Digi Belgium

Heb een klacht gestuurd naar de ombudsdienst, iets later in de spam toch een reactie gekregen van Digi dat ik handmatig instellingen moet veranderen als ik in het buitenland ben.

Volgende week als ik terug in Nederland ben ze eens uittesten
Het werkt. Handmatig instellingen en herstarten.

3 weken klant geweest na over te schakelen van Orange, maar terug naar het Orange netwerk veranderd nu (Hey). Fucking hell hoe inferieur is het Proximus netwerk aan het Orange netwerk zeg. Nooit meer.
Het Proximus netwerk is nog altijd het beste netwerk dat er is in België (mobiel dan toch). Digi suckt inderdaad, maar nu overgeschakeld naar Yoin (ook Proximus netwerk) en dat werkt super (even goed als wanneer je bij Proximus zelf zit). Geen idee wat Digi doet om het omzeep te helpen. Orange is qua netwerk ca va (ik had daar ook weleens problemen met bellen, maar niet zoals bij Digi), maar is totaal niet te vergelijken met Proximus. Bewust geen Hey gekozen omdat die op het Orange netwerk zitten, ook al zijn ze goedkoper dan Yoin.

Hier ook net geswitcht van Edpnet (Orange) naar Yoin (Proximus) omwille van problemen met bellen. Zal waarschijnlijk ook erg afhangen van hoe de dekking in de buurt is ?

Hier ook net geswitcht van Edpnet (Orange) naar Yoin (Proximus) omwille van problemen met bellen. Zal waarschijnlijk ook erg afhangen van hoe de dekking in de buurt is ?
Zal idd wel wat afhangen van de locatie, maar ik heb met Proximus eigenlijk nergens problemen. Thuis goed kunnen bellen is natuurlijk het belangrijkste, maar met Proximus weet je dat je eigenlijk praktisch overal goed bereikbaar bent. Orange is nog redelijk qua ontvangst, Telenet/Base vind ik dramatisch op sommige plaatsen. Vooral in winkels heb ik vaak geen of slecht bereik, terwijl dat met Proximus & Orange totaal geen problemen geeft. Snel prijzen vergelijken als je in een winkel staat zit er dus niet in.

Qua betrouwbaarheid en bereikbaarheid is het naar mijn ervaring (op de locaties waar ik vaak kom he, geen idee hoe het bvb in de Ardennen zit):
1. Proximus (nooit enige problemen)
2/3. Orange (soms komen oproepen gewoon niet binnen en krijg je zelfs achteraf geen melding. De andere kant krijgt "telefoonnummer is niet beschikbaar/in gebruik" o.i.d.)
2/3. Telenet/Base (vaak slecht bereik in gebouwen)
4. Digi (het ene probleem na het andere, totaal onbetrouwbaar)

Bij Digi kunnen het uiteraard nog kinderziektes zijn, maar we moeten toch al weer een paar jaar verder zijn voor ik er durf naar over te schakelen. En ze moeten voicemail toevoegen. Zonder voicemail is het sowieso geen optie voor mij.

Mijn ervaringen zijn wel grotendeels positief.
In Nederland en Frankrijk werkt de roaming goed.
In Zwitserland had ik zelfs 5g op sunrise, maar de overgang duurde wel ongeveer 10 minuten, ben benieuwd naar de factuur. (Jammer dat je in de portal niet het verbruik kan zien buiten bundel)

Ik ben sinds begin januari actief en mijn ervaring is eerlijk gezegd vreselijk. Zo vaak dat mijn data niet werkt, aangeduid staat als roaming of gewoon geen bereik heb op plaatsen waar het voorheen nooit een issue was. Heel vaak gewoon verbinding aangeduid als LTE en toch noppes van data.. Ik had tevens een domiciliëring aangevraagd ter betaling, maar die is schijnbaar nooit geactiveerd?

Ik ga switchen naar Hey. Misschien als ze al hun problemen uitgekaart hebben bij Digi dat ik hen terug overweeg, maar het is triestig gesteld atm.

Ik ben sinds begin januari actief en mijn ervaring is eerlijk gezegd vreselijk. Zo vaak dat mijn data niet werkt, aangeduid staat als roaming of gewoon geen bereik heb op plaatsen waar het voorheen nooit een issue was. Heel vaak gewoon verbinding aangeduid als LTE en toch noppes van data.. Ik had tevens een domiciliëring aangevraagd ter betaling, maar die is schijnbaar nooit geactiveerd?

Ik ga switchen naar Hey. Misschien als ze al hun problemen uitgekaart hebben bij Digi dat ik hen terug overweeg, maar het is triestig gesteld atm.
Sinds een week ook miserie. Continue slechte 4g verbinding terwijl het wel staat aangegeven als oké. Afgrijselijk.
Tot op heden ook nog geen factuur ontvangen (activatie rond 20/12).

Ik geef Yoin eens een kans.

Sinds een week ook miserie. Continue slechte 4g verbinding terwijl het wel staat aangegeven als oké. Afgrijselijk.
Tot op heden ook nog geen factuur ontvangen (activatie rond 20/12).

Ik geef Yoin eens een kans.
Ik kijk even op hun website maar de logica van die prijsstelling ontgaat mij:
5GB data -> 10€
25GB data -> 9€

En blijkbaar geen pakket voor 5€ dus geen concurrent voor Hey of Digi

Zal idd wel wat afhangen van de locatie, maar ik heb met Proximus eigenlijk nergens problemen. Thuis goed kunnen bellen is natuurlijk het belangrijkste, maar met Proximus weet je dat je eigenlijk praktisch overal goed bereikbaar bent. Orange is nog redelijk qua ontvangst, Telenet/Base vind ik dramatisch op sommige plaatsen. Vooral in winkels heb ik vaak geen of slecht bereik, terwijl dat met Proximus & Orange totaal geen problemen geeft. Snel prijzen vergelijken als je in een winkel staat zit er dus niet in.

Qua betrouwbaarheid en bereikbaarheid is het naar mijn ervaring (op de locaties waar ik vaak kom he, geen idee hoe het bvb in de Ardennen zit):
1. Proximus (nooit enige problemen)
2/3. Orange (soms komen oproepen gewoon niet binnen en krijg je zelfs achteraf geen melding. De andere kant krijgt "telefoonnummer is niet beschikbaar/in gebruik" o.i.d.)
2/3. Telenet/Base (vaak slecht bereik in gebouwen)
4. Digi (het ene probleem na het andere, totaal onbetrouwbaar)

Bij Digi kunnen het uiteraard nog kinderziektes zijn, maar we moeten toch al weer een paar jaar verder zijn voor ik er durf naar over te schakelen. En ze moeten voicemail toevoegen. Zonder voicemail is het sowieso geen optie voor mij.
Vreemd dat je verschillen ziet tussen Px en O. Beiden hebben hun mobiel netwerk al jarenlang ondergebracht onder de joint venture mwingz. Dus verschil zou al lang niet meer zo groot moeten zijn. Lokaal misschien ergens nog, maar in het overgrote deel van België niet meer.

Vreemd dat je verschillen ziet tussen Px en O. Beiden hebben hun mobiel netwerk al jarenlang ondergebracht onder de joint venture mwingz. Dus verschil zou al lang niet meer zo groot moeten zijn. Lokaal misschien ergens nog, maar in het overgrote deel van België niet meer.
Mogelijk heeft het dan zoals bij Digi te maken met de afhandeling in plaats van het netwerk zelf? Digi werkt voor geen meter hier, zelfs wanneer we de smartphone op het 2G netwerk pushen (dus zeker Proximus netwerk). Het vreemde is wel dat ik geen verschil merk tussen Yoin en Proximus. Beiden zijn 100% betrouwbaar, zero issues, terwijl dat bij Digi en Orange wel anders is. Bij Orange is het verre van zo erg als bij Digi, maar zelfs af en toe onbereikbaar zijn vind ik niet oké tbh, zeker als je achteraf totaal geen melding krijgt dat je gebeld bent en het voor de persoon die belt lijkt alsof je nummer niet bestaat.

Is het enkel het 5G netwerk dat Proximus en Orange delen? Want dat zou het kunnen verklaren natuurlijk, de sim zit in sim slot 2 waar max 4G mogelijk is.

Hier lukt de nummeroverdracht niet omdat de systemen onjuiste gegevens hebben geïdentificeerd, wat dat ook mag betekenen. Ik zou een e-mail ontvangen om het op te lossen, maar daar ben ik ook al een paar werkdagen op aan het wachten.
Probleem nog steeds niet opgelost. Nog steeds geen overdracht. Intussen wel eerste factuur :crazy:

Gisteren de eerste factuur ontvangen.

Blijkbaar zijn de activatieSMS'en van facetime en imessage betalend bij DIGI.
Bij alle andere operatoren is dit gratis.

Gisteren de eerste factuur ontvangen.

Blijkbaar zijn de activatieSMS'en van facetime en imessage betalend bij DIGI.
Bij alle andere operatoren is dit gratis.
Gisteren ook eerste factuur ontvangen, maar ik dacht dat het was omdat ik was overgeschakeld naar Yoin.

Hier noodgedwongen terug moeten overgeschakeld voor mijn zoon van 13. 2 maanden DIGI en hij heeft ongeveer een half uur netwerk gehad, vermoedelijk toen we in NL waren. Voor de rest al een paar uur met de klantendienst aan de lijn gehad. Altijd vriendelijk maar duidelijk studenten die de vraag moesten stellen aan een expert. Bleven maar zeggen dat ik de instellingen moest aanpassen maar niets lukte dus. Hopelijk meer succes bij Hey...

Redelijk vernietigend artikel van HLN.

Daarin komen toch wel een aantal dingen voorbij die serieus de wenkbrauwen doen fronsen, zeker betreffende de veiligheid van de installateurs.

Ik heb het idee dat DIGI niet zo heel lang zal meegaan ...
Er was toch niemand die dit niet had verwacht? Ik vond het al enorme risico’s dat mensen hun eigen nummer hebben overgezet.

Terug
Bovenaan