Domotica Topic

Ik zit er zelf ook in, samen met nog 3300 mensen, en er worden nu 68 berichten per week in geplaatst. Misschien kan je nog eens proberen? Heb je geprobeerd met een echt profiel, en geen nickname?

Heb je bij deze al eens gehoord: https://www.q-home.be/ ? Die komen uit de regio waarin je zoekt.
Ja, met mijn echte account.

Ja, Q-home was één van de eerste dat ik gecontacteerd heb. Vroegen om mijn bestaande installatie uit te leggen op mail en daarna niks meer gehoord.

Die Facebook groep destijds een request naar gestuurd om toegevoegd te worden, maar nooit toegelaten. Waarschijnlijk gebeurt daar niet veel meer.
Oei, dat is vreemd. De groep is nog actief en ik zie regelmatig nieuwe leden.

De beheerders heten die steeds welkom in een post.

Ja, Q-home was één van de eerste dat ik gecontacteerd heb. Vroegen om mijn bestaande installatie uit te leggen op mail en daarna niks meer gehoord.
Bel die dan eens op en/of stuur die een herinnering. Dat is zo typisch voor aannemers dat je er zelf wat moet achter zitten... helaas.

Sinds gisteren doet men NHC vreemd.

Ik heb voorwaardes gesteld om het licht te dimmen.
Voorwaarde is opgemaakt volgens drukknop AND tijdschema.

Sinds gisteren gaat het licht echter aan op het tijdschema, zonder dat ik de drukknop aanraak.
Het lijkt alsof hij OR doet ipv AND.

Net instellingen nog eens nagekeken en alles opnieuw opgeladen.
Op hoop van zegen :laugh:

Vraag voor een vriend met Niko Home Control. Alles is bekabeld met svv 4x0.8
Welke rijgklemmen kan je gebruiken om dit aan de kast allemaal aaneen te zetten?
Voor de voedingen gebruik ik dit: https://www.zelektro.be/wago-topjob-etageklemmen-n-l-pe-025-4mm-grijs.html?category=56
Ik heb voor al mijn drukknoppen deze gebruikt tussen de SVV kabels en de Eltakos in mijn kast:

Ik ben er niet 100% tevreden van (voornamelijk zijn de klemmen zelf wat stug voor de dunne SVV draadjes), maar ze werken wel, én ze passen probleemloos in een ondiepe kast die ik uit onwetendheid had gekocht voordat ik wist dat niet alle speeltjes in die diepte passen.

@rubenvb is het niet de bedoeling dat je die veer/klem openzet met een dunne platte schroevendraaier (zeker bij dunne draadjes)? Bij laadpalen is dat alleszins zo, je kan de (harde) koper erin drukken, maar het werkt toch vlotter als je die klem openduwt.

@rubenvb is het niet de bedoeling dat je die veer/klem openzet met een dunne platte schroevendraaier (zeker bij dunne draadjes)? Bij laadpalen is dat alleszins zo, je kan de (harde) koper erin drukken, maar het werkt toch vlotter als je die klem openduwt.
Dat kan zeker helpen, maar de gaatjes in kwestie zijn daarvoor eigenlijk te klein. Zelfs met de kleinste schroevendraaiers die ik hier heb rondslingeren...
Nu, ik heb alles er al stekend in gekregen, daar niet van. Het was gewoon wat prutswerk.

bij dunne en/of soepele is dat idd de bedoeling dat je met dunne schroevendraaier ( zoals ge ziet bij accesoires: link) open drukt om dan uw draad erin te drukken.

Niko Home Control gaat naar maandelijkse formules (bovenop de al dure hardware) voor specifieke functies gaan, zeker meenemen in de vergelijkingen! Er zijn nog geen tarieven of over welke functies het zou gaan bekend.

Staat nog niet op de planning.
laatste Niko update, uit de release notes (begin november)

(*) Ter informatie: houd er rekening mee dat, hoewel enkele van de functies uit deze upgrade momenteel gratis beschikbaar zijn, dat mogelijk in de toekomst zal veranderen. In dat geval zal Niko je daar op tijd over informeren. Je zal dan de optie krijgen om: (a) over te schakelen op de betaalde versie, (b) de functie(s) te blijven gebruiken met verminderde functionaliteit, of (c) de functie niet meer te gebruiken. Niko kan niet garanderen dat er altijd een gratis versie beschikbaar zal zijn.

laatste Niko update, uit de release notes (begin november)

(*) Ter informatie: houd er rekening mee dat, hoewel enkele van de functies uit deze upgrade momenteel gratis beschikbaar zijn, dat mogelijk in de toekomst zal veranderen. In dat geval zal Niko je daar op tijd over informeren. Je zal dan de optie krijgen om: (a) over te schakelen op de betaalde versie, (b) de functie(s) te blijven gebruiken met verminderde functionaliteit, of (c) de functie niet meer te gebruiken. Niko kan niet garanderen dat er altijd een gratis versie beschikbaar zal zijn.
Ja maar er zijn al klanten en installateurs die hierover met niko contact hebben genomen en daar is gezegd geweest dat dit momenteel niet op planning staat.

Het is gecommuniceerd, dus binnen dit en 2 jaar sowieso aan ons broek. Ik heb er nog geen officiële communicatie over gezien dat ze het niet gaan doen.

Niko is zichzelf uit de markt aan het prijzen vrees ik, dit door niet op schaalvergroting te werken het laatste decennium, en het niet meekunnen met de adoptie op energie. Daarnaast hun "eigen' Zigbee protocol claimen, zal er ook niet aan helpen en bevestigd hun "vendor lock-in"-tactiek.

Het is gecommuniceerd, dus binnen dit en 2 jaar sowieso aan ons broek. Ik heb er nog geen officiële communicatie over gezien dat ze het niet gaan doen.

Niko is zichzelf uit de markt aan het prijzen vrees ik, dit door niet op schaalvergroting te werken het laatste decennium, en het niet meekunnen met de adoptie op energie. Daarnaast hun "eigen' Zigbee protocol claimen, zal er ook niet aan helpen en bevestigd hun "vendor lock-in"-tactiek.
Dat is het probleem met dat ze een gesloten systeem willen hebben wat ze zelf willen beheren. Denk ook dat het probleem is als ze een open systeem moesten hebben dat support geven ook moeilijker was voor hun.

Een van de grootste problemen van Niko is ook gewoon dat hun markt te klein is om deftig mee te kunnen met de snel veranderende, globale, technieken.
Hoelang heeft het niet geduurd eer ze, eindelijk, hun dali-gateway functioneel hebben gekregen. Hetzelfde met de P1-lezers.
Ik weet echt niet hoeveel langer Niko nog gaat kunnen blijven opboksen tegen grotere spelers met uiteindelijk alleen "maar" de Belgische (vnl particuliere) bouw als afzetmarkt

Jammer, ik vond het net sterk dat ze standaard elementen (voor ons dan toch) zoals schakelaars en stopcontacten etc slimmer maakten, in combinatie met zigbee functionaliteit. Net een reden waarom ik op het punt sta om een aantal van die twee elementen bij mij thuis te vervangen. Zal er wat vaart achter steken...

Ik heb daarnet een Google Nest Audio besteld, maar nu ben ik toch al aan't twijfelen.
De bedoeling is binnenkort ook een nieuwe deurbel te kopen, dacht ook aan die van Google, maar dan ben ik misschien beter af om de Hub te bestellen i.p.v. de Audio?

Of gebruiken jullie deze ook samen? De audio kwaliteit van de hub zal misschien ook wel onderdoen voor die van de Audio?

Iemand een idee waar ik LED-dimmers in stopcontact vorm kan vinden met Zigbee?

Deze zou ideaal zijn maar heeft geen penaarding langs de muur-kant waardoor die niet past in Belgische stopcontacten.

Enig idee over welke functionaliteiten dat dan zou gaan?

Hier beginnen binnenkort alle werken en ik was er wel zo goed als aan uit om met NHC te werken.

Terug
Bovenaan