Dunkin' Donuts

• Onderwerp starter Onderwerp starter Agony
  • Startdatum Startdatum

Agony

Well-known member
Net gezien dat er in Gent een Dunkin' Donuts vestiging is, met serieuze wachtrij. Wat maakt dit zo speciaal?

Shake Shack is nog beter ;)
Grappig genoeg eet ik graag donuts maar zelfs in de VS nog nooit naar een dunkin donuts geweest.
O ja, aan de Brooklyn Bridge. Dat was het laatste middagmaal in NY voor mijn vrouw en ik het vliegtuig terug moesten nemen. Dat was inderdaad heel goed. In 'n Out is ook goed.
Enkel in Antwerpen zeker? Alex Agnew had die ook al enkele keren vermeld in zijn podcast.
Ik dacht van wel. De milkshake met stukjes crispy bacon is een aanrader.

Waarom stond er een gigantische rij toen Starbucks open ging? Hype (want voor de kwaliteit hoef je het niet te doen).

Er is een DD in Capellen (Luxemburg), ik stop daar wel eens voor een vettige hap op doorreis naar het zuiden (nadat de dieselstoof goedkoop volgetankt is). Is nu niet echt iets speciaal aan, gewoon... een donut, met speciale glazuur, of gevuld met confituur.

9pn.gif

Net gezien dat er in Gent een Dunkin' Donuts vestiging is, met serieuze wachtrij. Wat maakt dit zo speciaal?
Best donuts ever.

België loopt steeds achter als het op Amerikaanse ketens afkomt. We hebben nog maar vrij recent een Burger King of een Starbucks en een KFC, stel u voor.

Het gaat wss nog 20 jaar duren tegen dat we een "Shake Shack" krijgen, dat zijn veromd goeie hamburgers. Kheb ze leren kennen in New York, maar ze zijn in Europa niet aanwezig met uitzondering van Londen en Istanbul. M'n eerstvolgende cityrip na Corona kun je dus al raden.

België loopt steeds achter als het op Amerikaanse ketens afkomt. We hebben nog maar vrij recent een Burger King of een Starbucks en een KFC, stel u voor.
Starbucks is hier toch al een tijdje hoor:
Op 16 augustus 2008 ging de eerste vestiging van Starbucks open in de vertrekhal op Brussels Airport.
Ik snap de hype niet helemaal. Waarom zouden die ketens uit de USA perse naar hier moeten komen? Er zijn hier zat goeie tentjes om te eten. Ware het niet van zelfstandigen of kleine ketens. Met die grote zaken gaat toch een stuk originaliteit zoek. Over de werksfeer en laagbetaalde arbeid spreek ik me nog niet uit.

Starbucks is hier toch al een tijdje hoor:

Ik snap de hype niet helemaal. Waarom zouden die ketens uit de USA perse naar hier moeten komen? Er zijn hier zat goeie tentjes om te eten. Ware het niet van zelfstandigen of kleine ketens. Met die grote zaken gaat toch een stuk originaliteit zoek. Over de werksfeer en laagbetaalde arbeid spreek ik me nog niet uit.
Ik ben van Dendermonde, Brussel is wat ver.. Het is deels hype ja. Maar die kleine zelfstandigen zijn met hun speciallekes pas begonnen dankzij de Starbucks hype. Voor Starbucks had je in Gent enkel Mokabon dat wat gekend was als koffiezaak, nu zijn het er overal.

Of neem nu de Ben&Jerry's winkels. In New York had je dat her en der, maar hier? Nope ongekend allemaal. Ze kiezen eerst voor landen die graag consumeren. Wij potten graag ons geld in een spaarrekening om huizekes te komen, veel geld om voor leuke dingen te spenderen hebben we niet. Consumptie ligt laag in België. Ik vermoed dat dat de reden is waarom het lang duurt eer ze naar hier komen. Ook het gebrek aan ondernemerschap in België zal wellicht wel meespelen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan