Dutch Travel Maniac

. En ik vind het ook goed dat hij beelden durft maken over die asielcentra en zich niet met een kluitje in het riet laat sturen. En ok deze migranten zullen zeker niet altijd het luxeleven hebben dat sommige denken maar het toont wel hoeveel geld er tegen aan wordt gegooid en dat mag het grote publiek ook weten.
Ik vind het eerlijk gezegd verontrustend dat hij beelden wil gaan maken in een asielcentrum en snap niet goed hoe iemand daar ook maar een seconde voorstander van kan zijn of welke meerwaarde het zou bieden in het maatschappelijk debat. Wat je uit het oog verliest is dat een asielcentrum een collectieve opvang is en door de wet wordt beschouwd als een woning voor de asielzoekers. Als je stelt dat je het goed vindt dat hij bijvoorbeeld in Ter Apel wil binnendringen om beelden te maken zeg je basically dat eender welke youtuber voor eender welk narratief bij jou mag binnenvallen in huis om daar te filmen hoe je leeft zonder jouw toestemming? Zelfs de flikken mogen dat niet maar DTM zou dat wel mogen om (nogmaals) een bepaald narratief te ondersteunen?
Je zou het toch ook niet OK vinden moest een youtuber een vluchthuis voor vrouwen willen binnendringen met een camera om daar de omstandigheden te filmen of het soort van begeleiding in beeld te brengen ? Je snapt toch hopelijk ook dat zulke roekeloze acties de veiligheid van die vrouwen in het gedrang zou kunnen brengen? Wat geldt voor die vrouwen in dat opvanghuis geldt ook voor de bewoners van een asielcentrum. Maar dat past niet in het riedeltje dat alle asielzoekers gelukzoekers zijn dus daar wordt door deze types als DTM geen rekening mee gehouden.
Ohja en als je wil weten hoeveel geld de opvang kost, check dan toch gewoon de officiële websites van FEDASIL, DVZ en CGVS. Die publiceren ieder jaar wel jaarrapporten waar alle cijfertjes net in opgelijst zijn . Met alle respect maar DTM lijkt me nu niet direct het boekhouderstype dus ik zie niet in waarom we hem nodig hebben om financiele informatie (die gewoon openbaar is) te exposen .

Ik denk ook niet dat het DTM te doen is om de privacy van die asielzoekers te schenden maar wel om deze asielcentra eens in beeld te brengen. Waarom zou dit niet mogen? Het wordt uiteindelijk gefinancierd met belastingsgeld. Dan mogen mensen van mij ook weten wie daar zit, hoe de mensen zich gedragen en hoe de woonomstandigheden zijn. Als iemand in mijn huis wil komen filmen omdat hij of zij denkt dat dit op een of andere manier maatschappelijk van belang is mag dat van mij. Ik heb niks te verbergen.

Ik denk ook niet dat het DTM te doen is om de privacy van die asielzoekers te schenden maar wel om deze asielcentra eens in beeld te brengen. Waarom zou dit niet mogen? Het wordt uiteindelijk gefinancierd met belastingsgeld. Dan mogen mensen van mij ook weten wie daar zit, hoe de mensen zich gedragen en hoe de woonomstandigheden zijn. Als iemand in mijn huis wil komen filmen omdat hij of zij denkt dat dit op een of andere manier maatschappelijk van belang is mag dat van mij. Ik heb niks te verbergen.
Je moet toch zelf ook beseffen dat die twee niet samen te brengen zijn? Privacy in hun woning (want dat is zo'n opvangcentrum nu eenmaal) kan je toch echt niet door een Youtuber laten schenden? Je mag nu aan gelijk welke kant van het politieke spectrum staan, enige zin voor realiteit gaat dat tegenhouden.
Roep dan op z'n minst op tot een duidelijke reportage door een mediabedrijf of vanuit de overheid zelf. Zo'n marginale youtuber die enkel likes wil halen, gaat nooit de werkelijkheid laten zien.

Hij laat toch ook de migranten zien die op straat slapen? Die worden niet weggeblurd. Hij laat deze mensen ook aan het woord en geeft ze vaak nog erkenning door "good guy" te zeggen. En dat hij iets zegt over dat PVDA-hoofdkwartier maakt niet eens iets uit in het grote verhaal. Het is Europa die ons deze massamigratie opdringt, niet PVDA. Ik stem rechts maar vind het tegelijk ook goed dat er opgekomen wordt voor LGTBQ-rechten en aan een regenboogvlag erger ik mij niet. Het gaat erom dat hij bepaalde wijken in Europese steden in beeld brengt die totaal verloederd zijn, onherkenbaar herschapen zijn door allerlei louche winkels en waar je geen enkele autochtoon meer aantreft en dat zegt genoeg over de gevolgen van de massamigratie. En die beelden zijn niet getruckeerd, deze zijn echt. En ja hij kan tonen wat hij wil maar de mensen die hem naroepen, bedreigen en proberen te bestelen of oplichten zijn geen acteurs, maar echte mensen. En te bedenken dat hij dan nog een stoere kerel met tattoes.

Ik moet er persoonlijk niet aan denken wat er gebeurt als je daar als (jonge) vrouw gaat rondlopen want dan ben je toch doodgewoon een vogel voor de kat? Ik vind het goed dat hij het in beeld brengt want in de meeste van deze wijken zou ik niet eens durven rondlopen en al zeker niet alleen. En ik vind het ook goed dat hij beelden durft maken over die asielcentra en zich niet met een kluitje in het riet laat sturen. En ok deze migranten zullen zeker niet altijd het luxeleven hebben dat sommige denken maar het toont wel hoeveel geld er tegen aan wordt gegooid en dat mag het grote publiek ook weten. Wanneer er in een stad niet veel gebeurt of het is toch een positiever verhaal dan verwacht zegt Dutch Maniac dit ook op het einde van zijn video. Hij is overduidelijk een rechts persoon maar de conclusies die hij trekt vind ik persoonlijk nog correct en niet overdreven extreem rechts.
mijn vrouw loopt daar elke dag rond, en die heeft daar weinig tot geen problemen.
Ook is op elke 100m politie in Antwerpen.
Dat is hier met voorsprong de veiligste grootstad van Belgie denk ik.

Je moet toch zelf ook beseffen dat die twee niet samen te brengen zijn? Privacy in hun woning (want dat is zo'n opvangcentrum nu eenmaal) kan je toch echt niet door een Youtuber laten schenden? Je mag nu aan gelijk welke kant van het politieke spectrum staan, enige zin voor realiteit gaat dat tegenhouden.
Roep dan op z'n minst op tot een duidelijke reportage door een mediabedrijf of vanuit de overheid zelf. Zo'n marginale youtuber die enkel likes wil halen, gaat nooit de werkelijkheid laten zien.
De overheid houdt reportages net tegen, want die asielcentra en hoe dit wordt bekostigd en wat er allemaal gebeurd zijn voer voor de de doofpot. Als je laat zien hoeveel geld er wordt aan uitgegeven krijg je volgens mij rellen. Hetgeen nu al aan het gebeuren is in Engeland waar de bevolking in opstand aan het komen is.

De overheid houdt reportages net tegen, want die asielcentra en hoe dit wordt bekostigd en wat er allemaal gebeurd zijn voer voor de de doofpot. Als je laat zien hoeveel geld er wordt aan uitgegeven krijg je volgens mij rellen. Hetgeen nu al aan het gebeuren is in Engeland waar de bevolking in opstand aan het komen is.
Ik denk dat je toch minder X posts en rare influencers ga moeten beginnen geloven.

Die cijfers zijn toch te vinden met 1 minuut google? Iedereen kan dat vinden, ik zie nog geen rellen.

mijn vrouw loopt daar elke dag rond, en die heeft daar weinig tot geen problemen.
Ook is op elke 100m politie in Antwerpen.
Dat is hier met voorsprong de veiligste grootstad van Belgie denk ik.
Mijn vader ging er jarenlang werken. Op een dag kwam hij terug thuis met zijn gezicht vol bloed. Hij was vol in het gezicht geslagen door een zwarte, zomaar zonder reden. Mijn vader is gewoon doorgelopen en snel de trein naar huis genomen. De politie had waarschijnlijk toch weinig kunnen doen. Een paar jaar later is hij op pensioen gegaan. Ik ben blij dat hij er niet meer werkt.

Ach kom jongens. Het is jammer dat je vader schijnbaar willekeurig een slag heeft gehad, maar wat heeft ten eerste de huidskleur er mee te maken en wat heeft dat nog te maken met het onderwerp van de topic? Als je dan trouwens geen aangifte gaat doen, tja...

Ik vind het toch maar vreemd hoor, ook die toespelingen op doofpotoperaties en al van dat. Hopelijk haal je dat ook niet allemaal van YouTube...

Een stad zonder politie, gaan ze in Deurne leuk vinden als Club Brugge op bezoek komt.
Gelukkig dat je vader niet aan een tankstation met de verkeerde voetbalclub-sjaal stond, @Dewdrop Dazzle of hij had in het ziekenhuis gelegen. Als we dan toch met complete random anekdotes gaan rondstrooien en daarop een hele groep mensen gaan afrekenen...

Ik ben geen voetbalkenner maar dat is 1 of 2 keer op een jaar?
Moet er daarom 24/24 7/7 op elke 100m politie aanwezig zijn? Ik denk het niet toch?

Ik dénk hé, maar ik herhaal, ik dénk dat @benjicroc niet létterlijk bedoelde dat er 24/7 om de 100 meter politie staat.
En RAFC speelt om de twee weken thuis, en hoe dat die momenteel spelen, is elke wedstrijd een risicomatch... En als RAFC niet thuis speelt, speelt Beerschot 10 km zuidelijker een thuismatch. Dus elke week wel problemen in´t Stad (of haar districten in´t geval van RAFC).

Ik heb één stukje zien passeren waarbij het op de Turnhoutsebaan met een handelaar staat die praten. Maakt een opmerking over hoe het toch kan dat hij de enige blanke man is die daar daar rond loopt. Ondertussen passeert er een blanke vrouw met buggy achter hem en iets later nog een blanke man. Topjournalistiek man, echt. Meer tijd ga ik daar niet in steken.

Heb het op een 2e scherm in de achtergrond wat bekeken. Buiten het feit dat hij zelf wat ruzie zoekt en dan uiteindelijk gevonden heeft is er toch helemaal niets aan de hand?

Ongeacht wat je politieke voorkeuren zijn, zijn de beelden die dergelijke influencers maken toch meer dan alarmerend. Sommige Europese steden lijken wel volledig vervallen in een soort van zombiestaat. Je ziet er geen enkele autochtoon meer, overal vuilnis, dreigende jongeren in pufferjasjes op e-steps, drugsverslaafden in comateuze staat langs de wegen, marginale daklozen in tentjes of dekens aan de in-en uitgangen van de stations, grote groepen moslims in traditionele gewaden aan het bidden midden op straat, asielcentra die worden verborgen gehouden voor het publiek... Pfff... wat een trieste wereld waar we in leven. Vooral de beelden uit Engeland, Parijs en sommige Duitse steden zijn meer dan shockerend. Ik vind het net goed dat dit getoond kan worden aan de buitenwereld. De marginaliteit en verpaupering lijken de laatste jaren exponentieel toe te nemen. Europa en zijn cultuur in vrije val.

Het spijtige is natuurlijk dat dat letterlijk is wanneer je treinstations buitenkomt.

Maar natuurlijk dat origineel filmpje is 20minuten van de 23 minuten in Rue d'Aerschot. 1 straat.. Waar de illegalen naar de prostituees kijken en waar er wel drugsdealers actief zijn. Waar ongevraagd filmen sowieso problemen levert, je moet nooit ongevraagd filmen in zo'n plek. Dat gaat overal in gelijk welk werelddeel uiteindelijk resulteren in een pak slaag.

Laatste scene is Brussel-centraal waar er dan niks gebeurt. Kalm gesprek.

Het is nogal "overdreven" om Rue d'Aerschot te representeren als representatie van de hoofdstad. Die is niet eens Rue de Brabant opgelopen een straat verder. Dat is een heel multiculturele winkelstraat maar daar zie je de illegalen en de dealers niet. Dus daar kan hij niemand echt uit zijn kot lokken :p.

Laatst bewerkt:
Ik heb één stukje zien passeren waarbij het op de Turnhoutsebaan met een handelaar staat die praten. Maakt een opmerking over hoe het toch kan dat hij de enige blanke man is die daar daar rond loopt. Ondertussen passeert er een blanke vrouw met buggy achter hem en iets later nog een blanke man. Topjournalistiek man, echt. Meer tijd ga ik daar niet in steken.
Waar zie jij dan die blanke vrouw en blanke man? Ik zie die nergens. Je bedoelt een vrouw die geen hoofddoek opheeft?

1771428751756.png

En de blanke man komt rond 17:48 voorbij maar kreeg ik ni deftig gescreencapped.
Edit: en vlak na de vrouw vd screen loopt er een vrouw de andere richting uit waarvan ik vrij zeker ben dat ze ook geen kleurtje heeft. Of het moet haar geblondeerd haar zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan