De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

De cervelo mtb zou blijkbaar een Santa Cruz zijn met cervelo logo.
Zo ziet hij er ook wel uit moet ik zeggen.
Referentie: Santa Cruz Blur:
image

Sinds dag 1 heb ik al een getik in mijn canyon endurace. Het getik is er enkel als ik uitbol (dit aan +15km/u (aan lagere snelheden doet hij niets) en mijn rechtervoet naar beneden duw. Het getik gaat tijdelijk weg als ik kracht zet op de linkerpedaal of wanneer ik mijn achterrem lichtjes dichtknijp (nog niet remmen). Dus het getik is volgens mij van de achterrem.

Met bovenstaande info ben ik nu al naar 2 FM's geweest (waarvan de laatste een canyon service center) om dan weer te moeten vaststellen dat het getik er meteen is. Nochtans als je de FM's mag geloven zou het moeten weg zijn. :angry:

Zou het kunnen dat de fiets achteraan scheef trekt als er kracht op de rechterkant komt?

Ondertussen al opnieuw contact opgenomen met Canyon dat ze hem terug mogen hebben. Want volgens hen was het een kleinigheid en iets dat perfect door een FM kon opgelost worden...

Sinds dag 1 heb ik al een getik in mijn canyon endurace. Het getik is er enkel als ik uitbol (dit aan +15km/u (aan lagere snelheden doet hij niets) en mijn rechtervoet naar beneden duw. Het getik gaat tijdelijk weg als ik kracht zet op de linkerpedaal of wanneer ik mijn achterrem lichtjes dichtknijp (nog niet remmen). Dus het getik is volgens mij van de achterrem.

Met bovenstaande info ben ik nu al naar 2 FM's geweest (waarvan de laatste een canyon service center) om dan weer te moeten vaststellen dat het getik er meteen is. Nochtans als je de FM's mag geloven zou het moeten weg zijn. :angry:

Zou het kunnen dat de fiets achteraan scheef trekt als er kracht op de rechterkant komt?

Ondertussen al opnieuw contact opgenomen met Canyon dat ze hem terug mogen hebben. Want volgens hen was het een kleinigheid en iets dat perfect door een FM kon opgelost worden...
Ik heb bij mijn grail dat als ik kracht zet mijn remschijf vanvoor de klauw raakt omdat het frame een kleine beetje vervormt door kracht (of gewicht :unsure: ). Is dus zeker mogelijk.

Ik heb bij mijn grail dat als ik kracht zet mijn remschijf vanvoor de klauw raakt omdat het frame een kleine beetje vervormt door kracht (of gewicht :unsure: ). Is dus zeker mogelijk.

Zou toch niet mogen? Dit is nu wel mijn eerste carbon frame. Of is dit eigen een carbon? :unsure:

Ondertussen al een droge standaardmail ontvangen dat ze mijn retouraanvraag hebben ontvangen. Tzal wel 100% refund mogen zijn want als ik hun voorwaarden lees, moet de fiets "ongebruikt" zijn. Wat me nogal moeilijk lijkt in dit geval.

Waar steken jullie gsm, portefeuille, sleutels en dergelijke wanneer je gaat fietsen?

Gewoon los in die achterzakjes van mijn jas/shirt vertrouw ik toch precies niet...

pqfkCMI.jpg

Ik ben op een punt gekomen dat looks me geen fluit meer boeien, en function altijd over form gaat. Gereedschap zit in de toptube bag (omdat dit bij de fiets hoort), portefeuille, gsm, eten,… in de zak onder het stuur.

De jaszakjes gaat wel hoor, zeker als ze wat groter zijn en/of de spullen goed klemmen komen die daar niet uit. En anders: veiligheidsspelden!

100% agree. Heel mooie fietsen, maar echt betaalbaar voor de modale mens zijn ze niet.
Het zijn dan ook fietsen die in het hogere segment behoren :p
Echte instapfietsen maakt pinarello niet. Alleen goeie fiets of een zeer goeie fiets :p
Zou toch niet mogen? Dit is nu wel mijn eerste carbon frame. Of is dit eigen een carbon? :unsure:

Ondertussen al een droge standaardmail ontvangen dat ze mijn retouraanvraag hebben ontvangen. Tzal wel 100% refund mogen zijn want als ik hun voorwaarden lees, moet de fiets "ongebruikt" zijn. Wat me nogal moeilijk lijkt in dit geval.
Carbon moet vervormen, dat is nodig om comfort te bieden.
Hetgeen jij beschrijft kan 1001 oorzaken hebben. Wat hebben de FM’s gedaan?
En is het zo storend dat je de fiets retour zou sturen?

Een fiets maakt op elk moment wel eens een geluid.

Al enkele weken last met mijn knie, bovenop en rondom bij het stappen voel ik vaak steken, ik merk ook dat knie precies zwakker is geworden, gister dokter geweest die me eerst ontstekingsremmer heeft voorgeschreven, als dit niet helpt moet ik Kinesist proberen en als dat niks is een scan laten maken om te kijken wat er mis is :(

daarnet was het op UCI youtube kanaal.
Maar volgens mij was dat een foutje ofzo want het is weg. Volgens mij te bekijken via GCN+, betalend dus

Om 18u45 is het de mannen short track

Ik zal dus niet kijken =)
Is live te zien op Eurosport, was direct na de Giro rit de vrouwen die te zien waren.

Het zijn dan ook fietsen die in het hogere segment behoren :p
Echte instapfietsen maakt pinarello niet. Alleen goeie fiets of een zeer goeie fiets :p

Carbon moet vervormen, dat is nodig om comfort te bieden.
Hetgeen jij beschrijft kan 1001 oorzaken hebben. Wat hebben de FM’s gedaan?
En is het zo storend dat je de fiets retour zou sturen?

Een fiets maakt op elk moment wel eens een geluid.
FM1 heeft de fiets gedemonteerd en alles opnieuw ingevet. Van FM2 heb ik minder detail. Alles is via Canyon afgehandeld. Hij zei wel dat indien het probleem zich nog zou stellen, hij ook einde raad was en de fiets dan naar Canyon zou opgestuurd worden. Soit retour is ingevuld en maandag stuur ik hem terug.

Nu terug op zoek achter een nieuwe fiets. Ik zal maar mijn budget met 1000 euro verhogen nu ik Canyon skip. :unsure:

FM1 heeft de fiets gedemonteerd en alles opnieuw ingevet. Van FM2 heb ik minder detail. Alles is via Canyon afgehandeld. Hij zei wel dat indien het probleem zich nog zou stellen, hij ook einde raad was en de fiets dan naar Canyon zou opgestuurd worden. Soit retour is ingevuld en maandag stuur ik hem terug.

Nu terug op zoek achter een nieuwe fiets. Ik zal maar mijn budget met 1000 euro verhogen nu ik Canyon skip. :unsure:
En wat als er ook een kraakje in die nieuwe fiets zit?

Kan misschien stom klinken maar staan uw schoenplaatjes vast? Zadelpen voldoende vast?

Ik kan enkele maar canyon blijven aanraden eerlijk gezegd. Ik heb nog maar weinig canyons uit de doos zien komen die niet kwalitatief opgebouwd waren, en zelden mensen gehoord die niet tevreden zijn over hun canyon.
Ik heb zelf al drie fietsen afkomstig van canyon in mijn bezit. Dus ervaring uit de eerste hand heb ik wel.

En wat als er ook een kraakje in die nieuwe fiets zit?

Kan misschien stom klinken maar staan uw schoenplaatjes vast? Zadelpen voldoende vast?

Ik kan enkele maar canyon blijven aanraden eerlijk gezegd. Ik heb nog maar weinig canyons uit de doos zien komen die niet kwalitatief opgebouwd waren, en zelden mensen gehoord die niet tevreden zijn over hun canyon.
Ik heb zelf al drie fietsen afkomstig van canyon in mijn bezit. Dus ervaring uit de eerste hand heb ik wel.

Ik heb op dat vlak alles gecontroleerd. Andere klikpedalen, schoenen, zadelpen opnieuw ingevet ( probleem stelt zich ook als je op de trappers staat). Spijtig want ik vond het wel een leuke fiets om mee te rijden...

Als ik eens google op canyon en tik hebben wel meerdere mensen problemen met Canyon. Derailleur was trouwens ook ontregeld van bij de start.

Mijn oude koersfiets is een kleine 12j oud en daar zit geen enkel kraakje in :p . Is wel een alu frame.

Nevermind, kreeg net mijn betaling terug via paypal en annulatie van de bestelling. Wel nog geen uitleg ontvangen...
De uitleg die ik heb gekregen, is dat 600 euro de prijs is als je de wielen mee bestelt met een fiets. Ik was via een google-omweg op een verkeerde bestel-pagina beland :smile:.

Maar gisteren wel een set (althans zo stond het toch uitdrukkelijk vermeld) Zipp 303’s kunnen bestellen bij Bikester via Bol voor 640 euro. Direct daarna waren ze niet meer bestelbaar, maar ondertussen wel een verzendbevestiging ontvangen.

Ik heb op dat vlak alles gecontroleerd. Andere klikpedalen, schoenen, zadelpen opnieuw ingevet ( probleem stelt zich ook als je op de trappers staat). Spijtig want ik vond het wel een leuke fiets om mee te rijden...

Als ik eens google op canyon en tik hebben wel meerdere mensen problemen met Canyon. Derailleur was trouwens ook ontregeld van bij de start.

Mijn oude koersfiets is een kleine 12j oud en daar zit geen enkel kraakje in :p . Is wel een alu frame.

Ik hoop dat het niets stoms was zoals het ventiel die tikt tegen het wiel of de remschijf die aanloopt bij het rechtstaan, want dan ga je toch wel veel spijt hebben dat je hem terug gestuurd hebt.

Ik had ook een tik op mijn aeroad. Bleek dat het de rits was van mijn zadeltasje die tegen de zadelpen tikte. Terwijl ik overtuigd was dat het uit het bottom bracket kwam.

Ik hoop dat het niets stoms was zoals het ventiel die tikt tegen het wiel of de remschijf die aanloopt bij het rechtstaan, want dan ga je toch wel veel spijt hebben dat je hem terug gestuurd hebt.

Ik had ook een tik op mijn aeroad. Bleek dat het de rits was van mijn zadeltasje die tegen de zadelpen tikte. Terwijl ik overtuigd was dat het uit het bottom bracket kwam.

Mja zelf kan ik het niet oplossen en 2 FM blijkbaar ook niet :p. Het getik is er rechtstaand en zittend. Ik heb de fiets al herleid tot de absolute basis en het getik blijft. Ik blijf erbij dat het frame scheef trekt wanneer je uitduwt met rechts. Eigenlijk was dit voor mij de ideale fiets maar dat getik icm een slecht afgestelde derailleur doen mij toch beslissen om te retourneren. Ik ben bang dat er binnen bijv. 3 maand nog problemen zijn en dan moet ik al zeker niet meer hopen op een refund.

Terug
Bovenaan