Dutch Travel Maniac

Zo'n kerel wijst dan wel op een aantal zeer pertinente grootstedelijke problemen en puur op buikgevoel zou ik ook met een grove borstel door die "ruige buurten" willen gaan en schoon schip maken (en die drugsdealende amokmakers met de knuppel te lijf gaan) maar de praktijk is uiteraard zo simpel niet. Die Nederlander is ook nogal provocatief en verbaal agressief, wat reactie oplevert en dat is exact zijn bedoeling.

Ondanks of misschien dankzij zijn provocatief gedrag krijgt hij niet op zijn bek.

Wie werkt zich in godsnaam door zo'n clip van een uur ... ?

goh, ik prefereer iets unedited dan een raging hollander die zit te provoceren op 20min tijd :p

Dien Lapierre is nog vrij kalm en zit niet te provoceren.
Die "Sabbatical" is nog altijd meer een travel channel.

De grap is natuurlijk dat Rue d'Aerschot lang niet de ergste buurt is in Brussel maar visueel is het wel de meest interessante in dat opzicht. De rosse buurt, Massa's illegalen en daklozen zitten daar te kamperen om naar de hoertjes te kijken, de slechte straten en ronduit lelijke buurt,... Dat brengt animo tegenover Brussel-Zuid. Daar heb je de roze lichtjes niet :p. Dat is minder cool.

Hij probeert de realiteit in West-Europa over te brengen naar de mensen die nog oogkleppen op hebben. Wat is daar geen belangrijke nieuwswaarde aan? Ik heb een tijd aan het Noord-Station van Brussel gewerkt en ik kan je zeggen dat een hoop ex-collega's bedreigd en bestolen zijn daar door deze onbenullen. Dus wat sommigen hier zeggen dat hij het uitlokt is total bs. Je mag toch verwachten dat je in Europa zonder gevaar naar een station kan wandelen, zelfs al film je jezelf en de omgeving? Dat daar wat marginalen specifiek in beeld komen, is omdat ze zelf de aandacht trekken van de filmer door hem agressief te benaderen.
Dit is toch evenveel "realiteit" als die onnozele filmpjes waarin ze vragen gaan stellen aan mensen op straat om dan conclusies te maken over het hele land? "Amerikanen zijn dom, want ze weten niet eens wat de hoofdstad van Frankrijk is!!" Eerst zorg je ervoor dat je op een plek staat waar de kans het grootst is om prijs te hebben, dan maak je de opstelling en hele context zo dat het niet anders kan en die knip je er rond uit. En alles waar niks speciaals gebeurt, komt er uiteraard niet in.

Nee, dit zijn puur filmpjes die één nut dienen, en dat is niet informeren. Clicks, views en zo veel mogelijk woede van alle kanten, zodat er nog meer clicks en comments komen. Ze worden betaald per keer dat iets bekeken wordt, en als je comment, blijft dat maar lopen.

Dit is toch evenveel "realiteit" als die onnozele filmpjes waarin ze vragen gaan stellen aan mensen op straat om dan conclusies te maken over het hele land? "Amerikanen zijn dom, want ze weten niet eens wat de hoofdstad van Frankrijk is!!" Eerst zorg je ervoor dat je op een plek staat waar de kans het grootst is om prijs te hebben, dan maak je de opstelling en hele context zo dat het niet anders kan en die knip je er rond uit. En alles waar niks speciaals gebeurt, komt er uiteraard niet in.

Nee, dit zijn puur filmpjes die één nut dienen, en dat is niet informeren. Clicks, views en zo veel mogelijk woede van alle kanten, zodat er nog meer clicks en comments komen. Ze worden betaald per keer dat iets bekeken wordt, en als je comment, blijft dat maar lopen.
Nogmaals, een groot station in onze hoofdstad zou veilig moeten zijn voor iedereen. Dat is geen plaats waar hij het gaat zoeken, maar een plaats waar veel toeristen en mensen die moeten gaan werken dagelijks passeren. Ik heb er ook gewerkt en weet maar al te goed hoe grillig die coté is. Ben er zelf al achtervolgd geweest tot ik de toegangspoortjes van m'n werk doorging en elke collega had wel een verhaal wat ze daar meegemaakt hadden.

Ik denk niet dat die filmpjes nodig zijn om woede te creëren over de achteruitgang van West-Europa door dat tuig... Een groot deel van de mensen is het al lang beu en die zijn blij dat er alternatieve media zijn waar zo'n zaken getoond worden, omdat het op de traditionele media vaak met de mantel der liefde wordt bedekt of gewoon niet getoond wordt.

Het gaat altijd over views bij media, ook de traditionele. Maar dat wil niet zeggen dat alles opeens gelogen is. Het is inderdaad iets overdreven, want hij wordt sneller agressief aangesproken of aangevallen dan andere mensen net door die camera, maar ook dat toont net een probleem aan. Waar gaan we naartoe als Afrikanen Europeanen gaan dicteren dat ze niet mogen filmen in Europese steden? Hij filmt zichzelf en de omgeving, dus ik zie het probleem niet. Als je hier wil leven, integreer dan in plaats van het uitschot uit te hangen.

Allez komaan zeg, het is al meermaals gezegd dat je geen andere mensen herkenbaar mag filmen zonder toestemming dus ja ze hebben alle recht om dit te zeggen.

En dat is hier ook al ontkracht... Hij filmt de omgeving en het heeft daarbovenop nieuwswaarde.
Er is helemaal niets ontkracht. Nieuwswaarde? Ik heb nog niemand de nieuwswaarde van deze beelden zien aantonen.
En hij brengt bij momenten duidelijk mensen herkenbaar in beeld (op sommige beelden zie je enkel die mensen) dus helemaal niet de omgeving. Jouw post heeft evenveel inhoud en nieuwswaarde als de filmpjes van dienen dude

Nieuwswaarde... aub zeg.
Nieuwswaarde? Ik heb nog niemand de nieuwswaarde van deze beelden zien aantonen.
De verloedering/vervreemding van onze West-Europese steden door te hoge instroom van buitenlanders? Tja voor jullie blijkbaar een fait-divers, maar ik vind dat niet.
Eerst zorg je ervoor dat je op een plek staat waar de kans het grootst is om prijs te hebben, dan maak je de opstelling en hele context zo dat het niet anders kan en die knip je er rond uit. En alles waar niks speciaals gebeurt, komt er uiteraard niet in.
Dit kan je letterlijk over elke video zeggen? Alles is een edit, toch? Heck, zelfs een fucking livestream toont niet wat er achter uw gat gebeurd.

Je hebt duidelijk geen enkel argument in te brengen tegen de inhoud, dus probeer je de videos maar in discrediet te brengen door de vorm aan te klagen.

Goh ja, er was ook femme de la rue wat basically eigenlijk hetzelfde deed en zo een mannen tonen gewoon de niet zo aangename kant van vele steden waar veel mensen last van hebben.
Aan de andere kant is het ook gewoon provocatie en wordt dat erger en erger. In het begin was het inderdaad gewoon met een camera rondlopen, nu is het ook vaak tegenspreken/stoer doen om reacties uit te lokken tja...

De verloedering/vervreemding van onze West-Europese steden door te hoge instroom van buitenlanders? Tja voor jullie blijkbaar een fait-divers, maar ik vind dat niet.

Dit kan je letterlijk over elke video zeggen? Alles is een edit, toch? Heck, zelfs een fucking livestream toont niet wat er achter uw gat gebeurd.

Je hebt duidelijk geen enkel argument in te brengen tegen de inhoud, dus probeer je de videos maar in discrediet te brengen door de vorm aan te klagen.
Ik heb het enkel over de inhoud, het enige stukje dat over de vorm gaat, is omdat het de inhoud bepaalt. Je kúnt dat over elke video op social media zeggen. Ik zou zelfs zeggen dat jij dat ook doet over veel social media posts, alleen niet over deze, omdat die past bij wat jij wilt horen of onderstreept zien. De definitie van confirmation bias.

Je kunt dat over elk filmpje op social media zeggen dat op deze manier geproduceerd wordt en waarvan de inhoud gecaterd wordt naar woede om views te genereren. Maar niet elk filmpje heeft ook alleen maar dat als basis. Een filmpje met echte nieuwswaarde heeft ook feiten en nagetrokken bronnen, conclusies en zinnige commentaar achter de beelden.

Ik vraag mij oprecht af of jij het mainstream nieuws uberhaupt wel volgt? Er wordt hier door een aantal mensen precies gedaan alsof de mainstream zwijgt hier in alle toonaarden over... dat de stationsbuurten van grote steden niet meteen de leukste beurten zijn is toch algemeen geweten? Er zijn genoeg verhalen over Brussel-Zuid, Brussel-Centraal, Astridplein voor Antwerpen-Centraal gepasseerd de laatste jaren.

Dit soort video's framen als "dan weten mensen tenminste hoe het écht zit!!1!1!!!11!"... Vertel mij aub wat de toegevoegde waarde is van dit soort content? Mensen weten echt wel zeer goed dat dat buurten zijn waar je beter niet komt tenzij je niet anders kan, dus wat exact wil men bereiken met dit soort content? Goed voor de influencer om wat easy clicks & likes te scoren binnen de eigen alt-right pipeline, meer niet.

Laatst bewerkt:
Ik vraag mij oprecht af of jij het mainstream nieuws uberhaupt wel volgt? Er wordt hier door een aantal mensen precies gedaan alsof de mainstream zwijgt hier in alle toonaarden over... dat de stationsbuurten van grote steden niet meteen de leukste beurten zijn is toch algemeen geweten? Er zijn genoeg verhalen over Brussel-Zuid, Brussel-Centraal, Astridplein voor Antwerpen-Centraal gepasseerd de laatste jaren.
Natuurlijk het riedeltje dat al jaren de ronde doet in bepaalde kringen.

Je kan je zeker vragen stellen bij de berichtgeving van sommige zaken. Maar in het zwart wit denken van bepaalde mensen is het allemaal wij tegen zij. Gevoed door oa van die mafketels als Alex Jones en de leugens die ze verspreiden, om daar uiteindelijk vooral munt uit te kunnen slaan.

Amai die aflevering over Antwerpen, niet te geloven wat voor gestampten Limburgsen boer dat is, hij is specifiek de top 5 probleemhoekjes gaan aflopen, allemaal mensen die geen Nederlands spreken interviewen, 30 seconden praten met één Antwaarpse puttekeszuiger en dan zelfvoldane conclusies trekken.

Amai die aflevering over Antwerpen, niet te geloven wat voor gestampten Limburgsen boer dat is, hij is specifiek de top 5 probleemhoekjes gaan aflopen, allemaal mensen die geen Nederlands spreken interviewen, 30 seconden praten met één Antwaarpse puttekeszuiger en dan zelfvoldane conclusies trekken.
<I’m filming myself>

Iemand al eens berekend hoeveel procent hij in beeld is en hoeveel de anderen? 😆

Krijg hem nu ook geregeld op mijn feed.

Terug
Bovenaan