FloresMagon161
Member
Ik vind het eerlijk gezegd verontrustend dat hij beelden wil gaan maken in een asielcentrum en snap niet goed hoe iemand daar ook maar een seconde voorstander van kan zijn of welke meerwaarde het zou bieden in het maatschappelijk debat. Wat je uit het oog verliest is dat een asielcentrum een collectieve opvang is en door de wet wordt beschouwd als een woning voor de asielzoekers. Als je stelt dat je het goed vindt dat hij bijvoorbeeld in Ter Apel wil binnendringen om beelden te maken zeg je basically dat eender welke youtuber voor eender welk narratief bij jou mag binnenvallen in huis om daar te filmen hoe je leeft zonder jouw toestemming? Zelfs de flikken mogen dat niet maar DTM zou dat wel mogen om (nogmaals) een bepaald narratief te ondersteunen?. En ik vind het ook goed dat hij beelden durft maken over die asielcentra en zich niet met een kluitje in het riet laat sturen. En ok deze migranten zullen zeker niet altijd het luxeleven hebben dat sommige denken maar het toont wel hoeveel geld er tegen aan wordt gegooid en dat mag het grote publiek ook weten.
Je zou het toch ook niet OK vinden moest een youtuber een vluchthuis voor vrouwen willen binnendringen met een camera om daar de omstandigheden te filmen of het soort van begeleiding in beeld te brengen ? Je snapt toch hopelijk ook dat zulke roekeloze acties de veiligheid van die vrouwen in het gedrang zou kunnen brengen? Wat geldt voor die vrouwen in dat opvanghuis geldt ook voor de bewoners van een asielcentrum. Maar dat past niet in het riedeltje dat alle asielzoekers gelukzoekers zijn dus daar wordt door deze types als DTM geen rekening mee gehouden.
Ohja en als je wil weten hoeveel geld de opvang kost, check dan toch gewoon de officiële websites van FEDASIL, DVZ en CGVS. Die publiceren ieder jaar wel jaarrapporten waar alle cijfertjes net in opgelijst zijn . Met alle respect maar DTM lijkt me nu niet direct het boekhouderstype dus ik zie niet in waarom we hem nodig hebben om financiele informatie (die gewoon openbaar is) te exposen .

.