Digi Belgium

Blijkbaar heeft Digi geen voicemail, "omdat mensen dat niet meer gebruiken"... :unsure: Voor ons is dat alleszins een reden om terug over te schakelen naar iets anders.

Ook als je gebeld wordt, blijft het overgaan bij de bellende partij terwijl bij de ontvangende partij (Digi) de inkomende oproep al verdwenen is. Opleggen werkt ook met vertraging, dus de ontvangende partij (Digi) legt op en het blijft nog overgaan bij de bellende partij.

Vandaag het volgende probleem: bellen naar iemand is onmogelijk, maar gebeld worden is geen probleem. Na herstart van gsm werkte het terug. Goedkoop is het zeker, maar betrouwbaar kan je Digi niet noemen. Als je een betrouwbare provider wil, zou ik er toch van wegblijven. Bij Proximus waren er geen problemen, dus het ligt echt aan Digi. Ondertussen erachter gekomen dat Yoin ook het Proximus netwerk gebruikt, dus SIM van Yoin aangevraagd in plaats van terug naar Proximus te gaan.

Mogelijk zal ik wel een Digi sim aanvragen met een nieuw nummer wanneer we naar de VS gaan. Data roaming is wel zeer goedkoop daar via Digi.

Hier hetzelfde meegemaakt, gebeld worden was geen probleem maar zelf bellen niet mogelijk.
Na herstart van de gsm probleem opgelost en niet meer voor gekomen.

Wat ik de laatste tijd vaak voor heb: als ik mijn gsm (lange tijd?) op vliegtuigmodus zet, heeft hij daarna precies moeite om terug connectie te maken met het netwerk. Vaak moet ik dan de sim even uit- en inschakelen in mijn instellingen, om terug mobiele data te hebben.

Hier hetzelfde meegemaakt, gebeld worden was geen probleem maar zelf bellen niet mogelijk.
Na herstart van de gsm probleem opgelost en niet meer voor gekomen.
Zonet toch weer hetzelfde probleem. Op 4G en 3G bleeft het probleem terugkomen, nu op 2G gezet en nu lukt bellen wel. Aangezien het nummer enkel voor bellen gebruikt wordt, is 2G zelfs de betere optie (beter bereik) dus als het zo is opgelost is het goed. Laat ons hopen...

Vandaag het volgende probleem: bellen naar iemand is onmogelijk, maar gebeld worden is geen probleem. Na herstart van gsm werkte het terug. Goedkoop is het zeker, maar betrouwbaar kan je Digi niet noemen. Als je een betrouwbare provider wil, zou ik er toch van wegblijven. Bij Proximus waren er geen problemen, dus het ligt echt aan Digi. Ondertussen erachter gekomen dat Yoin ook het Proximus netwerk gebruikt, dus SIM van Yoin aangevraagd in plaats van terug naar Proximus te gaan.

Mogelijk zal ik wel een Digi sim aanvragen met een nieuw nummer wanneer we naar de VS gaan. Data roaming is wel zeer goedkoop daar via Digi.

Langs de andere kant hier werkt het probleemloos ook in het buitenland dus ja...

Langs de andere kant hier werkt het probleemloos ook in het buitenland dus ja...
Het ding is: wil je het risico lopen met alle miserie van dien? Was gewoon geen slimme zet van ons. Ik dacht dat de kinderziektes er al wel gingen uit zijn ondertussen (en dat basic zaken zoals voicemail wel bij elke provider beschikbaar zijn) maar dat is duidelijk het geval nog niet. Had me beter wat meer ingelezen. Ik kan dus alleen maar aanraden dat mensen die nood hebben aan een betrouwbare provider nog (even?) de boot afhouden.

Mijn redenering was: het is (voorlopig) het Proximus netwerk (dus beste netwerk), wat kan er qua bellen dan misgaan? Misschien slechtere klantenservice, maar het Proximus netwerk is gewoon oerdegelijk. Maar blijkbaar loopt er toch meer mis dan ik had kunnen denken.

Sinds dinsdag ook de switch gemaakt van Orange naar DIGI. Bellen, internet, etc lijkt allemaal naar behoren te werken. Dus tot nu toe geen klachten.

Nu heb ik ook een sim via het werk die ik 90% van de tijd gebruik. Dus wou ik de gok wel wagen.

Hier ondertussen Digi-gebruiker en wel tevreden. (Voor mijn privé-gsm) Simkaart de week na aanvraag ontvangen. Vrijdag de verdere stappen gedaan die er bij zaten. Aan de telefoon zeiden ze al dat het even kon duren door het weekend maar sinds maandagnamiddag werkt alles perfect. Ook de nummeroverdracht is goed verlopen 🙂
Even hierop terugkomen: werkte perfect tot 3/1. Dan plots nergens geen 4G/mobiele gegevens meer. 3x voor gebeld gedurende januari.. Ze gingen iedere keer de technische op de hoogte brengen maar nooit meer van gehoord. (Het lag dan ook niet aan de basis apn instellingen). De laatste keer ging de klantendienst automatisch in het Frans, voor mij geen probleem maar niet ideaal. Sinds deze ochtend actief via Heytelecom en alles werkt perfect.

Hier ook nog geen factuur gekregen en sinds vandaag kan mijn simkaart niet meer op hun netwerk. Ja jongens :'D

Heb een klacht gestuurd naar de ombudsdienst, iets later in de spam toch een reactie gekregen van Digi dat ik handmatig instellingen moet veranderen als ik in het buitenland ben.

Volgende week als ik terug in Nederland ben ze eens uittesten

Op de contacteer ons-pagina staat er sinds kort een lijst met partners.

Na de standen in de winkelcentra van Cora lijkt er nu ook een beperkte samenwerking met Bpost te zijn.

Ook grappig dat als je hun wilt contacteren en dan klikt op stuur ons een mail,
dat je dan uit komt op een pagina enkel met een telefoonnummer waar je nooit binnen raakt.

Dit verzin je toch niet zo'n level van amateurisme.

3 weken klant geweest na over te schakelen van Orange, maar terug naar het Orange netwerk veranderd nu (Hey). Fucking hell hoe inferieur is het Proximus netwerk aan het Orange netwerk zeg. Nooit meer.

3 weken klant geweest na over te schakelen van Orange, maar terug naar het Orange netwerk veranderd nu (Hey). Fucking hell hoe inferieur is het Proximus netwerk aan het Orange netwerk zeg. Nooit meer.
Opgezegd met aangetekend schrijven dan of gewoon terug overgeschakeld en Orange die de boel regelt?

Sinds enkele dagen komen er geen inkomende telefoongesprekken meer binnen. Is dit een gekend probleem ?
Ik heb hier sinds gisteren last van. Mogelijks langer terwijl ik er niets van wist, aangezien mijn iPhone ook niets van gemiste oproep aangeeft.

Terug
Bovenaan