Dat is natuurlijk ook het verraderlijke aan Duitse wegen. Je hebt daar een totaal ander snelheidsgevoel dan hier. Ik kan natuurlijk enkel vergelijken met België gezien ik Polen nog niet gezien heb. 130 op een autostrade voelt traag aan. Ik heb al geweest dat ik niet op de snelheid let en denk nu bol ik 120-130 en ik dan eigenlijk al aan 150-160 zit (dat mag natuurlijk wel op veel stukken). Zelfde op die wegen buiten de bebouwde kom waar je 100 mag.Bedankt! Ben sowieso niet iemand die zot rijdt en buiten de bebouwde kom zit ik altijd onder de limiet omdat ik nog vrij nieuw ben achter het stuur, dus ik verwacht niet teveel problemen. Maar binnen de bebouwde kom is het wel zo dat ik vaak snel aan 55/60 zit als ik op een grote baan ben en 't is wat rustiger. Zal er wat beter op letten in Duitsland.
Voor de bebouwde kom is het wel meer de tegenovergestelde situatie, zeker in die boerendorpjes op de buiten. Die wegen zijn dikwijls gelijk tussen willekeurig gebouwde huizen door getrokken waardoor je smalle bochtige straten hebt en 50km/u rijden eigenlijk vrij snel aan voelt.
Het is niet iets dat we hier in België gewoon zijn sinds alle witte kassa's en horeca regels. En dat doet mij toch wel vermoeden dat er in Duitsland nog iets meer gefoefeld kan worden dan hier.
) Holzminden, een bergdorp op de grens met Nordrhein Westfalen. We verbleven er in een huisje op een berg met werkelijk fantastisch uitzicht. Ik vond het jammer dat we er niet langer konden blijven. Eigenlijk kun je het vergelijken met een bergdorp in Frankrijk (ik had er ook zo'n gevoel bij), maar toch is het nog "anders".
.