Doorlopend gezoem

Het kan ook bij de buren vandaan komen.
Wat gebeurt er als je de hele stoppenkast uit gooit? Als het dan weg is, per groep aan zetten en controleren of je het hoort en of het apparaat het oppikt. Dat wat het apparaat oppikt en waar jij last van hebt hoeft niet 1 op 1 te zijn natuurlijk.

Nu hoor ik het gezoem al even niet meer (weet niet aan wat het ligt), maar sinds mijn gehoorgang terug is vrijgemaakt hoor ik langs de zijkant van het huis getuut, om de 10 seconden ,3 seconden lang, precies een soort van motortje dat wilt aanslaan. Is een hoge frequentie, ter hoogte van ons grasrobotje, maar als ik er vlak naast ga staan hoor ik niks vandaaruit komen. Kan mogelijks ook van bij de buren komen.

Ik begin er stilaan :crazy: van te komen al die geluidjes, eenmaal ge erop begint te letten...

Een hoog frequente toon buiten kan ook zo'n afschrikker voor katten/marters zijn bij 1 van de buren.

De meeste mensen horen dat niet, maar het is vreselijk irritant als je dat wel hoort.

Daar zeg je wat. Als het van buiten komt .. Hmm 🤔 zou een opladende accu of grote batterij ook een zoem kunnen genereren (bijv van een zonnepaneel of een elektrische auto?).

Ik heb zo een periode gehad dat ik een zo stil mogelijke game pc wou. Niet enkel de decibels van fans waren belangrijk maar ook het type geluid dat ze maken. Lang verhaal kort: was nooit tevreden, werd zeer duur en uiteindelijk gewoon losgelaten. Ik raad je aan om hetzelfde te doen. Je zal vanzelf merken dat je al die geluiden minder tot niet meer hoort.

Ja ok, maar om de 10 seconden een getuut buiten dat aanspringt kan je toch moeilijk negeren, met de beste wil van de wereld...

Veel gebrom en gezoom lijkt hier afkomstig te zijn van het elektriciteitsnet, waardoor sommige toestellen meer lawaai beginnen te maken. Zo hadden wij een bel gehad die een lichte zoom maakte als de spanning steeg. Dat ding kon een herrie maken... Maar ook de inloopkoelkast van het restaurant naast de deur lijkt er last van te hebben. Die bel konden we vervangen, de inloopkoelkast van het restaurant niet...

Ik ben zo iemand die mij daar dan mateloos kan aan ergeren en het niet zomaar opnieuw kan negeren. Het lijkt er ook altijd op dat die dingen enkel maar luider en luider worden naarmate de vermoeidheid toeneemt. Ik heb al wekradio's, uurwerken, opladers e.d. letterlijk het huis buiten gegooid omdat ik er niet meer tegen kon. Maar zoals ik zei heb je niet alles zelf onder controle. Vandaar dat ik het tegenwoordig over een andere boeg gooi. Ik probeer irriterende geluiden te overstemmen met eigen achtergrondgeluid.

Heb het niet over noise canceling of een headphone / oortjes met muziek. Maar een speaker ergens net luid genoeg staat om het vervelend geluid te overstemmen. De combinatie van regen, wind, storm en onweer werkt hier voor mij het best, vermoedelijk omdat dit iets vertrouwd heeft? Ik gebruikte Noisli om in te regelen en af te spelen; maar tegenwoordig zitten meer en meer functies achter een maandelijks betaalmuur. Een waardige opvolger heb ik nog niet gevonden.

Veel gebrom en gezoom lijkt hier afkomstig te zijn van het elektriciteitsnet, waardoor sommige toestellen meer lawaai beginnen te maken. Zo hadden wij een bel gehad die een lichte zoom maakte als de spanning steeg. Dat ding kon een herrie maken... Maar ook de inloopkoelkast van het restaurant naast de deur lijkt er last van te hebben. Die bel konden we vervangen, de inloopkoelkast van het restaurant niet...

Ik weet dat een familielid van mij een huis wilde kopen waarvan de onderburen klacht hadden over het lawaai van boven. Bleek de vloer te goed contact maakte met de muren er onder. Dat wist niemand tot ze een expert langs hadden laten komen. Gelukkig hoefde er geen nieuwe vloer in zoals eerst was geeist.
Het is opgelost door de contactpunten onder handen te nemen. De vloer gaf geen geluid maar de trillingen die dat overdroegen aan de muren zorgden ervoor dat de muren en deurposten geluid maakten. Zou zo’n onderzoek niet ook hier handig zijn?

Ik heb ook zoiets voorgehad en dacht eerst dat het een wekker was bij de buren die ik soms heel vaag kon horen. Bleek het de draadloze oplader op mijn nachtkastje te zijn die dat soms deed als mijn smartphone 100% opgeladen was.

Een hoog frequente toon buiten kan ook zo'n afschrikker voor katten/marters zijn bij 1 van de buren.

De meeste mensen horen dat niet, maar het is vreselijk irritant als je dat wel hoort.
Amai nog niet, de hel zijn zo'n verschrikkers voor mij (naargelang het merk). Ik heb nochtans gehoorschade en tinnitus, maar die marterverschrikkers hoor ik wel. Doet gewoon pijn aan m'n oren. En als ik dan aan mensen in m'n omgeving vraag of ze dat niet horen, is het idd telkens: "Nee".

Ik weet niet of de suggestie al gevallen is, maar ik was deze week aan het kijken naar mollenverjagers. Die trillende dingen die je in de grond steekt. Normaal maken die een geluid vele kHz hoog, dat je niet hoort. Maar ik las bij verschillende toestellen dat er mensen zijn die deze dingen toch horen. Waarschijnlijk als ze niet goed gemaakt zijn? Geen idee waarom juist. Misschien heeft een buur zo dingen gekocht die jij kan horen.

Ik weet niet of de suggestie al gevallen is, maar ik was deze week aan het kijken naar mollenverjagers. Die trillende dingen die je in de grond steekt. Normaal maken die een geluid vele kHz hoog, dat je niet hoort. Maar ik las bij verschillende toestellen dat er mensen zijn die deze dingen toch horen. Waarschijnlijk als ze niet goed gemaakt zijn? Geen idee waarom juist. Misschien heeft een buur zo dingen gekocht die jij kan horen.
Klopt, wij hadden ook mollenverjagers gekocht en ik werd eveneens gek van dat geluid. Was eerder een utolor.-verjager. 😅 Nog liever molshopen dan dat geluid te moeten aanhoren. Al zijn marterverschrikkers nog een stuk erger.

Ik weet dat een familielid van mij een huis wilde kopen waarvan de onderburen klacht hadden over het lawaai van boven. Bleek de vloer te goed contact maakte met de muren er onder. Dat wist niemand tot ze een expert langs hadden laten komen. Gelukkig hoefde er geen nieuwe vloer in zoals eerst was geeist.
Het is opgelost door de contactpunten onder handen te nemen. De vloer gaf geen geluid maar de trillingen die dat overdroegen aan de muren zorgden ervoor dat de muren en deurposten geluid maakten. Zou zo’n onderzoek niet ook hier handig zijn?

Het gebrom van de bel was duidelijk afkomstig van schommelingen in de netspanning. Dat hebben we kunnen oplossen door een andere bel te installeren. Ik ga er dan ook vanuit dat de inloop koelkast van de buurman daar ook last van heeft. Het geluid was niet altijd aanwezig en bijna altijd mee met het gebrom van onze bel. Nu onze bel weg is komt enkel nog zijn gebrom soms door. Dat is gelukkig enkel maar hoorbaar als het echt heel stil is in huis en is ook ver genoeg van de slaapkamer om er meestal geen last van te hebben. We hebben een redelijk goede band met de buurman, maar ga hen niet lastig vallen hierover. Hou mijn klachten liever voor als iets echt uit de hand loopt.

Maar ik wou vooral zeggen, dat geluid overstemmen met eigen geluid wel goed kan werken. Sommige mensen zweren bij white noise, ikzelf heb liever iets wat in de natuur voorkomt en mij rustig maakt zoals het geluid van regen en wind. Als je een app kan vinden die ook een fade out timer heeft, kan je dat ook zo instellen dat het geluid na een bepaalde periode weg ebt ipv abrupt stopt (wat mij meestal terug wakker maakt).

Alé, al 1 van de 2 geluiden is geïdentificeerd. Naast onze buren hoorde ik een stil, maar wel hoog geluid, dat is dus afkomstig van een anti mollen systeem.

Blijft nog die lage monotone en aaneensluitende geluid, maar dat hoor ik dus soms, nu alweer effe geleden...

Zo zie je maar, alles heeft nen uitleg, dacht overhand dat ik het mij aan het inbeelden was. Maar dat 2de geluid, als het er is, lijkt mij eerder een 'industrieel' geluid.

kijken op de app met spectrometer, kijken waar het geluid luider gaat? dus ene kant opgaan, kijken of het luider/stiller gaat en dan naar de kant waar het luider gaat.

Toen dat ik van de buren wist dat het dat was had ik al eens gericht gezocht met die app, heb die al langer staan dusja, die kon dat specifieke (elektronische geluid) dus niet weergeven (dat machien van de mollen dus), maar de honden waren in de tuin, en we hebben ook de Brusselse ring die op de achtergrond geluid zit te maken. Maar dat voorlopig ongeidentificeerde geluid, als het er is, kan perfect van binnenshuis worden waargenomen, weliswaar met geluiden heel laag op het spectrum.

Terug
Bovenaan