Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat zal dan afhankelijk zijn van waar je kijkt vermoed ik want ik zie staan (voor mezelf):Dat staat nochtans bij de uitslag die snelheid. Maar ok, dus bijna 4km/u - toch sterk
5-6km/u zijn alleen de toppers
Groot gelijk, je moet er écht heel veel voor opgeven!Tot 10 jaar geleden deed ik intensief triatlon en geregeld wedstrijden.
Nu train ik nog altijd goed puur voor plezier maar niet voldoende om op hetzelfde niveau te zijn als toen in de triatlon.
Het motiveert om verschillende redenen niet om nog wedstrijden te doen:
- ik trainde heel veel en life gets in the way
- de tijden die ik nu zie zijn hallucinant
- inschriivingsprijzen van de pot gerukt
- ik zwem graag maar al de rest aan een publiekelijk zwembad is zo irritant
- materiaal is zo geevolueerd dito kostprijs
-….
Mijn eerste Ironman uitdoen was fantastisch, maar daarna ging de ervaring toch alleen maar bergaf…
Een Ironman als bucket list zetten begrijp ik perfect en is misschien wel ideaal voor velen. Maar de Ironman levensstijl jaar in jaar uit verder zetten is toch wel van een ander niveau.
Met de uren die ik nog train kan ik perfect nog starten ergens. Maar het motiveert mij niet omdat ik weet dat ik niet op mijn best aan de start zal staan.
Vorig jaar deed ik wel nog een halve waar ik goed kon presteren maar dan ben ik de 2-3 maand voordien weer “locked-in” gegaan om tot dat resultaat te komen.
Dan kreeg ik alle dagen stress om toch maar weer die of die training ertussen te krijgen. En dat is het mij niet meer waard.
Een weg ertussenin vinden lukt mij niet.
Men rekent in uitslagen heel vaak in km/h.Dat staat nochtans bij de uitslag die snelheid. Maar ok, dus bijna 4km/u - toch sterk
5-6km/u zijn alleen de toppers
Als je 1min/100m zwemt op ironman afstanden had je de finale van de 1500m vrije slag op de laatste OS gemist met minder dan 15 seconden en gestrand op plaats 12.Men rekent in uitslagen heel vaak in km/h.
Maar is enkel echt gebruikelijk in het fietsen. Lopen is pace min/km en zwemmen min/100m.
Los daarvan als je 1min/100m zwemt dan ben je wel een zeer goeie zwemmer.
Als je 1min/100m zwemt op ironman afstanden had je de finale van de 1500m vrije slag op de laatste OS gemist met minder dan 15 seconden en gestrand op plaats 12.
Challenge Almere en triathlon Fishguard (voorheen Challenge Wales) staan hier nog op de wishlist. Ik ga hierna ook even weg van het Ironman merk owv de prijzen.Groot gelijk, je moet er écht heel veel voor opgeven!
Ps: de Ironman prijzen waren 10 jaar geleden ook al belachelijk, gewoon een niet-ironman wedstrijd meedoen hier in België
Challenge Almere heb ik al eens de volledige en de halve gedaan. Leuke race.Challenge Almere en triathlon Fishguard (voorheen Challenge Wales) staan hier nog op de wishlist. Ik ga hierna ook even weg van het Ironman merk owv de prijzen.
Ik voel wel die druk niet om straffe tijden te halen. Ik voelde dit jaar wel druk omdat ik mijn eerste IM wel goed wil kunnen uitdoen.
Tot 10 jaar geleden deed ik intensief triatlon en geregeld wedstrijden.
Nu train ik nog altijd goed puur voor plezier maar niet voldoende om op hetzelfde niveau te zijn als toen in de triatlon.
....

Westfriesland is 420€+kosten, dus alles voor 2026 zal ook wel stijgen vrees ik.
Ik vraag mij oprecht af of er nog zoveel inschrijvingen zouden zijn zonder social media. Djeezes wat een prijzen!Dit jaar hier de chtriman gravelines gedaan, halve afstand, toporganisatie voor €160..
Knokke is €380 dacht ik.. Schandalig eigenlijk