Dutch Travel Maniac

En zo is dus ook alles gezegd over dat kanaal, vind ik. De ware aard (racistische, polariserende boodschappen brengen op een weinig verdoken manier) komt altijd bovendrijven.

Hetgeen mogelijks nog ironischer is, is dat de hooligans van Cracovia en Wisła Kraków (allebei uit Krakau of course) meer met elkaar in de clinch liggen om alfa dog te zijn in de lokale drugshandel, dan over de voetbal.

Dus, wat concluderen we? Als je uw gezicht geblurd wil hebben in zijn video's. dien je te voldoen aan deze beschrijving:
- hooligan
- drugs dealen
- publiek alcohol nuttigen
- ontzettend schunnige liedjes zingen

Dan wordt het verzoek zeker ingewiligd.

De commentaren gelezen eronder?

;)
Ik zie daar driesje Van Langenhove reageren, en ik vermoed toch vooral veel van zijn sympathisanten. Wat voor mij toch genoeg zegt. :) Onzen Hollandse reismaniak kon het ook niet laten. Goed ja, dat is ook die mensen hun verdienmodel hè. ;)

Lijken mij nu niet de meest neutrale en geloofwaardige bronnen als het over veiligheid in grootsteden gaat. Laat staan dat die mensen ooit al iets met enige nuance te gaan benaderen. ;)

Waarom zou je u daarmee bezig houden. Compleet onverifieerbare comments die van eender wie (of wat) kunnen komen. Je gaat je informatie toch ook niet uit de HLN comment sectie halen? Of wel...
Uiteraard, alle 800 racisten, van de eerste tot de laatste. Dat, of betaald door het VB.

Ik zie daar driesje Van Langenhove reageren, en ik vermoed toch vooral veel van zijn sympathisanten. Wat voor mij toch genoeg zegt. :) Onzen Hollandse reismaniak kon het ook niet laten.
Dat die nitwit er op reageert, was te verwachten. Maar ook gewoon veel mensen die in onze leuke hoofdstad wonen, die het elke dag live mogen ervaren

Uiteraard, alle 800 racisten, van de eerste tot de laatste. Dat, of betaald door het VB.
Of een groot deel van die 800 mensen die ook moeite hebben met nuance en het kaderen van problemen in Brussel? Of iets te makkelijk meegaan in die onnozel filmpjes van oa die Dutch Travel Maniak. Er zijn alvast een paar Vlaams Blok “politiekers” meteen opgesprongen, en er zijn duidelijk een hoop van hun volgelingen hun gevolgd in de comment sectie.

En voor de duidelijkheid, er zijn problemen in onze hoofdstad. Maar die filmpjes hebben 0 journalistieke waarde, en worden terecht door de VRT bekritiseerd.

Dat die nitwit er op reageert, was te verwachten. Maar ook gewoon veel mensen die in onze leuke hoofdstad wonen, die het elke dag live mogen ervaren
Dat is net het hele probleem. Het is nu eenmaal niet zwart-wit. In Brussel (en andere grote steden) zijn er zeker grote problemen, alleen doen deze filmpjes je geloven dat je in elke hoek van Brussel een mes tussen je ribben krijgt geduwd. Je kunt net zo goed een dag in Brussel rondwandelen zonder problemen te krijgen met iemand. Door alleen maar de slechte kant te laten zien (al dan niet op een uitlokkende manier) is dit gewoon framing. Hierdoor willen ze een beeld creëren (uiteraard voor de likes en het geld) dat ook niet de realiteit is.

Imo zijn dit soort filmpjes niet meer of minder hetzelfde als de typische "doe je eigen onderzoek" gevallen.

Imo zijn dit soort filmpjes niet meer of minder hetzelfde als de typische "doe je eigen onderzoek" gevallen.
Hier wil ik toch even op inpikken :)
Persoonlijke ervaringen in Brussel: 2x overvallen toen ik er werkte, dus "dat valt nog mee"
Heeft er ook misschien wel iets met te maken dat ik breed ben dus niet het makkelijkste slachtoffer lijk? Dunno

Ervaringen van vrienden/vriendinnen:

Hoeveel tekens mag ik hier gebruiken?
En dat gaat van mijn ex vriendin (die in Halle woont, maar wel regelmatig in Brussel moest zijn) tot vrienden uit Zuid Amerika die op bezoek kwamen en per se Brussel wilden zien, tot een ex collega die neergestoken is in Molenbeek, Rue Jean Baptiste Lecock dacht ik, omdat hij zijn geld nie wou afgeven.

En nee, dat is niet in elke hoofstad nee, dat jullie dat niet willen inzien, is een spijtig zaak. Maar komt hopelijk nog wel.

Persoonlijke ervaringen in Brussel: 2x overvallen toen ik er werkte, dus "dat valt nog mee"
Heeft er ook misschien wel iets met te maken dat ik breed ben dus niet het makkelijkste slachtoffer lijk? Dunno

En dat gaat van mijn ex vriendin (die in Halle woont, maar wel regelmatig in Brussel moest zijn) tot vrienden uit Zuid Amerika die op bezoek kwamen en per se Brussel wilden zien, tot een ex collega die neergestoken is in Molenbeek, Rue Jean Baptiste Lecock dacht ik, omdat hij zijn geld nie wou afgeven.

En nee, dat is niet in elke hoofstad nee, dat jullie dat niet willen inzien, is een spijtig zaak. Maar komt hopelijk nog wel.
Bedankt om mijn punt te bevestigen.

Jij probeert er een "jullie ontkennen alles" gevalletje ervan te maken. Helemaal zwart-wit, want dat discussieert natuurlijk makkelijker, dus begrijpelijk, maar niet helemaal wat ik in ieder geval gezegd heb. Ik zeg nog letterlijk dat er problemen zijn in veel steden (niet elke stad). Ik zeg ook nergens dat Brussel de veiligste stad is of eender wat, ik zeg alleen dat die filmpjes ook niet de realiteit weergeven, want zo lijkt het alsof je letterlijk op elke hoek in Brussel je niet meer veilig bent.

Mijn vrouw werd altijd betast in Leuven tijdens haar studententijd, tijdens het uitgaan. Als zij dat zou filmen en verspreiden, zou je ook kunnen zeggen dat Leuven zeer onveilig is en je steeds betast wordt.

Het punt dat mensen hier maken is dat Brussel zeker problemen heeft maar dat die bijlange niet zo algemeen en overdreven zijn als enkele "content makers" die hier geld aan verdienen willen laten uitschijnen. Dat er zelfs een discussie moet gevoerd worden over hoe sensationele video's met als doel geld binnen te brengen misschien geen objectieve bron van informatie zijn is toch absurd? Ik snap ook niet waarom jij hier de discussie verlegt alsof er dan wordt gezegd dat er geen wolkje aan de lucht is?

Ook meer dan genoeg ervaring met Brussel, en vele vrienden die er graag wonen. Van mijn studententijd tot nu studeer of werk ik er. Op zondag gaan we soms naar het centrum wat eten. Allemaal zo geen dramatische verhalen hoor, persoonlijk zelfs geen enkel. Maar ja, ik zal nog breder zijn zeker. :sarcastic: Hoe de vrouwen van 60 kg die ik ken er al 10+ jaar wonen geen idee.

En neen, ik zeg niet dat Brussel hetzelfde is als een dorp in de polders, en zeker niet dat het goed bestuurd wordt. Maar grote delen zijn perfect ok hoor. Wat men graag doet in dit soort discussies, of in sensationele filmpjes, is rotbuurten zoals rond het Zuidstation of nu ook het Noordstation gaan extrapoleren naar heel de stad. En in een adem door is dat natuurlijk allemaal door de bruin mannen hé. Dat we in dit land met een huizenhoog probleem zitten van drugscriminaliteit en zowat de Europese draaischijf zijn van cocaïne wordt daarbij vergeten. Terwijl dat zeker de moordcijfers al grotendeels verklaart.

Het punt dat mensen hier maken is dat Brussel zeker problemen heeft maar dat die bijlange niet zo algemeen en overdreven zijn als enkele "content makers" die hier geld aan verdienen willen laten uitschijnen. Dat er zelfs een discussie moet gevoerd worden over hoe sensationele video's met als doel geld binnen te brengen misschien geen objectieve bron van informatie zijn is toch absurd? Ik snap ook niet waarom jij hier de discussie verlegt alsof er dan wordt gezegd dat er geen wolkje aan de lucht is?

Ook meer dan genoeg ervaring met Brussel, en vele vrienden die er graag wonen. Van mijn studententijd tot nu studeer of werk ik er. Op zondag gaan we soms naar het centrum wat eten. Allemaal zo geen dramatische verhalen hoor, persoonlijk zelfs geen enkel. Maar ja, ik zal nog breder zijn zeker. :sarcastic: Hoe de vrouwen van 60 kg die ik ken er al 10+ jaar wonen geen idee.

En neen, ik zeg niet dat Brussel hetzelfde is als een dorp in de polders, en zeker niet dat het goed bestuurd wordt. Maar grote delen zijn perfect ok hoor. Wat men graag doet in dit soort discussies, of in sensationele filmpjes, is rotbuurten zoals rond het Zuidstation of nu ook het Noordstation gaan extrapoleren naar heel de stad. En in een adem door is dat natuurlijk allemaal door de bruin mannen hé. Dat we in dit land met een huizenhoog probleem zitten van drugscriminaliteit en zowat de Europese draaischijf zijn van cocaïne wordt daarbij vergeten. Terwijl dat zeker de moordcijfers al grotendeels verklaart.
Het punt dat mensen hier maken is dat Brussel zeker problemen heeft maar dat die bijlange niet zo miniem en zelden voorkomen als vele posters hier willen laten uitschijnen.

Het punt dat mensen hier maken is dat Brussel zeker problemen heeft maar dat die bijlange niet zo miniem en zelden voorkomen als vele posters hier willen laten uitschijnen.
Onzin. Het topic gaat over YT-filmpjes en daarop wordt gereageerd dat het over sensatie en geld gaat en dat is blijkbaar een probleem voor bepaalde leden hier die blijkbaar dit soort filmpjes als informatiebron willen gebruiken.

Onzin. Het topic gaat over YT-filmpjes en daarop wordt gereageerd dat het over sensatie en geld gaat en dat is blijkbaar een probleem voor bepaalde leden hier die blijkbaar dit soort filmpjes als informatiebron willen gebruiken.
Nee toch niet.

Die "bepaalde leden" zien dat het de verkeerde kant uitgaat in Brussel, daar heb ik geen Dutch maniac of consoorten voor nodig als informatiebron. Dat wist ik 10j geleden al toen ik er werkte, en voor zover ik weet, bestond er nog geen Dutch maniac toen.

Terug
Bovenaan