digitaal samenleggen app

Bigbuddha

Active member
We spelen met vrienden een spel waar we telkens een soort inleg vragen van 5 euro. Na verloop van tijd wordt dit geld gespendeerd aan bv speciale bieren aankopen. Tot nu toe doen we dit altijd cash. Ik zoek eigenlijk een oplossing om dit digitaal te doen. Dus een soort spaarpot app waar digitaal geld ingestopt kan worden. Een aparte rekening zou al kunnen, maar misschien zijn er specifieke bank apps of mogelijkheden die hiervoor kunnen dienen?

De splitwise app is wat je zoekt.

Maak daar een groepje aan met je vrienden. Iedereen die een rekening betaald zet die daar in en het wordt automatisch verdeeld over alle groepsleden. Na een avondje stappen kan je zo gemakkelijk alle rekeningen vereffen met elkaar.

Tricount is iets gelijkaardig. Maar dat is in feiten enkel een app om bij te houden hoeveel je aan wie moet betalen en berekend dat voor de groep. Maar dan wordt het geld op zich niet 'verzameld'. Net iets anders dus.

Raad ook splitwise aan.

Ook handig om aan te tonen aan de vriendin wat ik wel allemaal niet spendeer op vakantie en zij dus niet :lint:

De Payconiq by Bancontact app biedt de mogelijkheid om een Groepspot aan te maken.

Dat lijkt me de beste optie hiervoor.

Terug
Bovenaan