Ik kan niks slecht zeggen over mijn tandarts, maar ik vind het absurd hoeveel die mens verdient.
Ik ben daarjuist voor mijn jaarlijkse controle geweest. Nu sta ik er altijd van versteld hoe efficiënt en snel mijn tandarts is. Hij heeft mijn mond nagekeken op gaatjes, tandsteen verwijderd en mijn tanden opgeboend met een product.
Ik ben binnengegaan in het kabinet om 15:01:30 en buitengegaan om 15:14:00. In die tijd heeft de tandartsassistente bij het begin van het consult mijn adres gewijzigd en op het einde de betaling gedaan. Laat ons zeggen dat de tandarts aan mijn mond is bezig geweest van 15:04:00 tot 15:13:00, 9 minuten dus. Het zullen er geen 10 geweest zijn. En hoeveel moest ik betalen?
80 euro rond, exclusief btw. Ik zei spontaan "da's voor niet!"
Ondertussen stond hij al in zijn tweede kabinet, want hij werkt dikwijls aan 2 patiënten tegelijk. Hij geeft bv. een verdovingsspuitje in kabinet 1, werkt dan 10 min in kabinet 2, komt terug naar kabinet 1, ... .
Met zijn tarieven (niet-geconventioneerd uiteraard) en zijn lange werkdagen moet hij dan al gauw 2000 à 3000 euro per dag omzet draaien. En ja hoor, als ik zijn jaarrekeningen bekijk, klopt dat ook gewoon. Gebaseerd op zijn jaarlijkse nettowinst zal hij zo'n 12.000 à 15.000 euro netto per maand verdienen.
Wat hij er zelf van vindt? Hetzelfde als wat @mac-bc zegt, eigenlijk:
![]()
‘Toelatingsexamens zijn te zwaar'
Elders in de Kempen mag er dan een acuut tekort zijn aan tandartsen, in de regio rond Herentals lijken de problemen geringer. Volgens de inwoners van Herentals is er amper noodzaak aan bijkomende tandartsen. En ook in Vorselaar , Herenthout en Grobbendonk is er volgens de enquête van iVox geen...www.nieuwsblad.be
De quote van deze tandarts vat gans het kunstmatig gecreëerd probleem mooi samen denk ik:
‘Ik heb al lang twee openstaande vacatures voor tandartsen en leg mijn oor te luisteren bij verschillende universiteiten, maar er wordt haast niet op gereageerd. Ik zeg al jaren dat nieuwe jonge krachten haast zelf mogen opschrijven wat ze willen verdienen en toch lukt het niet.'
Niet mac-bc zegt dit. De (tand)arts zegt dit. Amen.
Laatst bewerkt:

.