DEI-inclusiviteitsbeleid in de VS

Wel doe dan iets aan die barrieres. Als er een bepaalde bias speelt bij een recruiter van een bedrijf of universiteit, doe daar specifiek iets aan.

Diversiteitsbeleid is net zo'n maatregel om die bias tegen te werken. Zelfs als je weet dat bias bestaat, het is niet alsof je daar echt aan kan ontsnappen. We zijn ons er meestal niet van bewust en zit gewoon verankerd in ons systeem, ons denken en zelfs onze biologie.

Als een blanke en een zwarte met exact dezelfde qualificaties zich aanmelden voor scholarships of jobs bij DEI bedrijven maakt de ene er wel (of meer) kans op en de andere niet.
Nee, het is net die blanke die meer kans maakt zoals talloze studies aantonen. DEI beleid houdt die bias in check en zorgt ervoor dat de deur op een kier blijft voor minderheden.

Ik heb het al eens uitgebreid uitlegd... Ja die barrières moeten aangepakt worden, maar veel van die barrières zitten diep ingebakken in het systeem. Dat is geen reden om positieve actie zoals DEI volledig af te wijzen. Het kan én-én zijn.

Je voorbeeld is echt wel een: uitzondering vormen niet de regel... Het beleid is bedoeld om patronen van systemische achterstelling aan te pakken, niet om individuele gevallen te beoordelen.

Het valt op hoe ongemakkelijk dit soort beleid voelt, vooral voor mensen die historisch niet met dezelfde barrières hebben geworsteld. Maar wat is het alternatief? Doen alsof het speelveld gelijk is terwijl dat gewoon niet zo is? Dat voelt misschien eerlijker op individueel niveau, maar het negeert de grotere ongelijkheden waar dit beleid juist iets aan probeert te doen.

“Jij bent hier racist want jij maakt oordelen op basis van ras”. Misvatting tot en met. DEI gaat niet over individuen beoordelen, maar over erkennen dat er patronen zijn die bepaalde groepen structureel benadelen. Dat is iets totaal anders.

Ja, in een perfecte wereld zouden we iedereen alleen op hun verdiensten beoordelen. Maar we leven niet in een perfecte wereld. Zonder maatregelen blijven die scheve verhoudingen gewoon bestaan, ook al is dat niet de bedoeling. Neutraliteit in een oneerlijk systeem zorgt er alleen maar voor dat die oneerlijkheid blijft bestaan.

Met alle respect, maar volgens mij zie je de Amerikaanse politiek niet helemaal zoals die echt is. Ik heb dit al een keer uitgelegd, maar jouw punt over DEI en Trump klopt gewoon echt niet. Dat is een heel andere dynamiek.

Maar enfin, hoe vaak moet ik nog herhalen dat ik akkoord ga met het feit dat het speeldveld niet gelijk is, dat er structurele problemen zijn?
Ik ga enkel niet akkoord met jouw oplossing.
Jouw oplossing is gericht op macro niveau, discrimineerd daarbij op invidueel niveau, en je aanvaard dat simpelweg 'for the greater good'.

Je doet niets aan het feit dat een universiteitsrecruiter mogelijks racistisch kan selecteren. Je voegt simpelweg een maatregel toe waarbij de minderheidsgroep een alternatief pad heeft om toch binnen te komen. Uiteindelijk zal jouw maatregel misschien voor een representatieve studentengroep zorgen, maar je doet niets aan het reeds aanwezige racisme, je voegt simpelweg een tegenovergestelde maar evenzeer racistische regel toe.

Ja kijk als je daarmee tevreden bent, goed voor jouw maar ik vind dit principieel fout en ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen.

Maar enfin, hoe vaak moet ik nog herhalen dat ik akkoord ga met het feit dat het speeldveld niet gelijk is, dat er structurele problemen zijn?
Ik ga enkel niet akkoord met jouw oplossing.
Jouw oplossing is gericht op macro niveau, discrimineerd daarbij op invidueel niveau, en je aanvaard dat simpelweg 'for the greater good'.

Je doet niets aan het feit dat een universiteitsrecruiter mogelijks racistisch kan selecteren. Je voegt simpelweg een maatregel toe waarbij de minderheidsgroep een alternatief pad heeft om toch binnen te komen. Uiteindelijk zal jouw maatregel misschien voor een representatieve studentengroep zorgen, maar je doet niets aan het reeds aanwezige racisme, je voegt simpelweg een tegenovergestelde maar evenzeer racistische regel toe.

Ja kijk als je daarmee tevreden bent, goed voor jouw maar ik vind dit principieel fout en ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen.
Makes two of us hoor. Ik ben mezelf ook maar aan het herhalen :p

Waarin we verschillen: ik zie die maatregelen niet als “nieuwe discriminatie,” maar als een tijdelijke correctie om een structureel probleem aan te pakken. Je zegt dat ik niks doe aan de recruiter die mogelijk racistisch selecteert. Dat is niet helemaal waar. DEI-beleid gaat niet alleen over meer representatie, maar ook over bewustwording en beleid binnen organisaties veranderen. Het idee is dat die praktijken in de toekomst minder voorkomen. Perfect? Zeker niet. Maar het is tenminste een poging om iets te doen, zowel op korte als lange termijn.

Het gaat ook niet om individuele gevallen, dat is het punt juist niet. Het draait om de bredere context.
Wat heb je liever: een perfect neutraal beleid dat niks verandert aan de status quo, of een aanpak die misschien niet perfect is, maar wel langzaam iets doet aan de ongelijkheid?

Ik denk dat we het wel eens zijn over het einddoel: gelijkheid. Maar ik geloof niet dat je daar komt door neutraliteit in een systeem dat al ongelijk is. Soms moet je op een groter niveau ingrijpen, ook al voelt dat op individueel niveau misschien niet altijd eerlijk. Maar dat maakt het nog niet fout.

Nee want het enige wat je hiermee doet is een nieuwe ongelijkheid creëren. De enige manier voorwaarts is neutraliteit en het bestraffen van discriminatie. Het installeren van nieuwe discriminatie is geen oplossing.
Heb je ondertussen al iéts wat je claim hierover aantoont? Dat er discriminerend is aangeworven, dat de bekwaamste mensen niet zijn aangeworven maar mensen met een kleurtje, en langs de andere kant dat het schrappen van die DEI-policies bij Walmart ook zouden zorgen voor een verandering bij het aanwervingsproces?

Want daarover blijft het heel erg stil, hoewel de claims dat het zo is wel blijven klomen.

Het gaat ook niet om individuele gevallen, dat is het punt juist niet. Het draait om de bredere context.

Wat heb je liever: een perfect neutraal beleid dat niks verandert aan de status quo, of een aanpak die misschien niet perfect is, maar wel langzaam iets doet aan de ongelijkheid?
Ik heb je nu al een paar keer die stelling dat streven naar neutraliteit de huidige ongelijkheid in stand houdt zien maken maar ik vind het maar een vreemde hersenkronkel. Voorbeeld: neutraliteit is iemand beoordelen op zijn kwaliteiten die relevant zijn voor een job. Het is inderdaad zo dat iemand zijn (buitenlandse) naam een negatieve bias naar een recruiter kan hebben, maar je kan als bedrijf bijvoorbeeld een maatregel invoeren (of opgelegd krijgen) waardoor iedereen een naamloze CV moet indienen. Dat is een maatregel die neutraliteit bevordert en ongelijkheid zal wegnemen en zo kan ik nog tientallen maatregelen bedenken die een gelijksoortig effect beogen. Dit lijkt me toch veel wenselijker dan x % van de CV's met een buitenlandse naam automatisch naar de volgende ronde laten gaan?

Ik heb je nu al een paar keer die stelling dat streven naar neutraliteit de huidige ongelijkheid in stand houdt zien maken maar ik vind het maar een vreemde hersenkronkel. Voorbeeld: neutraliteit is iemand beoordelen op zijn kwaliteiten die relevant zijn voor een job. Het is inderdaad zo dat iemand zijn (buitenlandse) naam een negatieve bias naar een recruiter kan hebben, maar je kan als bedrijf bijvoorbeeld een maatregel invoeren (of opgelegd krijgen) waardoor iedereen een naamloze CV moet indienen. Dat is een maatregel die neutraliteit bevordert en ongelijkheid zal wegnemen en zo kan ik nog tientallen maatregelen bedenken die een gelijksoortig effect beogen. Dit lijkt me toch veel wenselijker dan x % van de CV's met een buitenlandse naam automatisch naar de volgende ronde laten gaan?
Maar het idee dat mensen van nature neutraal aannemen, en dat geld uiteindelijk geen kleur kent en ervoor zal zorgen dat de meest neutrale oplossing gekozen wordt, blijkt in de praktijk al jaren (decennia? eeuwen?) niet te kloppen. Dus het alternatief van een perfect kleurenblinde wereld is ook een ideaalbeeld dat niet bestaat. Dan is het andere misschien het betere van de twee?

Je voorbeeld van naamloze CV’s is op zich een goed idee, en ik ben ook helemaal voor dat soort maatregelen. Maar dat is niet genoeg. Het lost misschien één aspect van het probleem op (die bias), maar het doet niks aan de bredere ongelijkheid die al bestaat.

Ik ga het toch nog een keer proberen:

Stel: je hebt twee kandidaten. De ene heeft op een goed gefinancierde school gezeten, met kleinere klassen, extra begeleiding en toegang tot technologie. De ander heeft een ondergefinancierde school gehad met overvolle klassen en weinig middelen.
Neutraliteit zegt: “Beoordeel ze alleen op hun huidige kwalificaties.” Maar die kwalificaties zijn gevormd door ongelijke omstandigheden. Dan lijkt het alsof je eerlijk bent, maar je doet eigenlijk alsof die ongelijke start niet bestaat. Dat is toch exact waarom neutraliteit in een ongelijk systeem de status quo in stand houdt?

Je kijkt naar een héél klein stukje van de grote puzzel, zoomt daarop in en legt alle focus daarop, om vervolgens het bredere plaatje te negeren of zelfs niet te erkennen... misschien omdat het ongemakkelijk is? Maar dat bredere plaatje is juist waar de kern van het probleem zit.

Maar het idee dat mensen van nature neutraal aannemen, en dat geld uiteindelijk geen kleur kent en ervoor zal zorgen dat de meest neutrale oplossing gekozen wordt, blijkt in de praktijk al jaren (decennia? eeuwen?) niet te kloppen. Dus het alternatief van een perfect kleurenblinde wereld is ook een ideaalbeeld dat niet bestaat. Dan is het andere misschien het betere van de twee?
Ik ben het ermee eens hoor dat mensen van 'nature' niet neutraal aannemen, daarmee dat ik voorstander ben van voorstellen waarmee je die menselijke bias uit het beslissingsproces neemt (genre naamloze CV). Ik denk dat er juist nog heel veel stappen richting die neutraliteit kunnen genomen worden.
Je voorbeeld van naamloze CV’s is op zich een goed idee, en ik ben ook helemaal voor dat soort maatregelen. Maar dat is niet genoeg. Het lost misschien één aspect van het probleem op (die bias), maar het doet niks aan de bredere ongelijkheid die al bestaat.

Ik ga het toch nog een keer proberen:

Stel: je hebt twee kandidaten. De ene heeft op een goed gefinancierde school gezeten, met kleinere klassen, extra begeleiding en toegang tot technologie. De ander heeft een ondergefinancierde school gehad met overvolle klassen en weinig middelen.
Neutraliteit zegt: “Beoordeel ze alleen op hun huidige kwalificaties.” Maar die kwalificaties zijn gevormd door ongelijke omstandigheden. Dan lijkt het alsof je eerlijk bent, maar je doet eigenlijk alsof die ongelijke start niet bestaat. Dat is toch exact waarom neutraliteit in een ongelijk systeem de status quo in stand houdt?

Je kijkt naar een héél klein stukje van de grote puzzel, zoomt daarop in en legt alle focus daarop, om vervolgens het bredere plaatje te negeren of zelfs niet te erkennen... misschien omdat het ongemakkelijk is? Maar dat bredere plaatje is juist waar de kern van het probleem zit.
Vind je dan dat in dergelijke gevallen een bedrijf een kandidaat moet bevoordelen omdat die vroeger in grotere klassen zat of een school met weinig middelen? Je kan toch perfect pleiten voor het aanpakken van ondergefinancierde scholen, maatregelen voor extra leerkrachten en meer materiële middelen voor scholen, wat wel degelijk het onderliggende probleem van de bredere ongelijkheid aanpakt?

Daar pleiten we ook voor maar dat kost geld en daar is, zeker in de states, weinig animo voor. In tegendeel daar proberen ze het schoolsysteem nog verder uit te hollen.

Maar allee...

Dus @REpute beweert dat de DEI wordt afgeschaft, en daarmee discriminatie, affirmative action, het aannemen van minderwaardige kandidaten en het verbrassen van miljoenen. En jij bevestigt.

Nochtans haal ik aan dat in het artikel het alleen gaat over maatschappelijke initiatieven, zoals meer diverse suppliers, LGBTQ-zaken in de winkels, racial equality-projecten in de buurten opzetten, racial equality training voor hun werknemers... Dus vraag ik waar je die informatie vandaan hebt dat het zou gaan over de zaken die jij en REpute vernoemden.

Je komt aanzetten met een artikel van CNN, waar dan weer exàct hetzelfde in staat: meer diverse suppliers, LGBTQ-zaken in de winkels, racial equality-projecten in de buurten opzetten, racial equality training voor hun werknemers... En het grappige is dat jouw artikel ook nog eens de -vergezochte- interpretatie van @Wallfish ontkracht: die suppliers gaat uiteraard niet over de aanwervingen
[/QUOTE]
DEI kan ook een impact hebben op de recruteringsmethode, dat stond ook duidelijk vermeld in de links die ik hierboven plaatste. Uiteraard heeft het betrekking op meer dan dat, o.a. leveranciersselectie en productbeleid, maar recrutering kan er ook evengoed door geimpacteerd worden. Ik ben daar geen voorstander van, niet op vlak van recrutering en evenmin op eender welk ander vlak.

DEI kan ook een impact hebben op de recruteringsmethode, dat stond ook duidelijk vermeld in de links die ik hierboven plaatste. Uiteraard heeft het betrekking op meer dan dat, o.a. leveranciersselectie en productbeleid, maar recrutering kan er ook evengoed door geimpacteerd worden. Ik ben daar geen voorstander van, niet op vlak van recrutering en evenmin op eender welk ander vlak.

In de link die je geplaatst hebt, staat dat DEI soms ook gaat over rekrutering als algemeen punt. Zoals ik al zei.
En alle specifieke punten die elk artikel en elke communicatie van Walmart vermeldt, gaan over ofwel trainingen, ofwel projecten in de gemeenschap, ofwel aankoopbeleid van spullen. Dat er geen LGBTQ-dingen meer in de winkel mogen.

Dus nog altijd mijn vraag: waaruit leid je af dat 1. het vroeger ging over aannemen van minder bekwame mensen gewoon omdat ze de juiste huidskleur hadden en 2. dat dit hierbij zou veranderen? Want dat was het "goede nieuws" waar jij en @REpute het over hadden.

In de link die je geplaatst hebt, staat dat DEI soms ook gaat over rekrutering als algemeen punt. Zoals ik al zei.
Ja, dat is wat ik zei, het kan bretrekking op recrutering.

En alle specifieke punten die elk artikel en elke communicatie van Walmart vermeldt, gaan over ofwel trainingen, ofwel projecten in de gemeenschap, ofwel aankoopbeleid van spullen. Dat er geen LGBTQ-dingen meer in de winkel mogen.
Ze mogen nog wel verkocht worden in de winkel (bijv. als er een economische incentive is), maar Walmart gaat ze niet meer zomaar op haar winkelschappen plaatsen om mee te zijn met de DEI normen. Dat is een stap in de goede richting.

Dus nog altijd mijn vraag: waaruit leid je af dat 1. het vroeger ging over aannemen van minder bekwame mensen gewoon omdat ze de juiste huidskleur hadden en 2. dat dit hierbij zou veranderen? Want dat was het "goede nieuws" waar jij en @REpute het over hadden.
Neen, vanwaar haal je dat dat mijn reden was om de afschaffing van DEI "goed nieuws" te noemen? Mijn reden is breder, ik ben tegen het hele DEI concept, niet enkel tegen het stukje recrutering dat erdoor geïmpacteerd kon worden.

Als er nu meer achtergestelden zijn door historische discriminatie bij niet blanken, dan gaan subsidies en steun om achtergestelden te helpen meer naar niet blanken vloeien en da's perfect ok en aan te moedigen. Maar als je de huidskleur een parameter maakt waarop je mensen gaat beoordelen ben je eigenlijk gewoon racistisch bezig. Dan zeg je tegen achtergestelde blanken dat ze hun privilege maar hadden moeten gebruiken in het verleden. Ik weet dat het niet zo gezegd wordt, de woordenschat errond is heel zacht en positief maar da's uiteindelijk wel waarop het neerkomt.
Zo zie ik het ook, ik kan me geen enkel scenario bedenken waaronder dit een praktijk is die we moeten aanmoedigen. Laat gewoon de rol naar de meest bekwame persoon gaan, niet naar de persoon met de juiste huidskleur (ongeacht welke intenties er ook achter mogen zitten).

Het heeft heel de strijd tegen racisme meer achteruit getrokken dan vooruit geduwd en heeft mensen als Trump terechte argumenten tegen hen gegeven.
Heel het gebeuren rond DEI, woke, positive discrimination, ... zijn een absolute catalyst geweest voor Trump (en andere rechtse politici). Zonder die zaken betwijfel ik of Trump zo sterk had kunnen winnen. Nu werd de business case voor zijn kandidaatschap eigenlijk door DEI en woke personen voor hem gemaakt.

Ja, dat is wat ik zei, het kan bretrekking op recrutering.

Ze mogen nog wel verkocht worden in de winkel (bijv. als er een economische incentive is), maar Walmart gaat ze niet meer zomaar op haar winkelschappen plaatsen om mee te zijn met de DEI normen. Dat is een stap in de goede richting.

Neen, vanwaar haal je dat dat mijn reden was om de afschaffing van DEI "goed nieuws" te noemen? Mijn reden is breder, ik ben tegen het hele DEI concept, niet enkel tegen het stukje recrutering dat erdoor geïmpacteerd kon worden.
Omdat je REpute gelijk gaf in zijn post waar hij enkel maar de discriminatie en het "miljarden wegpissen" benoemde, waarvoor allebei geen enkele staving of bevestiging kan gegeven worden.

Trouwens, jouw sprong naar dat ze alleen maar LGBTQ-zaken verkopen als ze economisch rendabel zijn, staat òòk nergens. Ook dat is een aanname. Er staat dat LGBTQ-merchandise zal weggehaald worden. Niet "die niet economisch rendabel zijn". Niet dat die wel worden teruggeplaatst als ze verkopen. Nee, gewoon dat er LGBTQ-merchandize uit de winkels gehaald zal worden, naar eigen zeggen door politieke druk. Wel veelzeggend dat je bij het ene de aanname al maakt dat de economische keuzes niet worden gevolgd, en bij het andere de aanname dat de economische rendabiliteit de doorslag zal geven. Nochtans allebei dezelfde zin, dezelfde beslissing.

Zo zie ik het ook, ik kan me geen enkel scenario bedenken waaronder dit een praktijk is die we moeten aanmoedigen. Laat gewoon de rol naar de meest bekwame persoon gaan, niet naar de persoon met de juiste huidskleur (ongeacht welke intenties er ook achter mogen zitten).
En voor de honderdduizendste keer: laat eens zien waar DEI-regels ervoor zorgen dat de rol NIET naar de meest bekwame persoon gaat? En dat je zonder DEI-regels de job altijd naar de meest bekwame persoon ziet gaan? Want als je niet allebei kunt aantonen, kun je onmogelijk zeggen dat interne DEI-regels (als ze al gaan over rekrutering) de oorzaak zijn van meer discriminatie. Los daarvan "vergeet" je constant het verschil tussen affirmative action en DEI-regels. Je kunt iedereen een opleiding geven om voor geslacht te kijken bij rekrutering (=DEI) of je kunt zeggen "neem een vrouw aan" = affirmative action (en uiteraard discriminatie, al dan niet gerechtvaardigde). Je hebt het voortdurend over dat laatste, maar alleen dat eerste wordt bevestigd door Walmart. Dus zolang je dat laatste niet kunt bevestigen, is het toch maar speculatie dat er ook maar één bedrijf dat doet?

Omdat je REpute gelijk gaf in zijn post waar hij enkel maar de discriminatie en het "miljarden wegpissen" benoemde, waarvoor allebei geen enkele staving of bevestiging kan gegeven worden.
Dit was mijn eerste post in deze thread, vanwaar haal jij nu dat ik het enkel gehad zou hebben over het recruteringsdeel/discriminerende deel van DEI? Dat staat toch letterlijk nergens? Ik ben REpute trouwens niet, voor zijn posts moet je hem rechtstreeks aanspreken.

Goed dat Walmart er nu ook mee kapt, Ford/Lowe's/Caterpillar zijn er ook al mee gestopt.
Dat zijn gewoon bedrjiven die zich moeten richten op hun kernactiviteiten en geen maatschappelijke/politieke posities innemen en daar hun bedrijfsbeleid op afstemmen (bijv. door discriminatie toe te passen).

Trouwens, jouw sprong naar dat ze alleen maar LGBTQ-zaken verkopen als ze economisch rendabel zijn, staat òòk nergens. Ook dat is een aanname. Er staat dat LGBTQ-merchandise zal weggehaald worden. Niet "die niet economisch rendabel zijn". Niet dat die wel worden teruggeplaatst als ze verkopen. Nee, gewoon dat er LGBTQ-merchandize uit de winkels gehaald zal worden, naar eigen zeggen door politieke druk. Wel veelzeggend dat je bij het ene de aanname al maakt dat de economische keuzes niet worden gevolgd, en bij het andere de aanname dat de economische rendabiliteit de doorslag zal geven. Nochtans allebei dezelfde zin, dezelfde beslissing.
In beide zaken wordt het economische motief gevolgd (dat kan nu weer terug, nu de DEI politiek aan de kant wordt gezet). Walmart gaat heus geen bekwame zwarte werknemers een job weigeren of winstgevende LGBT producten niet meer verkopen omdat ze stoppen met DEI. Nu gaan ze enkel niet meer LGBT producten in hun winkelrekken leggen, just for the sake of DEI. Dat is een groot verschil.

En voor de honderdduizendste keer: laat eens zien waar DEI-regels ervoor zorgen dat de rol NIET naar de meest bekwame persoon gaat? En dat je zonder DEI-regels de job altijd naar de meest bekwame persoon ziet gaan? Want als je niet allebei kunt aantonen, kun je onmogelijk zeggen dat interne DEI-regels (als ze al gaan over rekrutering) de oorzaak zijn van meer discriminatie. Los daarvan "vergeet" je constant het verschil tussen affirmative action en DEI-regels. Je kunt iedereen een opleiding geven om voor geslacht te kijken bij rekrutering (=DEI) of je kunt zeggen "neem een vrouw aan" = affirmative action (en uiteraard discriminatie, al dan niet gerechtvaardigde). Je hebt het voortdurend over dat laatste, maar alleen dat eerste wordt bevestigd door Walmart. Dus zolang je dat laatste niet kunt bevestigen, is het toch maar speculatie dat er ook maar één bedrijf dat doet?
Ik snap langs geen kanten wat je hier nu vraagt of aangetoond wilt zien. Hoe moet ik bewijzen dat de rol zonder DEI naar de meest bekwame persoon gaat in elke Walmart? Dat valt niet te bewijzen, net zomin als je kan bewijzen dat minorities gediscrimineerd worden zonder DEI. Het is voor mij de evidentie zelve dat in een kapitalistisch model de rol naar de meest bekwame persoon gaat, anders kan je niet aan winstmaximalisering doen. Een overheidskader dat je gaat verplichten om minorities te bevoordelen, puur omdat het minorities zijn vind ik niet wenselijk.

In beide zaken wordt het economische motief gevolgd (dat kan nu weer terug, nu de DEI politiek aan de kant wordt gezet). Walmart gaat heus geen bekwame zwarte werknemers een job weigeren of winstgevende LGBT producten niet meer verkopen omdat ze stoppen met DEI. Nu gaan ze enkel niet meer LGBT producten in hun winkelrekken leggen, just for the sake of DEI. Dat is een groot verschil.

Ik snap langs geen kanten wat je hier nu vraagt of aangetoond wilt zien. Hoe moet ik bewijzen dat de rol zonder DEI naar de meest bekwame persoon gaat in elke Walmart? Dat valt niet te bewijzen, net zomin als je kan bewijzen dat minorities gediscrimineerd worden zonder DEI. Het is voor mij de evidentie zelve dat in een kapitalistisch model de rol naar de meest bekwame persoon gaat, anders kan je niet aan winstmaximalisering doen. Een overheidskader dat je gaat verplichten om minorities te bevoordelen, puur omdat het minorities zijn vind ik niet wenselijk.
Oké, dus beide beweringen zijn gestoeld op "wat Straddle logisch vindt". Vind ik niet bepaald genoeg.
- "Walmart gaat 'heus geen' bekwame zwarte werknemers een job weigeren", dat zeg jij. Als dat het geval was, zou er geen rassenongelijkheid bestaan. Dan ga je ervan uit dat elk bedrijf, elke recruiter en elke CEO maar één kleur ziet: groen, voor de dollars. Dat blijkt in de praktijk niet het geval te zijn, en een totale vrije markt zorgt voor ongelijkheid.

- Walmart legt LGBTQ-merchandize in de winkel om te differentiëren: 'ze moeten economische belangen aan de kant schuiven om woke te zijn'. Walmart schrapt LGBTQ-merchandize: 'eindelijk primeren economische belangen'. Beide uitspraken zijn op niets anders gestoeld dan jouw idee dat ze niet opbrachten. Stel (ik zeg niet dat het zo is, want ik doe niet alsof ik het weet) dat Walmart nu net meer verkocht doordat ze inclusiever waren, maar onder de huidige druk geen regenboogvlaggen meer gaan verkopen. Ook al bracht dat geld op. Dan kun je perfect de antwoorden omkeren: LGBTQ-merchanidze 'economische belangen primeren'. LGBTQ-merch geschrapt 'economische belangen moeten wijken voor politieke druk'. Mijn punt is: je wéét het niet. De enige reden waarom je er zo zeker van bent, is omdat je zo graag wìlt dat het ene niet opbrengt en het andere wel. En zo graag wìlt doen alsof we in een kleurenblinde perfecte meritocratie leven. Zonder enige feiten die dat ondersteunen.

- Jij komt zeggen 'eindelijk die DEI weg, geen discriminatie meer', en zegt dan dat dat overduidelijk is. Maar tegelijk ook "onmogelijk te bewijzen". Goed dat het voor jou de evidentie zelf is, maar mij heb je daar echt niet mee overtuigd. Jij komt zeggen dat elke vorm van inclusiviteit in aanwerving gepaard gaat met een minder-dan-optimale kandidaat. Als je wilt komen doen alsof dat een feit is, mag daar toch iéts van feitelijke onderbouwing bij? Denk je dat je bij 1,6 miljoen mensen, een groot deel daarvan laaggeschoold, er zo'n groot aantal witte mensen zijn die naast de boot zijn gevallen maar die beter waren dan zwarte ongeschoolde mensen? Dan zul je dat toch echt moeten laten zien voor je kunt doen alsof dat zo is.

- En opnieuw haal je DEI en affirmative action door elkaar. Welke DEI-regel van Walmart was door een overheidskader verplicht? Geen enkel.

Waarom zou het aan nemen van zwarte piloten de kwaliteit naar beneden halen? Heb je zelf niet door hoe rascistisch die uitspraak is?

Het minimumpercentage zwarte piloten haalt de kwaliteit naar beneden. Want dan selecteer je op basis van ras en niet meer enkel op basis van competentie en daalt per definitie de kwaliteit. Daar is geen zak racistisch aan.

Het minimumpercentage zwarte piloten haalt de kwaliteit naar beneden. Want dan selecteer je op basis van ras en niet meer enkel op basis van competentie en daalt per definitie de kwaliteit. Daar is geen zak racistisch aan.
DEI is zelfs racistisch, want je gaat gaan kiezen op ras
Ik ben daar ook tegen, je moet selecteren op competenties en niet op basis van criteria dat er een bepaald percentage zwarten moet zijn.

DEI is zelfs racistisch, want je gaat gaan kiezen op ras
Ik ben daar ook tegen, je moet selecteren op competenties en niet op basis van criteria dat er een bepaald percentage zwarten moet zijn.
Ik weet niet of hier ondertussen reacties op gekomen zijn, maar zie ze niet op de volgende pagina: DEI legt geen percentages op. DEI is niet racistisch. Het enige dat DEI voorschrijft is extra moeite doen om ondergerepresenteerde groepen de kans te geven om te soliciteren. Het enige doel van DEI is dat sommige bevolkingsgroepen niet in de cirkels zitten waar ze horen dat bv piloot worden een optie is voor hen, en dan wat extra moeite doen om hen te bereiken. Maar eens ze er dan op ingaan worden ze volledig gelijk behandeld. Er zijn geen percentages, er is geen discriminatie, gewoon wat extra communicatie naar moeilijk te bereiken groepen.

't is eigl ironisch dat de nonsens dat figuren zoals Kirk verspreiden hier ook al geloofd wordt....

Ik weet niet of hier ondertussen reacties op gekomen zijn, maar zie ze niet op de volgende pagina: DEI legt geen percentages op. DEI is niet racistisch. Het enige dat DEI voorschrijft is extra moeite doen om ondergerepresenteerde groepen de kans te geven om te soliciteren. Het enige doel van DEI is dat sommige bevolkingsgroepen niet in de cirkels zitten waar ze horen dat bv piloot worden een optie is voor hen, en dan wat extra moeite doen om hen te bereiken. Maar eens ze er dan op ingaan worden ze volledig gelijk behandeld. Er zijn geen percentages, er is geen discriminatie, gewoon wat extra communicatie naar moeilijk te bereiken groepen.

't is eigl ironisch dat de nonsens dat figuren zoals Kirk verspreiden hier ook al geloofd wordt....

In de context van dat citaat van Kirk ging het wel degelijk om een beleid bij luchtvaartmaatschapijen dat minimumpercentages wil voor zwarte piloten.

De enige de hier nonsens verspreid ben jij dus.

Terug
Bovenaan