in u schoenen naar binnen komt, u drijfnatte sokken die je een paar uur voelt 'soppen' in u schoenen, remmen die niks doen
Het is vooral ook totaal niet nodig om het te doen.
Tegenwoordig met de rollen en de programma’s is binnenrijden geen straf meer.
5000km dit jaar al, den helft indoor :unsure:

(ik heb nog velgremmen),
Say what??? :unsure:

Mijnen Ultimate is een model van 2014 denk ik, pre-disc era dus.
Het was vorige week wrs een half jaar geleden dat ik er nog mee gereden had, in mijn hoofd was dat zo´n afgereden ding maar eigenlijk is diej vélo toch nog altijd goe.

Vanaf de zomer kan ik wel terug iets leasen dus het zou wel kunnen dat hij dan weg gaat. :unsure:

Mijnen Ultimate is een model van 2014 denk ik, pre-disc era dus.
Het was vorige week wrs een half jaar geleden dat ik er nog mee gereden had, in mijn hoofd was dat zo´n afgereden ding maar eigenlijk is diej vélo toch nog altijd goe.

Vanaf de zomer kan ik wel terug iets leasen dus het zou wel kunnen dat hij dan weg gaat. :unsure:
Je hebt enkel maar die ultimate en de grizl dan?

Het fijne is wel dat als uw fiets nu al wat ouder is de overstap naar een recente wel tof is :P
Had ik ook met mijn BMC granfondo, ookal had die ook ultegra DI2, de vooruitgang in 10 jaar bike tech is toch merkbaar :P

Je hebt enkel maar die ultimate en de grizl dan?

Het fijne is wel dat als uw fiets nu al wat ouder is de overstap naar een recente wel tof is :p
Had ik ook met mijn BMC granfondo, ookal had die ook ultegra DI2, de vooruitgang in 10 jaar bike tech is toch merkbaar :p
Enkel maar... alle n+1 gekheid op een stokje is een road bike + gravel bike (+Kickr bike) niet voldoende? :unsure:

Ik heb mijn MTB verkocht toen ik mijn Gravel bike gekocht heb omdat die MTB voor mij eigenlijk gewoon een zware overkill gravel bike was.
Ik heb ook nog ne Roadlite AL staan (koersfiets, de voorloper van huidige Endurace). Die heeft tot in december op de rollen gestaan maar is vervangen door die Kickr. Die Roadlite zou ik eigenlijk moeten verkopen maar ja... #uitstelgedrag waarom uitstellen tot morgen wat je tot volgend jaar kan uitstellen? :unsure: :tongue:

Enkel maar... alle n+1 gekheid op een stokje is een road bike + gravel bike (+Kickr bike) niet voldoende? :unsure:

Ik heb mijn MTB verkocht toen ik mijn Gravel bike gekocht heb omdat die MTB voor mij eigenlijk gewoon een zware overkill gravel bike was.
Ik heb ook nog ne Roadlite AL staan (koersfiets, de voorloper van huidige Endurace). Die heeft tot in december op de rollen gestaan maar is vervangen door die Kickr. Die Roadlite zou ik eigenlijk moeten verkopen maar ja... #uitstelgedrag waarom uitstellen tot morgen wat je tot volgend jaar kan uitstellen? :unsure: :tongue:

Ah nee nee begrijp me niet verkeerd, twee fietsen + een indoor bike zijn zeker voldoende hoor 👍
Ik ben ook geen voorstander van meerdere bikes te hebben, één voor elk doeleinde!

Misschien een domme vraag maar ik kan het niet direct vinden.
Er is blijkbaar een update geweest bij strava waardoor de posts van clubs ineens in mijn feed terechtkomen. Super irritant!
Weet er iemand hoe ik deze kan verwijderen uit mijn feed of bepaalde groepen kan muten?

Ah nee nee begrijp me niet verkeerd, twee fietsen + een indoor bike zijn zeker voldoende hoor 👍
Ik ben ook geen voorstander van meerdere bikes te hebben, één voor elk doeleinde!

Misschien een domme vraag maar ik kan het niet direct vinden.
Er is blijkbaar een update geweest bij strava waardoor de posts van clubs ineens in mijn feed terechtkomen. Super irritant!
Weet er iemand hoe ik deze kan verwijderen uit mijn feed of bepaalde groepen kan muten?
Op de desktop kan je linksboven (onder trainingen & ontdekken) je feed aanpassen naar "volgend" of gelijk welke club. In de app zie ik die optie niet meteen, toch niet op ~die plaats.

Deze ochtend een Vollering-momentje beleefd, alleen kwam het paard uit andere richting en ik reed op het fietspad!

En was nog meer op hol geslagen, was net ook auto naast me dus snel daar achter gaan rijden :p

Ik kwam dan net over de finish want korte editie gereden.

Chapeau wel! Na 200+km de roche aux faucons nog opharken.. no thanks.

Op de desktop kan je linksboven (onder trainingen & ontdekken) je feed aanpassen naar "volgend" of gelijk welke club. In de app zie ik die optie niet meteen, toch niet op ~die plaats.
Ja nee dat is de oplossing niet :(
Ik sta nu op volgend en zie dus enkel de activiteiten van de mensen die ik volg. Maar als mensen nu een bericht of foto in de squadra castelli groep zetten komt deze ook in mijn feed... :wallbash:

Beest!
Hoe lang op gereden? Ik zag op mijn Strava ook enkele gasten die hem gereden had. Toch een beetje jaloers :drool:

10u28min gereden wat op 24kmh uitkomt. 11u45 met stops erbij. 4400hm. Vooral veel tijd verloren door dat lang wachten aan de toiletten in Bastenaken en wachten in de rij om je bidons te vullen aan bijna elke bevoorrading. Maar eigenlijk over het algemeen goed georganiseerd, goed uitgepijld, volk aan drukke punten die de auto's tegenhouden, leuke sfeer,...

JOIN vraag: Iemand die weet wat de ‘suggested workout’ toggle doet in het feedback scherm bij manuele (outdoor) activiteiten?

Terug
Bovenaan