Ik heb het al eens uitgebreid uitlegd... Ja die barrières moeten aangepakt worden, maar veel van die barrières zitten diep ingebakken in het systeem. Dat is geen reden om positieve actie zoals DEI volledig af te wijzen. Het kan én-én zijn.
www.library.hbs.edu
Je voorbeeld is echt wel een: uitzondering vormen niet de regel... Het beleid is bedoeld om patronen van systemische achterstelling aan te pakken, niet om individuele gevallen te beoordelen.
Het valt op hoe ongemakkelijk dit soort beleid voelt, vooral voor mensen die historisch niet met dezelfde barrières hebben geworsteld. Maar wat is het alternatief? Doen alsof het speelveld gelijk is terwijl dat gewoon niet zo is? Dat voelt misschien eerlijker op individueel niveau, maar het negeert de grotere ongelijkheden waar dit beleid juist iets aan probeert te doen.
“Jij bent hier racist want jij maakt oordelen op basis van ras”. Misvatting tot en met. DEI gaat niet over individuen beoordelen, maar over erkennen dat er patronen zijn die bepaalde groepen structureel benadelen. Dat is iets totaal anders.
Ja, in een perfecte wereld zouden we iedereen alleen op hun verdiensten beoordelen. Maar we leven niet in een perfecte wereld. Zonder maatregelen blijven die scheve verhoudingen gewoon bestaan, ook al is dat niet de bedoeling. Neutraliteit in een oneerlijk systeem zorgt er alleen maar voor dat die oneerlijkheid blijft bestaan.
Met alle respect, maar volgens mij zie je de Amerikaanse politiek niet helemaal zoals die echt is. Ik heb dit al een keer uitgelegd, maar jouw punt over DEI en Trump klopt gewoon echt niet. Dat is een heel andere dynamiek.