Chelark007
Well-known member
Grappig... Wij gaan richting zuid Duitsland voor de zugspitze en omstreken.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vorig jaar twee weken Beierse alpen gedaan, waarvan één week aan de Chiemsee.Hier is de kogel door de kerk. We gaan naar Chiemsee deze zomer. Vorige week een uitnodiging gekregen voor een weekend bij een familielid van mijn vrouw in de periode dat we normaal ongeveer zouden vertrekken. Daardoor zitten we al redelijk zuidelijk en was de vrouw toch overhaald om van daar door te rijden en nog eens richting de alpen te gaan.
Komende maanden nog eens wat zoeken voor uitstappen, maar ziet er wel goed gelegen uit. Klein uurtje van Salzburg en München, Schliersee dat ik al enkele jaren eens wil zien, Berchtesgaden. Dus als er mensen zijn met uitstappen die de moeite zijn in die streek, altijd welkom.
Grappig... Wij gaan richting zuid Duitsland voor de zugspitze en omstreken.
Als ik alleen al de prijzen voor naar boven te gaan zie zal ik wel genoegen nemen met een iets lager bergje en er beneden wel 3 drinken voor de prijs van 1 bovenHave fun!! Pintje drinken boven?

hier aant denken om met het hemelvaart weekend es naar COCHEM te gaan,
chatGPT:
De Kastelenroute nabij Cochem
- Reichsburg Cochem(Cochem): Begin je dag bij dit imposante kasteel dat boven de stad uittorent. Het biedt een prachtig uitzicht over de Moezel en heeft dagelijks rondleidingen.
- Tip: Gebruik de shuttlebus (lijn 701) vanuit het centrum als je de steile wandeling wilt overslaan.
- Burg Metternich (Beilstein): Rijd stroomopwaarts naar Beilstein, ook wel de 'Doornroosje van de Moezel' genoemd. De ruïne van Burg Metternich biedt een van de mooiste panoramische uitzichten over de beroemde bocht in de rivier.
- Burg Eltz(Wierschem): Dit kasteel ligt in een zijdal verscholen in het bos en wordt vaak beschouwd als het mooiste van Duitsland. Het is nooit vernietigd en nog steeds in bezit van de oorspronkelijke familie.
- Bereikbaarheid: Parkeer op de officiële parkeerplaats en maak de 15 minuten durende wandeling door het bos of neem de pendelbus.
- Burg Thurant (Alken): Een unieke burcht met twee markante torens, gebouwd op de resten van een Romeins castrum. Het kasteel is omringd door wijngaarden en ademt een authentieke middeleeuwse sfeer uit
Iemand die streek al es gedaan? is het gezellig wandelen, met veel horeca gelegenheden? Kan je er makkelijk je auto kwijt?
en zijn die kastelen makkelijk te bezoeken, of vereist het nogal wat klim werk?
Trier stond ook in mijn gedachten, maar na wat google maps foto's te bekijken, toch afgehaakt, tis altijd hetzelfde kasteel dat je ziet (wel een hele mooie), maar veel anders niet echt te zien daar.Ik ga u daar misschien tegenkomen, ook aan 't denken in die richting.
Enfin 'denken', al een (annuleerbaar) hotel bij Trier geboekt, en was beetje aan 't zien om daar in de buurt wat te gaan bezoeken. Op een 3daagse in het middelbaar na daar nog nooit echt geweest. Heb wel kinderen die niet graag in de auto zitten of van hotel wisselen dus vandaar 1 hotel geboekt.
Maar ik volg dus voor de tips.
klopt , best prijzig. wij hebben zojuist het laatste hotel vast kunnen leggen aan 120 euro per nacht, de eerstvolgende int centrum waren dan al meteen bijna maal 3Ik heb pas recent geboekt en vond niet meer direct veel andere hotels met kamers van 4 aan redelijke prijzen. Bepaalde hotels gingen naar 600 euro per nacht, vind ik wat gortig voor een snelle trip. In Trier wel nog iets deftig gevonden. Je kan daar ook wat shoppen enzo, gaat de dochter leuk vinden. 't Is dus half citytrip, half Moesel bezoeken. Moet wat evenwicht vinden.

het weerbericht ziet er alvast niet fameus uit hé voor het verlengde weekend..Ik heb pas recent geboekt en vond niet meer direct veel andere hotels met kamers van 4 aan redelijke prijzen. Bepaalde hotels gingen naar 600 euro per nacht, vind ik wat gortig voor een snelle trip. In Trier wel nog iets deftig gevonden. Je kan daar ook wat shoppen enzo, gaat de dochter leuk vinden. 't Is dus half citytrip, half Moesel bezoeken. Moet wat evenwicht vinden.

het weerbericht ziet er alvast niet fameus uit hé voor het verlengde weekend..
mja hotel is reeds betaald, we hebben alvast al naar de bib geweest om gezelschapspelletjes , en zullen veel in de horeca moeten zitten vrees ik
amper 11 graden zeg. ik ga zelfs mijn winterjas moeten mee doen.
Heel mooie streek. Burg Eltz is gemakkelijk te bereiken na een mooie wandeling. Als je er rustig wil rondwandelen ga je best rond openingstijd. De kastelen in Beilstein, Cochem en Bernkastel vragen een beetje klimwerk maar dat is doenbaar en de kastelen zijn mooi onderhouden en bieden prachtige uitzichten.hier aant denken om met het hemelvaart weekend es naar COCHEM te gaan,
chatGPT:
De Kastelenroute nabij Cochem
- Reichsburg Cochem(Cochem): Begin je dag bij dit imposante kasteel dat boven de stad uittorent. Het biedt een prachtig uitzicht over de Moezel en heeft dagelijks rondleidingen.
- Tip: Gebruik de shuttlebus (lijn 701) vanuit het centrum als je de steile wandeling wilt overslaan.
- Burg Metternich (Beilstein): Rijd stroomopwaarts naar Beilstein, ook wel de 'Doornroosje van de Moezel' genoemd. De ruïne van Burg Metternich biedt een van de mooiste panoramische uitzichten over de beroemde bocht in de rivier.
- Burg Eltz(Wierschem): Dit kasteel ligt in een zijdal verscholen in het bos en wordt vaak beschouwd als het mooiste van Duitsland. Het is nooit vernietigd en nog steeds in bezit van de oorspronkelijke familie.
- Bereikbaarheid: Parkeer op de officiële parkeerplaats en maak de 15 minuten durende wandeling door het bos of neem de pendelbus.
- Burg Thurant (Alken): Een unieke burcht met twee markante torens, gebouwd op de resten van een Romeins castrum. Het kasteel is omringd door wijngaarden en ademt een authentieke middeleeuwse sfeer uit
Iemand die streek al es gedaan? is het gezellig wandelen, met veel horeca gelegenheden? Kan je er makkelijk je auto kwijt?
en zijn die kastelen makkelijk te bezoeken, of vereist het nogal wat klim werk?

Welke weekdag? Geen ervaring met Hamburg specifiek maar ik ga spreken uit mijn ervaring met Duitsland in het algemeen. Dat is dat rijden op vooral maandagen en vrijdagen te mijden zijn. Zeker de maandag voormiddag en vooral de vrijdagnamiddag. In Duitsland is het dikwijls al eens gedaan dat men in de week dichtbij het werk overnacht en in het weekend naar huis trekt (ik had een Duitse collega die zo elke week 400km enkel deed) en dat maakt die momenten wel wat drukker. Ik vind persoonlijk de dinsdag of de donderdag het aangenaamst rijden.Deze zomer rijden we naar Zweden met kinderen. Onderweg een overnachting iets voor Hamburg. Bedoeling is om dan via de Fehmarnbelt naar Denemarken te rijden (ferry Puttgarden - Rodby) en dan verder via de Oresund naar Zweden.
Hamburg is een notoir hellhole qua files en de eeuwigdurende baustelle zijn ook altijd een filefeestje. Met drie kinderen op de achterbank wil ik die maximaal vermijden. Qua vertrekuur 's morgens zijn we wel wat flexibel, dus vroeg ik mij af wat het ideale moment is om de doortocht door Hamburg te doen? Ik herinner mij een tiental jaar terug een doortocht in de voormiddag met geen kat op de baan, ik denk na de ochtendspits en voor de grote meute vakantiegangers maar weet het niet meer zeker, en zou graag dat scenario herhalen.
Gaat over een weekdag begin augustus.
Dinsdagochtend. Maandag is het de rit België -> Hamburg. Ik plan die te doen via de A31-A28 (Meppen - Oldenburg). Wat langer in afstand maar véél rustiger rijden. Bremen zal wel nog een knelpunt zijn.Welke weekdag?