Debuut IM - do's en don'ts?

Is er zelfs iemand die in de buurt van De Vet komt? Katrien Verstuyft was tot voor kort de enige andere op de halve afstand, maar die is geen pro meer dacht ik.

Is er zelfs iemand die in de buurt van De Vet komt? Katrien Verstuyft was tot voor kort de enige andere op de halve afstand, maar die is geen pro meer dacht ik.
Ja klopt, we hebben al betere tijden gekend bij de Belgische dames op de middle en ling distance. Geen enkele belgische vrouw in kona te vinden dit jaar.. zegt genoeg lijkt me.
Al lijkt hanne de vet wel sterk op weg om de handschoen op te nemen. Die stond in t100 frejus aan de start en start nu op nieuw op de t100 spanje. Dat zal dan ook de reden zijn dat ze niet start vandaag.
Succes overigens aan alle BG’ers die starten vandaag! Ik ben warm aan het blijven op mijnen zetelverwarming in de auto. Best wel frisjes buiten. Water ook slechts 18 graden 😅

Iedereen tevreden met Knokke, zowel prestaties als parcours en organisatie?

Benieuwd wanneer ze de race voor volgend jaar aankondigen!

Iedereen tevreden met Knokke, zowel prestaties als parcours en organisatie?

Benieuwd wanneer ze de race voor volgend jaar aankondigen!
Hier eigenlijk heel goed.
Gefinished net onder de 4h30.
Zwemmen wat een teleurstelling, eerste deel tot aan de boei was op een heel goed rustig tempo. Na het draaien ging er plots niets niet meer.. nuja rustig gebleven en uitgezwommen. 38 mins over zwemonderdeel.
Op de fiets dan de inhaalrace begonnen. De serieuze wind en de lange monotone stukken maakten er echt wel een strijd van.. uiteindelijk binnen gekomen aan 38,5 gemiddeld maar wel serieus conservatief geweest om een goed loopnummer neer te zetten.
Eerste kilometer of 2 nog wat afwachten hoe ik me voelde maar al snel duidelijk dat ik wefd beloond voor de vele trainingsuren. Er een halve marathon uitgeperst van 1h22min27sec. 7de looptijd in mijn agegroup van 30-34.
96ste plaats overall op 1.885 en toch wel heel tevreden voor nog maar mijn 2de halve afstand.
Was duidelijk wel een referentiewedstrijd met uitzondering van het zwemmen. Als ik die nu eens goed zou krijgen en er 5 min afdoen ga ik snel richting top 50-60.. weet dus waar aan gewerkt tijdens de winter 😅

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je voor je eerste halve met weinig ervaring en met een relatief korte voorbereiding de lat al wel heel hoog legt. 😅
Gisteren dus Duisburg. Het doel was om korter tegen de 5h te zitten dan de 6h (enkele maanden terug), maar de stiekeme en eigenlijk onrealistische droom was om sub 5h te gaan.
Het zwemmen ging sinds een 4tal weken plots een stuk beter waardoor ik heel gecontroleerd na 39min uit het water kwam. Door werken was het 600m lopen tot aan t1 dus hier toch een dikke 8min over gedaan. Tijdens het fietsen merkte ik meteen dat ik echt een super dag had. Net geen 38km/h gemiddeld. Op voorhand toch wat schrik voor het lopen wegens een knie die 2 weken geleden is beginnen opspelen na een eerste poging om 20km te lopen. Hierdoor de voorbije week niet meer gelopen maar ook hier ging het echt goed. Net onder de 5:00/km kunnen blijven om in totaal net onder de 5h te kunnen finishen. :crazy:.

Parcours (ze wisselen om het jaar van locatie) was wel een aanrader. Zwemmen in de regattabahn, fietsen op super brede wegen en lopen opnieuw rond de regatta.
Kan het momenteel maar moeilijk beseffen dat ik meteen onder de 5h ben gegaan. Tot 5 maand geleden nooit gezwommen, lopen was al 10j geleden en enkel wat gefietst op zwift sinds begin dit jaar. Eerste fiets pas gekocht 3maand terug en opzetstuur een maand later.

Het is wel wat belachelijk hoe sommigen zo hard gaan zonder training en ik jaren opbouw nodig heb om nog trager te gaan. 😂
Ik vermoed dat je bedoeld zonder lange voorgaande trainingen want ik heb er de voorbije 5 maand wel hard voor gewerkt. De eerste 8 weken was met 1 rustdag. Daarna enkel 1 dag voor 2 gesloten zwembaden gestaan. Ik besef zelf ook wel dat ik een sportlichaam heb maar die basis is volgens mij ook wel gelegd door van mijn 7-25j op relatief hoog niveau te motorcrossen en daar ook hard voor te trainen. Zelfs na 10j quasi stil te liggen lijkt dat niet allemaal weg te zijn.

Ik vermoed dat je bedoeld zonder lange voorgaande trainingen want ik heb er de voorbije 5 maand wel hard voor gewerkt.

Eens 5 maanden er hard voor werken is niks natuurlijk.
In de uithoudingssport is het vaak kwestie van jarenlang er quasi 365dagen hard voor te werken om progressie te maken. Maar iedereen zijn marge en potentieel is anders natuurlijk.

Eens 5 maanden er hard voor werken is niks natuurlijk.
In de uithoudingssport is het vaak kwestie van jarenlang er quasi 365dagen hard voor te werken om progressie te maken. Maar iedereen zijn marge en potentieel is anders natuurlijk.
Dat was een reactie op het statement "belachelijk hoe sommigen zo hard gaan zonder training". Ja, 5 maand is een korte tijd maar je moet ergens starten zeker? Alsook staat er verder in mijn post dat ik quasi 20j lang constant aan het trainen was dus ik weet wel wat je er voor moet doen hoor.

De Noren domineren hier vandaag wel. Zonder een instorting gaan ze hier met 3 het podium op.

crazy, wie volgend jaar Knokke wil doen wacht best niet te lang met inschrijven.

Volgens de socials:
Over 1.000 entries sold within the first hour of registration opening for the 2026 edition of IRONMAN 70.3 Knokke-Heist.

crazy, wie volgend jaar Knokke wil doen wacht best niet te lang met inschrijven.

Volgens de socials:
Over 1.000 entries sold within the first hour of registration opening for the 2026 edition of IRONMAN 70.3 Knokke-Heist.
Ongelooflijk hoe snel alles uitverkocht is tenzij je er nog eens €400 wil bij doen voor wat dwaze voordelen. Heb mij dus ook meteen ingeschreven voor Knokke en uiteindelijk ook Luxemburg.

Triatlon is dan ook dé sport om eens goed mee uit te pakken. Volleybal, basketbal, voetbal, tennis, snooker, bowling, … is dat veel minder :p

Terug
Bovenaan